Великі американські технологічні компанії донатять мільйони доларів до інавгураційного фонду новообраного президента США Дональда Трампа, щоб налагодити стосунки з новою адміністрацією. Пишемо, хто скільки пожертвував (станом на 16 грудня).

  • Amazon планує перерахувати до фонду Трампа $1 млн, пише The Guardian. Засновник сервісу Джефф Безос має зустрітися з новобраним президентом вже наступного тижня.
  • CNBC повідомляє, що Meta пожертвувала $1 млн на інавгурацію. Це сталося через кілька тижнів після того, як СЕО та засновник компанії Марк Цукерберг пообідав з Трампом на своєму курорті Мар-а-Лаго.
  • Наближене до республіканців видання Fox News повідомило, що СЕО OpenAI Сем Альтман приєднався до списку техногінатів США, які роблять пожертви в інавгураційний фонд — він пожертвує $1 млн.
  • Зараз не відомо, чи збирається Google робити пожертву. Але The Informaton стверджує, що СЕО компанії Сундар Пічаї планував зустрітися із Трампом на Мар-а-Лаго на фоні антимонопольних судів.
  • UPD: 19 грудня The Guardian повідомив, що компанія Uber та її генеральний директор Дара Хосровшахі пожертвували фонду Трампа по $1 млн. Uber також донатив і на  інавгурацію президента Байдена в 2021 році, проте тоді Хосровшахі не долучався. Зараз сума в $1 млн є найбільшою пожертвою СЕО на користь політичного діяча.

Також поки не відомо й про плани Microsoft, Apple та інших компаній. Нагадаємо, раніше журналісти підрахували, що американський мільярдер Ілон Маск витратив понад $250 млн в останні місяці виборів у США на допомогу республіканцю Дональду Трампу.

Ця сума — мала частина від статків Маска. Однак вона приголомшує як внесок одного донора, що тепер відіграє певну роль у формуванні наступної адміністрації.


Для США такі пожертви є звичною практикою. Хоча самі вибори мають правила щодо кількості грошей, які люди та компанії можуть витрачати на кандидатів, немає жодних обмежень на те, скільки вони можуть витратити на інавгураційні комітети.

Проте донати Amazon та Meta цікаві тим, що ці компанії раніше мали конфлікти з Дональдом Трампом. Тільки цього року Трамп погрожував посадити Цукерберга до в’язниці за «теоретичне втручання у вибори». А ще він довго критикував засновника Amazon Безоса, а також його газету Washington Post.

Business Insider підкреслює цікаву тенденцію: раніше про такі пожертви ЗМІ дізнавалися з документів, а тепер самі СЕО наче прагнуть самі публічно розповісти про це.

«Це промовиста частина. Частина, яка говорить про те, що цього разу все більше технологічних лідерів вирішили, що найкращий спосіб мати справу з Дональдом Трампом — говорити про нього приємні речі публічно, і робити приємні речі для нього публічно. А потім, як вони сподіваються, вони зможуть отримати щось від нього в приватно», — пише Business Insider.

Раніше таку стратегію обрав СЕО Apple Тім Кук, який дуже ефективно керував першим президентством Трампа.