Авторка: Тетяна Тодосійчук, копірайтерка, редакторка EasyPay
Маленькі чорні пікселі здійснили революцію у світі безготівкових платежів. QR-коди вийшли за межі транспортних квитків, цифрового меню чи інформаційних сторінок та стали повноцінним платіжним інструментом. До того ж доволі поширеним і зручним.
Про те, як за допомогою QR-кодів збільшити продажі у складному меблевому бізнесі, ми поговоримо з компанією VIYAR та її платіжним партнером EasyPay.
QR-код ― доступний і зрозумілий інструмент оплати в усьому світі
QR-код набув популярності й показав себе зручним платіжним інструментом ще під час Covid-19. Він дозволив безпечно та швидко приймати платежі в умовах карантинних обмежень і дистанціювання. Покупці масово відмовлялися від готівки на користь cashless-платежів, а бізнес ― швидко інтегрував безготівковий розрахунок у свій функціонал.
Згідно з даними Grand View Research, очікувана ринкова вартість оплати QR-кодом за наступні 10 років зросте до $33,12 млрд. У 2023 році цей показник дорівнював $11,12 млрд.
Однак не пандемією єдині! На розвиток ринку також значно вплинуло швидке впровадження цифрових переказів і зростання популярності смартфонів. Особливо добре цю динаміку помітно в країнах Східної Азії (Південній Кореї, Японії, Китаї), Індії та Північній Америці.
Так, наприклад, у Сеулі (Південна Корея) на станції метро відкрили віртуальний магазин Tesco. Очікуючи потяг, пасажири сканували «к’юари» продуктів, формували кошик, і після поїздки, уже вдома, отримували свої товари. Так шопінг вийшов на новий рівень і став більш гібридним, як і способи оплати.
«На прикладі QR-кодів ми бачимо конвергенцію [прим. ред. ― процес зближення, споріднення], яка відбувається між онлайн- та офлайн-світом. Тому що в „к’юарах” транзакція йде через протокол E-commerce, але ініційована вона у фізичному середовищі, ― пояснює керівник з розвитку інтернет-еквайрингу в EasyPay Ігор Фомічов. ― Конвергенція онлайн- та офлайн-світів у цілому й онлайн- та офлайн-торгівлі зокрема, буде тривати й далі. Ми уважно спостерігаємо за цим процесом і надалі впроваджуватимемо інноваційні платіжні рішення на межі цих двох всесвітів».
«К’юар» ― це не лише простий і зрозумілий спосіб оплати для клієнта, а й вигідний для бізнесу. Продавцям не потрібно платити за POS-термінал чи зберігати значний виторг готівкою ― достатньо розмістити «квадратик» у зручному для покупця місці (на квитанції, чекові, касі, у месенджері тощо) і забезпечити швидкий процес оплати.
А ще цей платіжний інструмент підходить як для малого, так і для великого бізнесу. Оскільки широкий вибір способів оплати ― це вже своєрідна «основа» якісного сервісу (яка до того ж впливає на збільшення продажів).
Як і чому у VIYAR з’явився «к’юар»?
VIYAR пропонує товари та виробничі послуги для створення меблів і реалізовує проєкти вже понад 20 років. Сьогодні компанія ― лідер ринку меблевих комплектуючих та офіційний дилер світових брендів в Україні. Вона працює переважно в B2B-сегменті, але намагається стати комфортною і для B2C. Тому не дивно, що навіть під час повномасштабного вторгнення VIYAR продовжує свій шлях вдосконалення і розширює способи оплати універсальним рішенням як для меблярів, які закуповують матеріали на замовлення, так і для роздрібних клієнтів, які роблять це для себе.
Отож, у травні 2023 року в компанії з’явився новий спосіб оплати ― QR-код. Його впровадженням і підтримкою займається платіжний сервіс EasyPay. Компанія надала партнерам API, а VIYAR інтегрувала його у вигляді «к’юару», надрукованого на рахунку-фактурі. Відтепер клієнт може завітати в шоурум VIYAR, вибрати потрібні товари й одразу отримати від менеджера рахунок-фактуру з QR-кодом для оплати будь-яким зручним способом: банківською карткою або через Google Pay/Apple Pay.
«Для нас QR-код ― це не розв’язання нагальної проблеми, а покращення наявного сервісу. Ми завжди йдемо за запитом клієнта, але, разом із тим, намагаємося його здивувати. Тому й вирішили підвищувати комфорт і вдосконалювати сервіс за будь-яких умов ― навіть під час повномасштабної війни», ― розповідає Ольга Бебешко, Head of Digital Marketing компанії VIYAR, про впровадження QR-коду.
В EasyPay додають: «Оплата за допомогою QR-коду на рахунку-фактурі дозволяє клієнтам VIYAR:
– миттєво оплатити рахунок безпосередньо в точці видачі;
– відстрочити платіж на кілька днів, якщо в цьому є потреба;
– відправити „к’юар” своїм замовникам або партнерам, щоб ті самостійно закрили рахунок.
