O.Bali Massage та O. Massage — масажні салони у Києві, які відкрила підприємиця Ірина Синицька. Хоча бізнес Ірина розпочинала під час локдаунів, а масштабує під час повномасштабної війни, справа має успіх. За словами Синицької, салони не були у мінусі жодного місяця, на черзі нова локація в столиці і запуск у Варшаві.
Для AIN.Business підприємиця розповіла, як вдалося залучити перших клієнтів, чому серед акцентів – беззаперечна безпека, що спонукало до відкриття другого салону і чому не слід боятися вкладати кошти у навчання співробітників.
Питання беззаперечної безпеки
Масажні салони — не перший бізнес Ірини Синицької. Як розповідає героїня, вона давно зрозуміла, що хоче працювати сама на себе, відтак поступово розвивалася як підприємиця. Розпочала з бренду одягу, потім з партнеркою запустила шоурум, а пізніше — курс лекцій.
Ідея відкрити масажний салон з’явилася під час пандемії коронавірусу. Ірина ділиться, що любить масаж і відчуття легкості, яке виникає після процедури. Тому, походивши на масажі у Києві, задумалася про власний бізнес у ніші. Проте, крім хорошої історії, до рішення спонукала й неприємна ситуація.
«Я ходила в одну дуже відому мережу масажних салонів, і до мене домагався масажист. Він намагався мене поцілувати. Це для мене був шок! Викликали поліцію, розбиралися з власником. Я почувалася жахливо», — пригадує Ірина Синицька.
Цей випадок підштовхнув героїню зробити місце, де клієнти будуть у беззаперечній безпеці та зможуть почуватися розслаблено. Було вирішено, що в адміністратора має бути тривожна кнопка, а в кожному кабінеті — дзвоники. Останні, зокрема, для екстреного сповіщення.
«Буває таке, що у стресовій ситуації у тебе віднімає голос. Не можеш ні говорити, ні кричати. Потрапляєш у стан заціпеніння і неспроможності завадити кривднику хоч якось», — зазначає Ірина Синицька.
Старт під час локдаунів. O.Bali Massage
Ірина прописала бізнес-план, а далі знайшла приміщення під салон на Софіївській Борщагівці, де у той час проживала. Коштувало воно близько $20 000 і продавалося з піском замість підлоги, пригадує підприємиця, тож ремонт довелося робити з нуля.
Частину коштів Ірина вклала із власних збережень, частину — позичила у чоловіка. За чотири місяці в приміщенні зробили ремонт, і в червні 2021 року салон O.Bali Massage відкрився для відвідувачів.
«За пару років до цього я відпочивала на Балі та була у захваті. Бізнес там здебільшого роблять австралійці, і візуально він виглядає дуже естетично. Мені хотілося передати це через власну справу», — ділиться Ірина Синицька.
На питання, чи не страшно було запускатися у сфері послуг під час локдауну, підприємиця констатує свою ризиковану натуру, любов до бізнесу і постійне прагнення займати себе справами. До того ж, додає Ірина, масажним салонам дозволялося працювати в карантин.
3000 листів сусідам
За словами Синицької, O.Bali Massage одразу почав приносити прибуток і не був у мінусі жодного місяця. Підприємиця підкреслює, для успішного старту важливо зрозуміти, хто ваша цільова аудиторія, прописати портрет клієнта. Наступне завдання — залучити цих людей, задовольнити їхні потреби якнайкраще, і вони будуть повертатися.
Щоб сформувати клієнтську базу на старті, Ірина зробила ставку на мешканців власного ЖК. Оскільки на той час вона вже розвивала власний Instagram-блог, до салону також вдалося залучити друзів-інфлюенсерів.
«Я підготувала близько 3000 листів у конвертах і вкидала їх сусідам у поштові скриньки. У них йшлося: “Привіт, я Іра Синицька, ваша сусідка, і я відкрила дуже атмосферне місце, де ви можете потрапити на Балі”. Вкладала подарункову картку на додаткові безкоштовні 30 хвилин масажу. І це був просто бум!» — пригадує вона.
