Японські автовиробники Honda і Nissan підписали меморандум про взаєморозуміння для початку переговорів. Це може призвести до найбільшого злиття в історії японської автопромисловості та створення третього за обсягом продажів автовиробника у світі.

Про це пише Financial Time, що були на пресконференції компаній. Автовиробники хочуть досягти остаточної угоди про злиття до червня та завершити його в 2026 році.

  • Консолідація може також включати ще одного японського автовиробника — Mitsubishi Motors, що в альянсі з Nissan з 2016 року. Mitsubishi підписала окремий меморандум про взаєморозуміння та має вирішити наступного місяця, чи приєднуватися до переговорів.
  • Загальний план передбачає об’єднання обох компаній в рамках холдингу, акції якого будуть котируватися на японській біржі у 2026 році. Відповідно до їхньої поточної ринкової капіталізації, об’єднання коштуватиме $54 млрд. Або $58 млрд, якщо до нього увійде Mitsubishi.
  • Групу очолила б Honda, вартість якої приблизно в чотири рази перевищує Nissan. Проте навіть якби нова об’єднана компанія отримала значну переоцінку інвесторів, вона все одно була би затьмарена конкурентом Toyota, що наразі коштує $287 млрд.
  • Honda також оголосила, що наступного року викупить 1,1 трлн єн ($7 млрд) своїх акцій.

Навіщо цим компаніям об’єднуватися

Головний виконавчий директор Honda Тошіхіро Мібе сказав, що переговори були зумовлені необхідністю підтримувати глобальну конкурентоспроможність перед «радикально мінливим бізнес-середовищем».

Виконавчий директор Nissan Макото Учіда додав, що це необхідно, «оскільки нові гравці проникають на наші ринки, а економія на масштабах стає все більш важливою».

Попри значну різницю в розмірах і зростаючі проблеми Nissan, СЕО Honda відкинув припущення, що переговори про злиття є порятунком Nissan. "Це неправильно. Ми хочемо викласти переваги, які ми зможемо отримати. Мова не йде про порятунок", — сказав він.

Аналітик Tokai Tokyo Intelligence Laboratory Сейджі Сугіура вважає позитивним, що Honda взяла на себе ініціативу. Але він думає, що завершити угоду до серпня 2026 року буде складно, оскільки Mibe зіткнеться з внутрішнім бунтом. Компаніям також знадобиться схвалення зовнішніх сторін, таких як Renault.

Обом компаніям доведеться значно скоротити витрати через закриття заводів і скорочення робочих місць, щоб досягти цільового показника операційного прибутку в 3 трлн єн.

Вони використовуватимуть спільні автоплатформи та вироблятимуть авто один одного на своїх заводах, об’єднуючи ресурси для інвестування в електрифікацію, програмне забезпечення та автономне водіння.