Попри виклики війни український бізнес ляє неймовірну та винахідливість у спробах зберегти свою стійкість. Власники брендів змушені були переглянути стратегії розвитку та наважилися на сміливий крок — вихід на міжнародний ринок. Одним із популярних напрямків масштабування стали Сполучені Штати Америки.

СEO & Founder перекладацької компанії MK:translations Юлія Венцковська у своїй колонці для AIN.UA розповіла про основні мовні особливості американського ринку та чому важливо звертати на них увагу.


У США зареєстровано понад 33 млн малих підприємств, вони складають 99,9 % усього бізнес-середовища. Чому ж ця країна так вабить підприємців зі всього світу?

Ринок із понад 332 млн платоспроможних споживачів, що робить його одним із найбільших та перспективних для продажу товарів і послуг (середня місячна зарплата станом на червень 2023 року за 40-годинний робочий тиждень складає $4997, тобто приблизно 183 000 грн). Перше місце в рейтингу країн із найбільшим ВВП у 2022 році. Досить переконливі цифри аби зрозуміти, що рішення про підкорення американської аудиторії відкриває безмежні можливості для зростання та розвитку.

Проте цей крок вимагає від компаній грамотної адаптації до нового середовища. Й один із головних елементів цього процесу — вибір мови комунікації з місцевими клієнтами.

Як правило, власники бізнесів та маркетологи роблять однакову помилку — зосереджують зусилля на переклади англійською, вважаючи, що цього достатньо, аби завоювати американський ринок.

Проте США — мультинаціональна країна, у якій можна почути щонайменше 350 мов.

Тож, якщо плануєте підкорити американський ринок або принаймні окремі його штати, не завадить розуміти, які мови є популярними в різних географічних сегментах. Бо, кому як не вам, відомо: щоби продати свій продукт, потрібно розмовляти з аудиторією рідною (або хоча би зрозумілою) для неї мовою.

Чи є в США державна мова

Про те, що в Сполучених Штатах розмовляють англійською (точніше, на її американському діалекті), знають усі. Але, мабуть, багатьох здивує той факт, що вона не є офіційною мовою в країні.

Річ у тім, що в США взагалі немає державної мови. Де-факто, це англійська, проте вона не легалізована як загальнодержавна на юридичному рівні. Хоча у 27 штатах законодавчо надали англійській статус офіційної мови.

Три найпопулярніші мов серед американців

У часи колонізації англійську привезли сюди завойовники та переселенці з Британських островів, і зараз 78% американців розмовляють вдома лише англійською, а 97% населення володіє нею на різних рівнях.

Другою за поширеністю є іспанська мова — нею спілкуються 62% неангломовних домогосподарств.

Третю сходинку займає німецька — популярна в 13 штатах. Понад 40 мільйонів американців стверджують, що мають німецьке походження. Вісконсин, зокрема, налічує найбільшу частку жителів, які ідентифікують себе як німці. Пояснення знову знайдемо в історичних фактах: у середині XVIII століття німецькі іммігранти становили третину населення американських колоній, поступаючись за чисельністю лише британцям.

Якими мовами говорять у різних штатах та великих містах

Щоби дослідити розповсюдження мов на території США, аналітики з WordFinderX у липні 2023 року проаналізували дані перепису населення, і в кожному американському штаті, великому місті та районі Нью-Йорка виокремили найпоширенішу побутову мову, окрім англійської та іспанської.

Результати на мапі:

