Соціологічна група «Рейтинг» представила результати дослідження, яке, зокрема, стосувалося й того, звідки українці отримують новини та як оцінюють достовірність різних джерел інформації. Найпопулярнішим джерелом інформації для українців став Telegram — його використовують 47% респондентів.

  • Далі за популярністю йдуть YouTube (26%) і «Єдиний марафон новин» (21%).
  • Серед популярних джерел інформації українці називають розповіді очевидців подій чи знайомих та офіційні державні джерела (обидва — по 19%). 
  • Інші джерела інформації включають телевізійні канали, які не є частиною «Єдиного марафону новин» (16%), українські онлайн-медіа (15%) та міжнародні ЗМІ (14%).
  • Водночас 53% респондентів назвали соцмережі основним джерелом дезінформації. Месенджери, зокрема і Telegram, вважають джерелом дезінформації 35% опитаних, а телебачення — 32%.
  • Загалом 89% українців сприймають проблему дезінформації як серйозну, з яких 56% — як дуже серйозну, а 33% — радше серйозну.
  • Лише 10% не вважають проблему дезінформації та фейків серйозною. 

Опитування проводилося з 24 по 29 вересня 2024 року на замовлення Консультативної місії ЄС в Україні, охопивши 2000 респондентів, що представляють доросле населення України (окрім тимчасово окупованих територій). Похибка вибірки становить 2,2%.

Раніше ГУР повідомляло, що росія масово скуповує та створює українські Telegram-канали з метою поширення дезінформації та розхитування суспільно-політичної ситуації в країні. 

Telegram став популярним інструментом для поширення ненависті, теорій змови та інших екстремістських ідей, писав Bloomberg.

В Україні держслужбовцям і військовим заборонили користуватися Telegram на службових пристроях.

Український підприємець Ярослав Ажнюк, який системно просуває ідею відмови від Telegram, у коментарі для AIN.UA звернув увагу на безпекові ризики Telegram. Один із них — збій у рунеті, який призвів до того, що Telegram припинив працювати в майже всій Європі та частково у США. Другий полягає в тому, що раніше видалені повідомлення з’явилися знову.