У I кварталі 2024 року Рада бізнес-омбудсмена отримала 345 звернень щодо роботи системи ПДВ. З них було вирішено 162 справи. Про це йдеться у звіті Ради бізнес-омбудсмена (РБО) України.

За даними РБО найбільше звернень — 60% у I кварталі 2024 року та 64% торік — стосувалися податкових питань: блокування податкових накладних, невиконання судових рішень і включення у переліки ризикових платників. 14% проблем стосувалися дій правоохоронних органів та 7% — митниці. 

«Тенденція до блокувань накладних зменшилась порівняно з піковими 2022 та початком 2023 року, нині кількість зупинок накладних є втричі більшою від цільового рівня. Блокування все ще стосуються приблизно 10% платників ПДВ», — йдеться у звіті. 

Проаналізувавши ефективність податкових перевірок (основне джерело скарг бізнесу), РБО з’ясувала, що понад 99+ податкових надходжень забезпечуються коштом добровільної сплати податків. Водночас надходження від донарахувань після перевірок за останні 6 років не досягала 1% від загальної кількості. 

«Податкові перевірки ділова спільнота сприймає як фіскально-каральний інструмент держави… Державним органам слід дотримуватися принципу належного урядування, йти на прямий контакт з бізнесом та консультувати його», — наголошують у Раді бізнес-омбудсмена.