WordFinderX

Нижче наводимо розшифровку за всіма територіями

РегіонПопулярна мова (крім англійської та іспанської)РегіонПопулярна мова (крім англійської та іспанської)
АляскаАлеутські мовиМічиганАрабська
АлабамаНімецькаМіннесотаХмонг
АрканзасНімецькаМіссуріНімецька
АризонаНавахоМіссісіпіВ’єтнамська
АйоваАрабськаМонтанаНімецька
АйдахоНімецькаНебраскаНімецька
ВірджиніяКорейськаНью-ГемпширФранцузька
ВермонтФранцузькаНью-ДжерсіПортугальська
ВашингтонКитайськаНью-МексикоНавахо
ВісконсинНімецькаНевадаТагальська
ВайомінгНімецькаНью-ЙоркКитайська
ГаваїЯпонськаОгайоАрабська
ДелаверКитайськаОклахомаВ’єтнамська
ДжорджіяКорейськаОрегонРосійська
Західна ВірджиніяНімецькаОкруг КолумбіяФранцузька
ІллінойсПольськаПівденна КаролінаФранцузька
ІндіанаНімецькаПівнічна КаролінаФранцузька
КолорадоНімецькаПівнічна ДакотаНімецька
КаліфорніяКитайськаПівденна ДакотаМови дакота
КоннектикутПортугальськаПенсільваніяКитайська
КанзасКитайськаРод-АйлендПортугальська
КентуккіНімецькаТеннессіАрабська
ЛуїзіанаФранцузькаТехасВ’єтнамська
МассачусетсПортугальськаФлоридаГаїтянська креольська
МерилендФранцузькаЮтаПортугальська
МенФранцузька

Захід

У цій частині США в’єтнамська та китайська мови є найпоширенішими (після англійської та іспанської) у чотирьох містах. У Сан-Франциско та Сіетлі розмовляють китайською мовою — ці міста можуть похвалитися значною часткою китайсько-американських громадян.

Середній Захід

Як бачимо, у великих містах Середнього Заходу поширені (крім англійської та іспанської) різні мови: арабська, в’єтнамська, бірманська тощо. Французька популярна в чотирьох містах, а польська мова є найпоширенішою в Чикаго, який називають столицею польської діаспори в Америці.

Південний Захід

Мови, які найчастіше можна почути в південно-західних містах, крім англійської та іспанської: арабська, китайська, французька, в’єтнамська та німецька. В Альбукерке перше місце має мова корінного населення навахо.

Південний Схід

У Маямі та Орландо, куди після руйнівного землетрусу 2010 року переїхали десятки тисяч гаїтян, здебільшого розмовляють гаїтянською креольською мовою. В інших містах розповсюджені арабська, французька, китайська, в’єтнамська, німецька тощо.

Північний Схід

Хінді посідає першу сходинку в Джерсі-Сіті, штат Нью-Джерсі, де проживає одна з найбільших діаспор індійців у Західній півкулі. Французька мова є найбільш поширеною (після англійської та іспанської) у Балтіморі (Мериленд), Манчестері (Нью-Йорк) і Берлінгтоні (Вірджинія). Також у цій частині США можна почути китайську, португальську, грецьку, в’єтнамську, бенгальську та гаїтянську креольську мову.

Нью-Йорк

Аналіз районів Нью-Йорка показав, що російська мова популярна у восьми з них, зокрема — у Брайтон-Біч, де наприкінці шістдесятих років минулого століття спостерігався приплив іммігрантів із колишнього Радянського Союзу. Також розповсюджені італійська, китайська, гаїтянська креольська та французька мова.

Навіщо це знати

Розвиток бізнесу на новому ринку неможливий без розуміння того, якими мовами спілкується його місцева цільова аудиторія. Здатність комунікувати з клієнтами їхньою рідною мовою має низку стратегічних переваг:

  • глибше розуміння культурних особливостей, які формують поведінку та уподобання цільової аудиторії;
  • ефективна комунікація та мінімізація непорозумінь, які можуть виникнути через мовні бар’єри;
  • створення персоналізованих маркетингових кампаній, які відповідають культурним уподобанням і потребам клієнтів;
  • підвищення рівня довіри та лояльності клієнтів через формування глибшого зв’язку і створення позитивного враження про бренд;
  • прискорення процесу прийняття стратегічних рішень завдяки отриманню інсайтів від цільової аудиторії;
  • конкурентні переваги на міжнародному ринку та збільшення обсягів продажів унаслідок здатності швидко адаптуватися та привернути нових клієнтів.

Якщо хочете досягти успіху на ринку з найбільшим ВВП у світі, а не просто стати однією з 33 млн компаній, зареєстрованих у США, варто ретельно підготуватися. Почніть з адаптації продукту, локалізації сайту вибраними мовами (в залежності від географічного сегмента) і не забудьте про маркетинговий контент. Бо якою би креативною не була ваша маркетингова команда, ви ризикуєте злити комунікаційні бюджети в Гудзон, якщо звернетеся до аудиторії незрозумілою для неї мовою.

Авторка: Юлія Венцковська, CEO & Founder перекладацької компанії MK:translations