«От би мене навчили цього в школі!»: розповідають піарниця, редактор та фінансова консультантка

Попри регулярне оновлення шкільних програм, світ усе одно змінюється швидше. Як за ним встигати та готувати дітей до реального життя — розбираємося у новому спецпроєкті.

Разом з мережею освітніх проєктів МрійДій ми зібрали історії дорослих про те, які корисні для кар’єри знання їм би хотілося отримати ще в школі. Своїм досвідом поділилися Director of PR у Genesis Олександра Петруньок, фінансова консультантка, співзасновниця академії «Прокачай Фінанси» Галина Тритяк та головний редактор AIN.UA Олександр Стрельников. До того ж спільно з викладачами МрійДій з історії, фінансової грамотності, української мови та літератури ми створили короткі відео з практичними порадами, як перетворювати потенційно незрозуміле на суперцікаве й ефективне.


Матеріал підготовлено за підтримки МрійДій
Що це означає?


Олександра Петруньок, Director of PR у Genesis:

Я вірю, що хард-скіли — це те, що допомагає опанувати конкретну професію, а софт-скіли — будь-яку. Мені шкода, що під час мого навчання в школі нас не вчили правильно будувати професійні стосунки з іншими людьми та балансувати між «давати» і «брати». Під час шкільної освіти є чимало ситуацій, де це було б доречним — групові проєкти, вирішення уявних кейсів, будь-яка робоча взаємодія в класі. У дорослому житті розуміння підходу «win-win» у відносинах допомагає рости професійно та розширювати коло якісних контактів, що несуть із собою нові можливості.

Вважаю, що найцінніше, чому може навчитися людина, — це працювати з собою: ідентифікувати свої потреби та вміти їх задовольнити екологічними способами. Якщо знайти «свою» справу і мати розвинені навички, які я вже згадала, людина досягне успіху набагато швидше. Якби школа спонукала дітей пробувати нове і не боятися помилятись — вірю, що в рази більше дорослих реалізовувалися б через роботу, а не просто на неї «ходили».

Галина Тритяк, фінансова консультантка, співзасновниця академії «Прокачай Фінанси», ведуча подкасту «Фінансова терапія»:

Не пригадую, щоб в дитинстві в мене сформувалися якісь фінансові звички, я точно не вела облік і не мала на меті регулярно заощаджувати. Моїм доходом була коляда, інколи подаровані гроші та заробіток від миття татової машини. Ці гроші я частіше витрачала на якісь приємні покупки для себе, які звісно були більше емоційні, ніж раціональні.

Я б хотіла, щоб у школі на уроці економіки мене вчили не закону попиту й пропозиції, а готували до викликів реального життя: що мені робити з першою стипендією, як самій себе забезпечувати, на чому варто фокусуватися в студентські роки, щоб потім отримати більше можливостей. Та попри все мені подобається те, де я зараз є. І можливо, якби в мене в студентстві не було стільки питань, цікавості й нерозуміння, як поводитися з фінансами, то я б не почала свій шлях у фінансовому консалтингу. Вищий заробіток залежить від віри в себе, в те, що все можливо, від навичок комунікації та вміння планувати шлях до цілей. Цих навичок і віри мені бракувало у вихованні вдома та школі.

Олександр Стрельников, головний редактор AIN.UA:

Любов до літератури загалом і української зокрема я отримав якраз у школі. І все завдяки класним вчителям української. І це, напевно, найважливіше, що є в цій справі — любов самого вчителя, захоплення самого вчителя тим, що він викладає, і те, що він читає. Натомість бракувало актуальної програми, яка б охоплювала не тільки XIX-XX сторіччя, а й сучасних українських авторів.

На жаль, тоді, коли я вчився, сучасні українські письменники та письменниці, поети та поетки взагалі не були представлені в шкільній програмі. Тільки в дорослому віці я відкрив дуже класних сучасних українських авторів. Тому, я думаю, це основна прогалина, яка зараз, я сподіваюся, надолужена і міститься в шкільних програмах.

Мережа освітніх проєктів МрійДій – це школи, дитячі садки, табори, професійні гуртки, дистанційна школа, Батьківський клуб, соціальні напрямки.

Мета МрійДій — своєю діяльністю та проєктами впливати на розвиток освіти в Україні, створювати умови, що сприяють формуванню особистостей та їх світогляду.  Тому навчання у школах, заняття у садках, активності у таборах МрійДій побудовані таким чином, щоб діти досліджували цей світ та у цікавій формі пізнавали взаємозв’язки між явищами та процесами. У школі — через проєкти, професійні занурення, наукові досліди, розгляд певної теми з точки зору декількох наук (такий підхід називається інтегрованим); у садку — через гру; у таборах — через програму активного відпочинку.


Самі по собі знання можуть стати просто теорією, а можуть перетворитися на потужний інструмент, який допоможе дітям бути проактивними, будувати масштабні мрії та, найголовніше, діяти аби їх досягти. 

У проєктах мережі МрійДій залучено понад п’ять тисяч дітей, майже тисяча українських освітян пройшли тут навчання; десятки родин відвідують воркшопи Батьківського клубу, до якого можуть доєднатися усі охочі.

ЛІТЕРАТУРНИЙ РЕДАКТОР Оля Закревська

ФОТО надані героями, МрійДій

ПРЕДСТАВНИЦЯ МРІЙДІЙ Аліна Долінко

ПРОДЮСЕР Надя Миколаєнко

МЕНЕДЖЕР Яна Проценко

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук