Попри війну українська електронна комерція продовжує зростати та отримувати поширення серед покупців. За останніми даними, її доля в загальній торгівлі займає 11-12%, а за прогнозами поштово-логістичної компанії Meest Пошта, у 2024 році цей показник збільшиться щонайменше до 13%. 

Користувачі обирають шопінг в інтернеті через доступність та великий ассортимент на українських та міжнародних сайтах, а з початком великої війни — також і через безпеку. А перелік товарів, що часто купують онлайн, також постійно розширюється — тепер це не тільки електроніка та одяг, але й товари для дому, занять спортом та активним відпочинком, а також продукти для догляду за собою.

Збільшення конкуренції та вимог

Поширення онлайн-шопінгу впливає й на саму галузь. Кількість незалежних онлайн-магазинів збільшується майже на 50% кожного року, великі бренди все частіше переходять в онлайн, відкриваючи власні віртуальні майданчики. Через це конкуренція на ринку посилюється, а коефіцієнт конверсії — частка людей, що заходить на сайт та купляє на ньому речі — постійно зменшується. Це називають одним з найбільших викликів для онлайн-ритейлу прямо зараз. 

Водночас збільшення пропозиції впливає й на очікування покупців. Тепер користувачі вимагають кращих пропозицій, більш вигідних умов та простих механізмів. Наприклад, майже половина покупців очікує, що онлайн-магазин зможе продати та доставити товар у будь-яку точку світу. Стільки ж людей вимагає альтернатив для оплати власних покупок: наявність у продавця декількох варіантів сплати, як-от банківської карти, цифрового гаманця та застосунку для багатьох вже вважається стандартом. 

Змінюються й звички щодо доставки товарів. Якщо у 2020 році кожний четвертий користувачу світі вимагав доставки день у день, то зараз ця цифра становить майже 70% відсотків, свідчать дані Digital Commerce 360. Загалом, очікування від онлайн-шопінгу зводяться до трьох речей — великий вибір, вигідні пропозиції, швидка та доступна доставка. І з кожним роком ці стандарти підвищуються.

Безкоштовна доставка

Саме третій фактор — логістика, може стати ключовою перевагою онлайн-ритейлу. Доставка впливає не тільки на операційні показники торговців, але й напряму на досвід покупця. Майже 9 з 10 людей зазначають, що через проблеми з доставкою перестають замовляти речі в конкретному інтернет-магазині. 

Цей тренд поступово доходить й до України. За даними дослідницької компанії CBR, після початку великої війни кількість українців, що користуються доставкою, зросла втричі. Крім того, стає все більше покупців, які не готові чекати понад тиждень на свої замовлення. 

Логістика стає вирішальним фактором для покупців — і перспективним інструментом в цьому напрямі є безкоштовна доставка. Вона існує чи не із зародження онлайн-комерції, втім, в останні роки стає дедалі поширенішою. 

Безкоштовна доставка допомагає ритейлу розв’язати низку важливих завдань — і водночас надає нові можливості. По-перше, попри те, що перевезення жодним чином не впливають на характеристики самого продукту, вони можуть виступати його головною перевагою: за статистикою, майже 75% користувачів оберуть товар через умови безкоштовної доставки. 

По-друге, саме безкоштовна доставка здатна переконати людину здійснити покупку, стати тим самим останнім вирішальним аргументом. Це напряму впливає на коефіцієнт конверсії: два з трьох покупців закривають сайт на сторінці оплати, коли дізнаються про неочікувані додаткові витрати на перевезення. 

Підвищити продажі на 30%

Водночас спільні проєкти Meest Пошта та великих українських ритейлерів показують, що головна перевага безкоштовної доставки  — підвищення продажів. 

Для прикладу, цього року поштова-логістична компанія запустила таку на інтернет-майданчиках Епіцентру, Comfy, MEGASPORT. Мета — стимулювати попит та розвинути онлайн-сегмент великого українського ритейлу. 

Пропозиція стала доступна для всіх товарів в інтернет-магазинах. Для цього оператор та ритейлери погодили тарифи і умови розміщення, гармонізувати власні каталоги, а також оновили бази даних. 

За перші три місяці роботи безкоштовної доставки, інструмент допоміг збільшити продажі магазинів у середньому на 25-30%. У перший місяць зростання становило 11-17%, у другий — 21-23%, а у третій — 24-30%. Ця динаміка актуальна як для показників кількості проданих товарів, так і для доходу, отриманого з продажів. 

Статистика демонструє, що інструмент дає однаково ефективні результати для різних типів продукції: електроніки, спортивних товарів та товарів для дому. Це підтверджують і останні тренди під час «Чорної п’ятниці»: компанії, що використовували пропозиції в комбінації з безкоштовної доставкою, збільшили продажі на 30%.

Додаткове промо

Крім того, безкоштовна доставка виступає як ефективний рекламний інструмент. Товари з відповідним маркуванням отримують більше уваги на онлайн-майданчиках: зокрема, у спільних проєктах Meest Пошта з ритейлерами позиції з безкоштовною доставкою отримували на 25% більше переглядів.

Ця тенденція актуальна не лише для конкретного інтернет-магазина, а для пошуку загалом. У системі Google є ранжування товарів, що проходять певний аукціон перед тим, щоб потрапити на екрани користувачів. Місце в цьому списку залежить від низки факторів, зокрема, й умови доставки — товари, що доставляються безкоштовно, відображаються пріоритетно. 

Це критично важливо: за даними дослідження сервісу Mabaya, саме товари з першої сторінки пошуку отримують найбільше переходів — понад половину. Відповідно, оголошення, частіше опиняються вище у переліку аналогічних товарів, отримують більше охоплень. 

Meest Пошта вже відтестувала безкоштовну доставку з великими гравцями, і результати свідчать, що цей напрям вартий інвестицій. Зараз компанія поширює ці практики на малий та середній сегмент бізнесу. Отримати більше інформації по впровадженню безкоштовної доставки з Meest Пошта можна на спеціальній сторінці.