Це сучасне й просте рішення, якому довіряють. Ми бачимо, що клієнтам подобається, і вони повертаються до нього знову і знову».
QR-код ― зрозуміле для покупців рішення
VIYAR розглядав QR-код як платіжне рішення вже давно, однак реалізувати його вдалося лише під час повномасштабної війни. Сьогодні спосіб оплати показує хороші результати й не відстає за своєю популярністю від інших, більш звичних платіжних інструментів. Згідно з показниками компанії, оборот і кількість платежів впевнено зростає, а постійні клієнти все частіше «тестують» новий сервіс.
Результати запуску перевершили очікування і VIYAR, і EasyPay. Проте загалом модель зчитування інформації через QR-код для клієнтів компанії ― не новинка. Усі товари в шоурумах промарковані «к’юарами», з яких можна дізнатися ціну, характеристики чи додаткову інформацію. Також постійно ведеться комунікація з клієнтами, які про новий спосіб оплати ще не знають. За період із початку запуску (травня) і до листопада 2023 року, оборот за QR-кодами виріс на 335%, а кількість транзакцій збільшилася на 210%.
Швидкість ― головна перевага QR-коду
QR-код гарантує швидку оплату та швидке отримання інформації про неї. Між моментом, коли клієнт розрахувався за товар, і тим, коли він його може отримати, проходять лічені хвилини. А якщо оплата відбувається, припустимо, через банк, то спочатку покупець йде у відділення оплачувати рахунок, наступного дня компанія отримує кошти й лише потім починає роботу над збиранням замовлення ― це займає значно більше часу.
«Сьогодні швидкість ― важливий ресурс. Завдяки впровадженню „к’юарів” ми бачимо оплату від клієнта й одразу починаємо відвантажувати товар чи запускати виробництво, а не чекаємо підтвердження від банку», ― розповідає Юлія Слободенюк, заступниця головного бухгалтера VIYAR.
Платежі як сервісна складова бізнесу
QR-код значною мірою спростив життя клієнтів VIYAR. Їм не потрібно одразу оплачувати товари, а можна, наприклад, сформувати рахунок на касі й через 2-3 дні оплатити його. Оскільки компанія має досить складний і дорогий продукт, то проста оплата дозволяє мінімізувати ризики як для клієнта, так і для бізнесу.
«Ніхто з людей не любить віддавати за щось гроші, тому нам як бізнесу потрібно максимально спростити цей процес. Ми полегшуємо розрахунок і пропонуємо різноманітні способи здійснення покупки: через сайт, касу, термінали, „к’юари” тощо. Це дозволяє зберегти з клієнтом хороші відносини й вибудувати додаткову лояльність. Якщо ж процес оплати буде складним і довгим, клієнт залишиться незадоволеним. А задоволений клієнт ― це основна цінність нашої компанії», ― розповідає Ольга Бебешко, Head of Digital Marketing VIYAR.
Правильне партнерство ― основа вдалої співпраці
Компанія VIYAR шукала надійного партнера для розробки нового платіжного рішення й зупинила свій вибір на EasyPay. Швидка комунікація та можливість кинути всі сили на реалізацію проєкту в наш час надзвичайно важливі. Тому партнерство між компаніями стало вдалим й успішним.
«Нам було важливо, щоб усе зробили швидко та якісно. Тому ми вибрали EasyPay і повністю цим задоволені. VIYAR постійно шукає нові інструменти, щоби покращити клієнтський досвід, а платіжна система йде в ногу з часом і пропонує індивідуальні рішення. Ми як бізнес дуже цінуємо такий підхід і бажання допомогти. Є співпраці, які тягнуться роками, а результату „нуль” . А є ось такі, де професіоналізм і підтримка поєднуються з хорошими бізнес-показниками», ― розповідають у VIYAR.
«EasyPay надає індивідуальні платіжні рішення під конкретний запит. Ми з командою створюємо функціонал, враховуючи побажання та потреби бізнесу. При цьому, маємо ще й усі необхідні функції, сервіси та форми приймання платежів у E-commerce. Якщо говорити про розробку конкретно цього рішення, то реалізувати його вдалося максимально швидко ― впровадження API на боці замовника тривало лише один місяць. Ми надали всю „начинку” , а VIYAR оперативно впровадив її у свою систему у вигляді QR-коду», ― додають в EasyPay.
Показником успішного партнерства стала й подальша співпраця між EasyPay та VIYAR. Зараз компанії активно працюють над впровадженням програми «єВідновлення». Також цьогоріч з’явилася можливість оплатити замовлення з VIYAR через мережу терміналів EasyPay.
У шоурумах компанії вже можна зісканувати QR-код у терміналі й одразу розрахуватися за замовлення готівкою. Далі ― більше!