Інвестиційний ринок України навіть попри повномасштабну війну продовжує розвиватися. Два роки тому на ньому з'явився новий гравець — фонд Burner, заснований ІТ-компанією Boosta.
У блозі Boosta Ярослав Свиридюк, керівний партнер у Burner, розповідає про історію заснування, ключові результати діяльності та майбутні плани фонду, а також ділиться порадами для фаундерів.
Про заснування та роботу фонду під час повномасштабної війни
Я долучився до фонду на етапі його заснування, у липні 2022 року. Одним з перших запитань до моїх партнерів та засновників Boosta було “Чому саме зараз?”. На що я отримав відповідь про те, що фонд планували заснувати ще до війни, але вирішили не ставити це на паузу, бо в такий час проєкти ще більше потребують підтримки.
Так і було: за тиждень після анонсування запуску фонду до нас звернулося понад сто фаундерів, які були зацікавлені в інвестиціях.
Враховуючи те, що ми не класичний VC-фонд, а co-founding партнер, ми, звісно, не проінвестували в усіх, хто надіслав пітч, але, як не крути, за два роки існування уклали вісім угод.
Про ключові результати та досягнення
Найбільше досягнення, яким пишаємося — це інвестиції, що були здійснені нами за цей час. У рамках private equity стратегії ми проінвестували чотири бізнеси, що вже існували, а решту проєктів запустили за флоу venture builder.
Для того, щоб краще зрозуміти наш фокус, скажу, що серед проінвестованих проєктів ми маємо платформу для поціновувачів коміксів, яка працює за моделлю підписки, EdTech-бізнес в регіоні DACH, SEO affiliate-бізнес, медіабай-команду та партнерську мережу в ніші iGaming, а ще кілька мобільних застосунків та проєкт у ніші Social Discovery.
Ці проєкти вже демонструють гарні результати. Наприклад, платформа з коміксами за рік зросла удесятеро, зайнявши другу позицію на своєму ринку, об’єм якого сьогодні вимірюється сотнями мільйонів доларів. Також серед їхніх досягнень — понад 10 млн відвідувань сайту на місяць та 1 млн користувачів.
Для когось може здатися, що вісім проінвестованих проєктів — це не дуже велика кількість, але варто розуміти, що за цим стояло:
- понад 2500 лідів, які були опрацьовані нами загалом;
- з них лише 130 підпадали під наші інвестиційні критерії;
- з них 28 були/є в роботі;
- і з цих 28 — уже 8 отримали від нас smart-money.
Також приємно усвідомлювати, що наразі всі інвестиції, які ми зробили — це інвестиції в українські проєкти, які підкорюють міжнародні ринки. Але, попри це, ми розглядаємо бізнеси з усього світу (звісно, крім росії та білорусі).
Наразі маємо таку статистику: 110 стратегічно цікавих проєктів з України та 20 — з Європи, Азії та США.
З цих 20 маємо:
- по три з Північної Македонії та Нідерландів;
- по два з Іспанії та Естонії;
- по одному з Мальти, Польщі, Італії, Швеції, Греції, Латвії, Індії, Венесуели, Великої Британії та США.
Друге наше досягнення — це те, що нам вдалося зібрати потужну команду експертів, що працюють у фонді. Зараз це два інвестиційних менеджери, Senior Associate, аналітик та операційний менеджер.
До відбору спеціалістів у фонд ми ставимося дуже ретельно: шукаємо та обираємо лише найкращих.
Існує такий стереотип, що класний інвестменеджер має мати, насамперед “чуйку”, але ми керуємося іншим підходом — цифрами, ґрунтовним аналізом та розумінням бізнесів, у які ми інвестуємо. Тому наші спеціалісти — це фахівці як з інвестиційним бекграундом, так і з досвідом роботи в провідних продуктових компаніях, підприємницьким духом, helicopter view та здатністю “закривати задачі під ключ”.
Саме завдяки сильній команді стало реальним наше третє досягнення — організація ефективної операційної діяльності фонду та керування інвестиційним портфелем. Наприклад, для мотивації фаундерів та посилення фінансового контролю ми впровадили систему інвестиційних раундів для всіх наших проєктів. Кожне успішне закриття раунду залежить виключно від конкретних цифр та досягнення KPI.
