Уже традицйно остання п’ятниця листопада є «чорною», коли бізнеси пропонують низку знижок та пропозицій. Цього року чорна п’ятниця припала на 29 листопада і, звісно, не оминула українські компанії та маркетплейси, які діляться її результатами в соцмережах та з AIN.
Читайте також: Чорна п’ятниця: історія, глобальний вплив та особливості в Україні
Rozetka
Співзасновник і співвласник Rozetka Владислав Чечоткін поділився попередніми результатами чорної п’ятниці в маркетплейсі.
- Активність покупців висока і тримається на рівні 2021 року.
- Продажі в топових категоріях зросли втричі.
- Українці стали купувати дорожчі товари.
- Середній чек зріс на 40% порівняно з 2023 роком.
- У лідерах продажів: побутова хімія, віскі, павербанки, мобільні телефони, ноутбуки.
- Попит на українських виробників зріс на 15% порівняно з попереднім тижнем. Серед лідерів продажу — шоколадні цукерки та новорічна колекція чаю.
- У Центрі країни та на Заході серед лідерів продажів — засоби особистої гігієни. У Херсоні та Сумах – подарункові набори шоколадних цукерах. У Харкові — ігристе.
Епіцентр
Цьогорічна акція в мережі «Епіцентр» тривала з 22 листопада. У мережі поділилися з AIN, що за 22–24 листопада товарообіг зріс на 35,5% порівняно з аналогічним періодом жовтня.
- За цей час українці придбали в 16 разів більше товарів для зимовизх свят (ялинки, прикраси, іграшки тощо).
- Продажі косметики, подарунків, текстилю та дитячих іграшок збільшилися приблизно вдвічі.
-
У перші дні акції продажі товарів у мережі «Епіцентр» зросли більш ніж на третину. Найбільше українці витрачають на побутову хімію, товари для свят, автотовари, посуд, техніку та електроніку.
«Водночас унаслідок нової хвилі ракетних атак на об’єкти української енергетичної системи та повернення віялових відключень світла українці знову почали частіше купувати енерготовари. У перші дні акції Black Friday обсяги реалізації зарядних станцій зросли в 4 рази, павербанок і генераторів — утричі, а газових балонів і туристичних плит — у 2,5 рази. Також суттєво зросли продажі акумуляторних ламп і світильників, одягу та взуття», — розповідають в «Епіцентрі».
«Аврора»
У мережі магазинів «Аврора» розповіли AIN, що цього року товарообіг на період дії акції на чорну п’ятницю зріс на 50% порівняно з 2023 рокум, а якщо порівнювати зі «звичайним», то днем кількість замовлень зросла майже в 5 разів.
Користувалися попитом цього року товари для дому й затишку, побутова хімія та товари для дітей. Найпопулярніші покупки: календар із передбаченнями, кисневий відбілювач, паперові рушники.
Товари, які забезпечили найбільші продажі:
- Килимки для дому;
- Павербанки.
Щодо аналізу покупок за регіонами. У прифронтових областях найпопулярнішою категорією товарів стали побутова хімія, продукти й товари для дому. На Заході, у Центрі та в Києві — товари для дітей, товари для дому та краси.
Meest
Поштова компанія Meest також підбила підсумки чорної п’ятниці й визначила товари, що мали найбільшу популярність серед українців. Дані засновані на аналізі кількості замовлень, здійснених з українських та іноземних інтернет-магазинів. Цього року в період акції помітили збільшення середнього чеку майже в усіх категоріях товарів.
В українських інтернет-магазинах покупці найчастіше обирали:
- Спорттовари (150% приросту порівняно з 2023 роком);
- Краса та здоров’я (+67%);
- Техніка та електроніка (+48%).
Минулого року найпопулярнішими категоріями в чорну п’ятницю були одяг та взуття, харчові продукти та мультикатегорії.
Середній чек склав:
- Спорттовари — 1905 грн (проти 1031 грн у 2023);
- Краса та здоров’я — 1820 грн (800 грн у 2023);
- Техніка та електроніка — 4550 грн (3000 грн у 2023).
Також значно зросли замовлення дитячих товарів (+45%, середній чек — 2900 грн), продуктів харчування (+28%, 2900 грн) та мультикатегорій (+24%, 3350 грн).