Сформувати цікавість аудиторії допомогла і модель роботи O.Bali Massage. Її засновниця вирішила зробити відмінною від інших салонів у ніші. Так, клієнт платить за час, а не за конкретну процедуру:
«У нас є одна ціна — за тривалість сеансу: 30, 60, 90 і 120 хвилин. У цей час клієнт може попросити будь-який тип масажу будь-яких зон, це не впливає на вартість. Людина сплачує тільки за час масажиста».
O. Massage на Володимирській
Хоча масштабуватися Ірина не планувала, у квітні 2022 року відкрила другу локацію в столиці. Все сталося випадково, згадує героїня: гортала OLX, натрапила на оголошення про здачу приміщення на Володимирській, домовилася про перегляд і одразу орендувала.
«Так вийшло, що я саме накопичила певну суму. До того ж це справа везіння: у приміщенні, на яке я натрапила, раніше був салон. Нам залишалося зробити косметичний ремонт і облаштувати», — ділиться підприємиця.
Нова локація отримала назву O. Massage. Оскільки салон знаходиться в центрі Києва і ціна на оренду, порівняно з O.Bali Massage, відрізняється, — ідею робити мережу засновниця не розглядала. Не зважаючи на вищу вартість послуг в O. Massage, якість сервісу команда зберігає на однаковому рівні. За словами Ірини, навіть масажисти часто ті самі, позаяк працюють змінами.
Другий салон окупився за пів року. Щоб управляти бізнесом, що зростає, підприємиця впровадила автоматизацію, як-от IP-телефонія, CRM-система, SMS-сповіщення з шаблонами.
При наймі співробітників Ірина звертає увагу на професіоналізм, відсутність шкідливих звичок, акуратність, доглянутий зовнішній вигляд, зокрема стан нігтів і волосся. Першу команду вона набирала сама, а надалі делегувала цей обов’язок керівниці.
Команди O.Bali Massage та O. Massage складають по 10 масажистів, більшість майстрів — жінки. За досвідом Ірини, з жінками виникає менше ситуацій у плані безпеки для клієнтів. Але серед співробітників є і кілька чоловіків, яким власниця повністю довіряє.
«Я жартую, що я та людина, яка приймає на роботу в оголеному вигляді. Я не допускаю майстра до роботи, поки я сама його не затвердила», — ділиться Ірина Синицька.
Вона зізнається, що знайти спеціалістів для другого салону було важко: багато жінок виїхали за кордон.
«Я знаю чимало підприємців, які бояться вкладати у навчання працівників, тому що людина навчиться і піде. Але я навпаки оплачую масажистам курси. Для мене важливіше, що майстер навчиться і пів року, на які ми підписуємо контракт, буде з цими знаннями у моїй команді», — пояснює власниця салонів.
У найближчих планах — ще дві локації
Зараз Ірина готується до відкриття третьої локації. За її словами, це також спонтанний крок. Вона продала квартиру, у якій не жила вже 5 років. І у цей час, знову гортаючи OLX, побачила приміщення на Олеся Гончара, що біля Золотих Воріт у Києві.
«Це цокольний поверх з вікнами, світлий, сухий. Ми прийшли на перегляд, і мені дуже сподобалося. Я подумала, що зберігати кошти вдома зараз не доречно. Краще інвестувати у бізнес. Відтак я забезпечую себе різними джерелами доходу і водночас створюю робочі місця для людей», — розмірковує підприємиця.
Запуск салону запланований на січень 2024 року. Ірина очікує, що через велику вартість приміщення та ремонту для окупності цієї точки знадобиться щонайменше три-п’ять років. Паралельно Ірина працює над запуском четвертого салону у Польщі у партнерстві з Яною Сибігою, власницею студії спорту Integral.
Героїня не виключає, що після перемоги далі розширюватиме бізнес у Києві. Водночас вона розглядає варіанти запустити ще декілька студій у Варшаві та мріє про Нью-Йорк і Лос-Анджелес.
«Я завжди всім своїм працівникам кажу, що ми — не про масаж, ми — про фізичне, ментальне і моральне задоволення людини, про відключення голови, про стан душі. Тіло — це як наслідок. Я хочу з цією думкою йти по світу і розповідати, як це може бути класно», — підсумовує Ірина Синицька.
Нагадаємо, раніше AIN.Business розповів, як працює бренд українських ялинкових прикрас «Ґроно»: