Європейська Бізнес Асоціація просить запровадити електронну комунікацію між ТЦК та СП і підприємцями, адже наразі вона «потребує покращення». Про це написали на сайті ЄБА сьогодні, 8 квітня. 

Як стверджується, асоціація неодноразово зверталася для «удосконалення механізмів комунікації, їх спрощення та осучаснення».

Про які проблеми з комунікацією говорить Асоціація

У тексті йдеться, що питання ефективної взаємодії все ж виникають упродовж останніх двох років. Компанії-члени ЄБА відмічають зокрема:

  • складність процесу;
  • відсутність чітких процедур;
  • необхідність фізичного відвідування ТЦК та СП;
  • обмежену кількість прийомних годин;
  • черги;
  • відсутність чіткого переліку та адрес ТЦК та СП;
  • відсутність зворотного зв’язку щодо деяких запитів. 

За їхнім твердженням, непрозорість процесів ускладнює виконання бізнесами своїх зобов’язань та «негативно впливає на якість ведення військового обліку, створює додаткове адміністративне навантаження для бізнес та є важливим фактором у прийнятті рішень щодо розширення бізнесу та збільшення інвестицій в економіку».

Що пропонує зробити бізнес-спільнота

Щоби покращити ситуацію, Європейська Бізнес Асоціація пропонує запровадити процедуру електронної комунікації бізнесу з ТЦК та СП в частині ведення військового обліку – щоб роботодавці змогли отримувати інформацію про зміни у статусі військовозобов’язаних та звіряння списків військовозобов’язаних. 

Крім цього:

  • зробити публікацію офіційних електронних адрес ТЦК та СП для комунікації з бізнесом
  • передбачити можливість надання підприємством необхідних відомостей засобами електронної комунікації;
  • встановити чіткі строки для ТЦК та СП щодо обробки запитів та надання відповідей, а також надання часу підприємству на усунення зауважень;
  • запровадити необхідність для ТЦК та СП надавати відповіді підприємству з роз’ясненням проблем та недоліків, які були виявлені у ході звірки списків тощо.

Нагадаємо, на минулому тижні AIN.UA стало відомо, що Кабінет міністрів України готується до розгляду нової постанови про так зване єБронювання, що визначатиме цифровізацію процесу бронювання працівників підприємств. Редакція отримала від джерела, долученого до обговорення проєкту, повний документ і опублікувала основні пропозиції. 

Правила бронювання для підприємств, що є критично важливими для економіки, Кабмін запровадив на початку 2023 року. Відстрочку за таким принципом можуть отримати не більш ніж 50% співробітників підприємства, але лише на 6 місяців. Кількість заброньованих може бути й вища, тільки якщо є обґрунтована потреба в цьому. 

В липні 2023 року заступник міністра економіки Ігор Фоменко заявив про заплановану діджиталізацію процесу бронювання співробітників. У такий спосіб він анонсував запуск «єБронювання» – спільний проєкт з Мінцифри. Водночас Фоменко заявив про те, що для роботи «єБронювання» повністю перепишуть постанову Кабміну №76, яка зараз й регулює процедуру бронювання від мобілізації. Програму планували запустити до кінця 2023 року.

У лютому цього року AIN.UA поспілкувався з ключовими гравцями IT-ринку й розібрався в питанні бронювання працівників.