Українська мережа магазинів напівфабрикатів «Галя Балувана» вийшла на ринок США під брендом MultiCook. Першими партнерами стали українці, які вже давно проживають в Америці. Компанія вбачає на новому ринку багато можливостей й активно веде переговори з потенційними партнерами з різних штатів.
Співзасновник мережі «Галя Балувана» Володимир Матвійчук розповів для AIN.Business про те, як відкрити магазин за франшизою у США, та плани щодо масштабування.
Перший партнер у США
Першими партнерами MultiCook в США стали українці, які вже давно проживають в цій країні. За словами Володимира, вони вивчили та проаналізували тамтешній ринок, і зрозуміли, що в бізнесі заморожених продуктів країна має велику перспективу.
Франшизу продали 2 вересня 2023 року, а за декілька місяців відкрилася торговельна точка на 110 кв.м. Володимир додає – партнери взяли в оренду приміщення, де раніше було кафе, тож на переобладнання знадобилося небагато часу.
MultiCook стартує з асортиментом у 80 «простих, зрозумілих, українських позицій». З ним, каже засновник мережі, партнер зможе здобути перші навички у виробництві заморожених продуктів. В подальшому меню можна буде збільшувати і пропрацьовувати страви з різних кухонь світу у декількох категоріях (зокрема напівготові, готові та інші).
Інвестиції на старті
Володимир зазначає, що для старту виробництва та відкриття торговельної точки у США багато не потрібно.
- Щоб розпочати виробництво потрібно мати тісторозкатку, тістоміс і мʼясорубку.
- Партнерам надають кошторис і технічні характеристики обладнання, а ті вже підбирають і замовляють бажане. У США, пояснює Володимир, це легко робити через сайт Alibaba.
- Також є інвентар вартістю близько €150, який доставляють з України.
Володимир радить на початку купувати обладнання з Китаю. Бо його американські аналоги дорожчі за європейські близько на 30%, а китайські, своєю чергою, дешевші від європейських на 30%. Розуміючи потреби виробництва після стабільного розвитку, додає Матвійчук, партнери часто змінюють виробничі потужності.
Процес запуску локації
Процедура запуску і відкриття виробництва MultiCook на європейському та американському ринках практично однакова.
- Партнери знаходять приміщення та орендують його.
- Компанія «Галя Балувана» створює для партнера проєкт торговельної точки. Туди входить все, що потрібно для старту виробництва, зокрема розташування обладнання.
- У США цей проєкт погоджує місцевий орган The Permit Office. Термін погодження дуже залежить від штату, тому може тривати від 1 до 3 місяців.
- Коли проєкт погоджено, партнери починають ремонт приміщення.
- За кілька місяців точка відкривається.
«Ідеальна локація для MultiCook — біля продуктових магазинів. А найкраще приміщення — де був бар, ресторан чи кафе. Тому що воно потребуватиме найменше капіталовкладень, а очікування погодження проєкту буде значно менше. Отже, торговельну точку в такому приміщенні відкрити вийде дуже швидко».
Експансія американського ринку
За словами співзасновника мережі Володимира, друга локація відкриється наприкінці лютого у Чикаго. У цьому в місті загалом вже заплановано 3 точки від різних партнерів. Також планується відкриття у Нью-Йорку, Маямі, Далласі й Лос-Анджелесі.
«У США MultiСook буде швидко розвиватися. На сьогодні отримуємо багато заявок від українців, і вже ведемо переговори з потенційними партнерами з різних штатів. Багато хто відчув, що ця справа є перспективною. Тому очікуємо, що за кілька років у США ми будемо представлені у великій кількості. Також ми точно знаємо, що наші партнери будуть швидко масштабуватися».
Володимир пояснює, що в США дуже легко отримати кредитування підприємцю, якщо в нього є дієвий бізнес з хорошим фінансовим результатом. На його погляд, це допоможе партнерам швидко масштабуватися.
За словами співзасновника, перша торговельна точка, що працює вже декілька тижнів, показала дуже хороші фінансові результати. Говорити про прибуток ще ранок, але відгук партнера позитивний і є бачення перспектив. Планується, що незабаром партнер почне переймати досвід виробництва нових страв й розширювати асортимент MultiСook.
Умови франшизи у США
- Паушальний внесок €5000.
- Роялті €100.
- Початкові інвестиції складають приблизно $40 000 — 50 000. Сюди входить обладнання для виробництва і магазину, закупівля продуктів, форми для працівників тощо. Все, що вище цієї суми, за словами Володимира, підрахувати складно. Все залежать від приміщення та обсягів ремонту.
- Оренда приміщення в США коштує приблизно від $20 до $30 за кв.м.
Вимоги до партнера:
- Ідеальний партнер не повинен боятися ризикувати, не бояться перешкод і бачить для себе перспективу.
- Ця людина повинна розуміти, що створена для ведення бізнесу, а не найму.
Компанія надаватиме підтримку партнеру на всіх етапах запуску та роботи магазину:
- консультації у веденні та масштабуванні бізнесу;
- дизайн-проєкт магазинів згідно з всесвітніми стандартами HACCP;
- розробка рекламних макетів та відеороликів;
- список та підбір необхідного обладнання для виробництва;
- доступ до пакета рецептів, технологічні карти та відеоінструкції з приготування страв;
- навчання персоналу безпосередньо у магазині франчайзі.
«З партнерами ми співпрацюємо на довірі один до одного і на розумінні, що робимо і в чому маємо разом розвиватися».
Станом на 12 січня 2024 року, компанія MultiСook має вже 8 партнерів у США. У 2024 році планують відкрити 100 магазинів за франшизою.