Ну і четверте досягнення стало для нас самих приємною несподіванкою. У 2023 році ми ввійшли до рейтингу AIN, де посіли 6-те місце за кількістю інвестицій в українські проєкти. Це, звісно, не може не тішити.
Як допомагають портфельним компаніям
Як private equity інвестор, ми надаємо “smart money”. Тобто маючи великий досвід в управлінні висококонкурентними B2C-бізнесами з фокусом на диджитал-маркетингу, ми з радістю ділимося власною експертизою та широким нетворком. За потреби також залучаємо топових експертів як з Boosta, так і з інших портфельних компаній Burner. Працюємо разом з фаундерами над стратегією та всіляко допомагаємо зростати.
У результаті така синергія і є тим самим “квантовим стрибком”, що дозволяє кратно масштабувати бізнес.
Як co-founding партнер, окрім фінансування, ми надаємо проєктам всю необхідну інфраструктуру: рекрутинг, HR, фінансово-юридичний контур, платіжну інфраструктуру, допомогу в побудові бренду, доступ до внутрішніх сервісних команд (розробка, дизайн, копірайтинг тощо).
Я вважаю, що це дуже важливо, адже ми фактично позбавляємо фаундера операційних проблем, спрямовуючи його ресурс на розвиток та зростання бізнесу.
Про досвід роботи з Burner
Владислав Галясов, CEO компанії HoneyTech, що входить до портфеля Burner, поділився:
“До Burner я долучився два роки тому, без MVP та власної команди. Маючи лише ідею, досвід у продакт-менеджменті та запуску бізнесів, команда фонду повірила в мій проєкт. Ідею почули — і я отримав повний карт-бланш: фінансові інвестиції, операційну підтримку та свободу дій. У нас сталася крута синергія, внаслідок якої я отримав нові знання, неоціненний досвід, а головне — потужні бізнес-показники.
Burner пропонує унікальні умови для співпраці, тут немає стандартних шаблонів або обмежень. Команда фонду допомагає з побудовою процесів, але водночас дозволяє досягати результатів, йдучи своїм шляхом”.
Про інвестиційний підхід фонду
Burner — це не класичний VC-фонд зі “Spray & Pray” стратегією, а стратегічний інвестор та повноцінний co-founder.
Всередині фонду ми розвиваємо два напрями:
- Private Equity: інвестування в прибуткові бізнеси, що вже існують;
- Venture Builder: сo-founding проєктів разом із сильними фаундерами.
З досвіду щоденного спілкування зі стартапами ми бачимо, що шлях проєктів, які залучають венчурні інвестиції з постійною потребою у піднятті наступного раунду, змушує засновників постійно зміщувати фокус із розвитку бізнесу на фандрейзинг.
Ми ж, як стратегічний партнер, надаємо всі необхідні ресурси у повному обсязі, що дозволяє засновникам зосередитися виключно на розвитку свого продукту та не відволікатися на постійний пошук фінансування.
Критерієм успіху для нас є не кількість угод, а грошовий потік та розмір бізнесів, які ми зрощуємо. Тому ми приділяємо максимальну увагу та надаємо всі ресурси нашої екосистеми для кожної компанії, в яку ми інвестуємо.
Резюмуючи, ми будуємо бізнеси за правилами венчурного капіталу з єдиною відмінністю — Burner сам фінансує всі етапи розвитку проєкту, тому фаундерам не потрібно шукати зовнішні інвестиції.
Про найцікавіші для фонду проєкти
Фокусуємось на B2C-бізнесах, у яких є потенціал зростання через 2-5 років до $100 млн revenue на рік.
А найцікавішими є такі напрями як iGaming (B2C і B2B), бізнеси, що працюють за моделлю підписки, MarTech (SEO affiliate та медійбай-команди), FinTech, Social Discovery, EdTech та Mobile Apps.
Якщо це про вас, подавайте свою заявку на нашому сайті.
Запітчити свій проєкт
На що зважають у Burner при пітчингу
На перших етапах спілкування з потенційною портфельною компанією ми завжди звертаємо увагу на кілька важливих пунктів:
- Дивимося на фаундера
Шукаємо тих, хто здатен досягати цілей попри все. Для нас важливо, аби засновники були вмотивованими досягати більшого та мали релевантний бекграунд і великі амбіції. Якщо ціль фаундера — це дохід $200 тисяч на місяць, то це не для нас. Ми шукаємо тих, кого драйвлять більш амбітні цілі та цифри.
