Google розглядає варіант із стягненням плати за функцію пошуку на основі штучного інтелекту, адже її запуск може бути дуже дорогим, пише Bloomberg з посиланням на Financial Times.

  • Власний пошук на основі ШІ у компанії почали тестувати минулого року: він поєднує персоналізовану розповідь на додаток до посилань на сайти та реклами. Однак Google не поспішає впроваджувати функції експериментального «генеративного пошуку» в основну пошукову систему.
  • Вона, до речі, має залишиться безкоштовною. А ось функції пошуку з ШІ техногігант роздумує додати до своїх послуг преміумпідписки. Інженери вже розробляють технологію для розгортання цієї послуги. Але керівництво ще не вирішило, чи запускати її, і коли саме – це Financial Times сказали три людини, знайомі із планами.
  • Як сказав представник компанії, вони «не працюють над пошуком без реклами». А продовжують створювати нові преміумможливості та послуги, щоб «покращити пропозиції підписки в Google». Можливо техногігант і досі не зрозумів, як застосувати нову технологію без загрози рекламному бізнесу.

Нагадаємо, у лютому Google випустив новий план підписки, який надає доступ до найпотужнішої моделі штучного інтелекту компанії Gemini, Ultra 1.0. Вона доступна і українською мовою.

Пошук на основі ШІ – це «до сліз» дорого

  • Один із колишніх працівників Google, який працював на пошукових продуктами, сказав: використання генеративного ШІ для пошукових запитів коштує «до сліз» дорого. 
  • Інший колишній співробітник розповів, що після появи ChatGPT компанія переорієнтувала свої пошукові команди на залучення більшої кількості людей до роботи над експериментальним проектом з ШІ. Хоча перші відгуки були позитивними, висока вартість, ймовірно, вплинула на рішення не розгортати його ширше.
  • За словами Мандіпа Сінгха, аналітика Bloomberg Intelligence, Google, стягування плати за певні пошукові функції зі штучним інтелектом може допомогти компанії отримати додатковий дохід, не знищуючи при цьому її основний бізнес, пов’язаний з пошуковою рекламою.