Попит на товари з міжнародних інтернет-магазинів також суттєво зріс. Лідерами серед категорій стали:
- Косметика (+126%)
- Техніка та електроніка (+115%)
- Одяг (+40%).
Середній чек:
- Косметика — 2000 грн (проти 1700 грн у 2023);
- Техніка та електроніка — 2500 грн (1150 грн у 2023);
- Одяг — 2700 грн (2140 грн у 2023).
Як і минулого року, цієї чорної п’ятниці українці найчастіше купували за кордоном косметику, а також техніку та електроніку. Водночас одяг замінив у трійці популярних категорію краса та здоров’я.
Monobank
Результатами чорної п’ятниці діляться і в українських банках. Співзасновник mono Олег Гороховський традиційно підбив підсумки у своєму Telegram.
- Покупки частинами на чорну п’ятницю. Оформлено 69 тисяч. Середній чек — 14 300 грн. Наприклад, у 2023 році було оформлено 60 тисяч покупок частинами, а у 2022 — 29 тисяч.
- Лідерами за кількістю замовлень стали: Rozetka, Comfy, «Алло», «Фокстрот», market by mono.
- Найбільші чеки. «Епіцентр» (247 997 грн), «Фокстрот» (245 726 грн), Deka (236 544 грн), «Агромат» (189 011 грн), КТС (179 999 грн).
-
Купували частинами: смартфони (5038 шт.), зарядні станції (1800), ноутбуки (1152), телевізори (1127), одяг і взуття (984), мультипіч (741), страховий поліс (478), шампунь (179), ялинка (142), пологи (14 разів), два марафони з медитацій, один шприц для маринаду.
У market by mono користувачі оформили 4925 покупок частинами. Найдорожчою покупкою стала зарядна станція EcoFlow Delta Pro 3.
Топ покупок частинаму в market by mono:
- EcoFlow Delta 2 EU 1800W — 108 шт.
- EcoFlow River 2 Pro EU 800W — 83 шт.
- Sony PS 5 Slim — 58 шт.
- EcoFlow River 2 Max EU 500W — 56 шт.
- Bluetti EB3A 600W – 55 шт.
- Bluetti AC10P 1000W — 46 шт.
- Павербанк Xiaomi Redmi 20 000 nAh — 33 шт.
- ДБЖ для роутера Marsriva KP — 32 шт.
- Мультипіч Philips 200 Series NA221/00 – 32 шт.
- Тример для одягу Philips GC026/80 – 31 шт.
«ПриватБанк»
Свої підсумки підбив і «ПриватБанк». У них акційний період називають зеленою п’ятницею з кешбеками та знижками до 20% у програмі лояльності «Привіт».
- Цього року в чорну п’ятницю за допомогою «Привату» українці оплатили 10,8 млн покупок на рекордну суму 4 млрд грн, що на 22% більше, ніж торік.
- За підсумками тижня розпродажів, українці оплатили безготівково в мережі еквайрингу банку 68,5 млн покупок на суму понад 23,7 млрд грн.
- Загальний обсяг покупок, оплачених картками в мережі «ПриватБанку», за тиждень розпродажів зріс на 22,5% порівняно з минулим роком.
- Протягом тижня розпродажів клієнти «ПриватБанку» оплатили онлайн 2,7 млн товарів на 2,5 млрд грн. До того ж більшу частину купівель в інтернеті було здійснено саме в зелену п’ятницю — на 466 млн грн.
- 29 листопада обіг у мережі торгових терміналів «ПриватБанку» у звичайних магазинах становив 3,5 млрд грн, що на 19% більше, ніж торік.
- Цьогорічна зелена п’ятниця встановила новий рекорд придбання товарів на виплату, який на 38% перевищив минулорічні показники. Кількість покупок сягнула за 14 тис. (+16,4 % порівняно з минулим роком), а сума досягла 236 млн грн.
- Протягом тижня розпродажів українці купили з «Оплатою частинами» на 11% більше товарів, ніж торік (79,7 тис.), на суму 1,3 млрд грн, що зросла на 27,5% порівняно з минулим роком. Найчастіше з «Оплатою частинами» у 2024 році купували павербанки та зарядні станції, меблі, смартфони, іншу електроніку й побутову техніку, а середня вартість покупки на виплату — 16 361 грн.