2. Дивимося на ринок
Для нас важливо, аби ринок, на якому оперує компанія, був великим. Крім цього, для інвестиційного фонду важливо, щоб потенційні проєкти могли забезпечити цільову дохідність на інвестований капітал та змогли за кілька років стати прибутковими та забезпечувати свою діяльність незалежно від майбутніх інвестицій.
3. Дивимося на цифри
Завжди перед пітчингом рекомендую обов'язково збирати усі дані та фінансові показники вашого проєкту. Серед них — P&L, Cash Flow, фінансова модель, а також індивідуальні для кожного бізнесу показники.
Наприклад, якщо ми говоримо про якийсь продукт, що працює за моделлю підписки, то дивимося ті показники, які щоденно відстежує сам фаундер: LTV, CAC, ROAS, ROI тощо.
Про подальші плани фонду
Тут можна написати дуже коротко. Наш ключовий план — не зупинятися. А якщо серйозно, то акцент у розвитку плануємо робити в трьох аспектах:
1. Запуск нових бізнесів у форматі Venture Builder
Маючи успішний досвід в інвестуванні та управлінні численними проєктами, ми поставили перед собою нову мету — знайти амбітних українських фаундерів, щоб разом створювати перспективні бізнеси.
Шукаємо проактивних, драйвових, performance-oriented лідерів, які люблять свободу для реалізації своїх ідей. Ми, своєю чергою, маємо бажання та експертизу стати для вас надійним партнером для створення успішного бізнесу.
Наш ідеальний фаундер:
- з досвідом роботи на C-level/Senior-level позиціях, бажано у subcription-based чи iGaming бізнесах;
- з розумінням та успішнішим досвідом побудови та роботи в подібних бізнесах;
- з навичками формування та керування високопродуктивних команд;
- з високим рівнем комунікації зі стейкхолдерами, партнерами та інвесторами;
- його не лякають такі слова як Google, Meta, TikTok, Snap, X, Unity, SEO, ASO, UAC, ROAS, CAC, LTV та P&L.
Якщо вам цікава можливість співпраці, відгукуйтеся сюди.
Податись на вакансію CEO
2. Успішний розвиток портфельних компаній
Докладали, докладаємо і будемо докладати максимум зусиль для того, щоб проєкти, у які ми інвестували, продовжували розвиватися, рости, досягати планових результатів та ставати лідерами на своїх ринках.
3. Побудувати найуспішніший фонд Україні
Попри те, що ми поки молодий фонд, у нас вже є великі амбіції. Прагнемо стати найактивнішим та найуспішнішим фондом в Україні, із загальним revenue портфельних компаній в $1 млрд менше ніж за десять років. Для цього ми будемо продовжувати якісно інвестувати, підсилювати команду фонду та покращувати власну екосистему, продовжувати пошук найталановитіших фаундерів та робити все можливе для побудови нових компаній-єдинорогів з українським корінням.
Особисті інсайти Ярослава
Ці два роки Burner стали для мене в якомусь сенсі трансформаційними і водночас дуже натхненними. Вони були насичені спілкуванням із найталановитішими людьми, підприємцями, які не бояться мріяти та діяти, з вогником в очах та здібністю заряджати своєю енергією, драйвом та ідеями всіх навколо.
За цей час я поспілкувався з декількома сотнями (якщо не тисячами) фаундерів, відвідав велику кількість профільних конференцій та івентів по всьому світу, які продемонстрували мені, що ми як українці — найталановитіші у світі. Ми вже багато чого досягнули, але водночас нам ще є куди рости й попереду нас очікують не менш цікаві виклики.
До речі, зараз я чітко знаю, що якби мав можливість обрати собі суперсилу, то це точно було б пересування в часі та просторі. Впевнений, це б не лише значно полегшило інвестування зі 100% success-rate у сьогоднішніх “єдинорогів”, але що не менш важливо — значно спростило та пришвидшило подорожі.
На завершення додам, що впродовж цих двох років я знову неодноразово переконувався в правильності слів Аліси в країні чудес: “Потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти хоча б удвічі швидше!”
Тож dream big, build bigger and keep moving forward! А ще краще — робіть це все разом з Burner!
Податись на вакансію CEO
Запітчити свій проєкт
Інші вакансії в Boosta