Techosystem у партнерстві з Ukrainian Startup Fund представили оновлений каталог Top 100 Ukrainian Rising Startups. Він представляє 100 найперспективніших українських стартапів, які формують інноваційне майбутнє.

  • Перше видання каталогу вийшло у 2023 році під назвою Rising UA Startups: Resilience Edition. До нього увійшли 100 стартапів і 49 скейлапів, які відбирались журі з 30 експертів.
  • Оновлений каталог 2024 року має назву Top 100 Ukrainian Rising Startups й «покликаний підкреслити унікальність українських стартапів та їхню інвестиційну привабливість».

Завантажити каталог Top 100 Ukrainian Rising Startups можна на платформі Ukrainian Tech Ecosystem Overview.

Як обирали стартапи

До відбору долучилися 50 провідних експертів української технологічної екосистеми, які оцінювали інноваційність, потенціал зростання та внесок стартапу в екосистему. Серед експертів – і головний редактор AIN Олександр Стрельников.

Ключові критерії відбору:

  • Українське походження стартапу: засновник — українець/ка, понад 30% команди — українці/ки, компанія сплачує податки в Україні.
  • Стартап: заснований менш ніж 10 років тому, орієнтований на інновації, має масштабовану бізнес-модель.

Етапи відбору:

  1. Було сформовано початковий список із понад 300 стартапів.
  2. Імплементатори проєкту в співпраці з венчурними партнерами скоротили цей перелік до 200 компаній, які передали на розгляд експертів.
  3. Експертна комісія ретельно опрацювала наданий список і сформувала фінальний перелік із 100 найперспективніших стартапів.

Що в каталозі

Каталог містить детальні профілі компаній, аналітичні дані про екосистему, зокрема композиція команди, залучення інвестицій, джерела доходу та інше.

Інсайти з дослідження

  • Найбільша кількість опитаних стартапів була заснована в період із 2021 до 2023 року, з піком у 2021 році.
  • Більшість стартапів у каталозі перебувають на етапі Seed — 70%.
  • Найпоширеніші продуктові вертикалі: охорона здоров’я, підвищення продуктивності бізнесу, маркетинг і медіа, освіта та фінанси.
  • Найпопулярнішою бізнес-моделлю є B2B, її використовують 55,1%, тоді як приблизно 30% стартапів поєднують різні бізнес-моделі.
  • Основною моделлю монетизації є підписка, яку використовують 75,6% стартапів. Другою за популярністю є транзакційна модель — 23,3%. Інші способи монетизації також присутні, але менш поширені: комісійна модель, ліцензування, Freemium, оплата за використання та інші.
  • 43,8% стартапів мають річний дохід у діапазоні $100 000 — $1 млн, а 35% заробляють менше ніж $100 000.
  • Україна, ЄС і Північна Америка є основними ринками для українських стартапів, тоді як клієнти та користувачі стартапів також перебувають у Великій Британії, Азійсько-Тихоокеанському регіоні, Мексиці, країнах Південної Америки, наприклад, у Бразилії та Аргентині, та в інших регіонах.
  • Найпоширенішим є грантове фінансування, яке отримали 67,5% стартапів. Серед інших джерел фінансування — іноземні ангельські інвестори (42,5%) та іноземні венчурні компанії (37,5%).
  • Щодо можливостей локального фінансування, 38,75% стартапів отримали інвестиції від українських ангельських інвесторів, а 35% — від українських венчурних компаній.
  • 16,25% опитаних стартапів фінансуються самостійно (bootstrapped).
  • Більшість стартапів — 77% залучили понад $250 000 інвестицій. Серед них найбільша частка стартапів залучила $250 000–$499 999 — 28,36%.
  • Більшість стартапів — 77,5% вже використовують AI-технології у своїх продуктах.