Китайська компанія NetEase звільнила всю команду в американському місті Сіетл, яка працювала над вподобаною гравцями Marvel Rivals — включно з керівним складом. Але частина команди в Китаї залишилась працювати над грою. Розповідаємо, що сталося.
Спершу про звільнення американської команди NetEase повідомив у LinkedIn керівник розробки гри Таддеус Сассер. Він не уточнив, скільки працівників скоротили, але намагався допомогти їм знайти нову роботу.
«Це така дивна індустрія. Моя зоряна, талановита команда щойно допомогла створити неймовірно успішну нову франшизу Marvel Rivals для NetEase Games. І нас щойно звільнили!» — написав Сассер.
Далі він написав про роботу над грою із дизайнером рівнів Гері МакГі. Відомо також, що скорочення торкнулося й іншого дизайнера — Джека Берроуза, який написав про це у власному дописі.
Пізніше скорочення прокоментували NetEase. Вони також не назвали кількості працівників, кого це торкнулося, але пообіцяли ставитися до них «конфіденційно та з повагою на знак визнання їхнього особистого внеску».
«Нещодавно ми ухвалили непросте рішення — скоригувати структуру команди розробників Marvel Rivals з організаційних причин і з метою оптимізації ефективності розробки гри. Це призвело до скорочення команди дизайнерів у Сіетлі, яка є частиною більшої глобальної функції дизайну для підтримки Marvel Rivals», — йдеться в коментарі NetEase.
Водночас основна команда розробників, що базується в Китаї, залишиться надалі працювати над грою — їх продовжить очолювати продюсер Вейконг Ву та креативний директор Гуанюнь Чен у Гуанчжоу.
Навіщо NetEase звільнила команду у США?
Інсайдери повідомили VentureBeat, що китайська NetEase отримала вказівку продати свої закордонні активи. Джерела стверджують, що звільнення команди Marvel Rivals — це лише початок.
Йдеться, що NetEase поступово втрачає інтерес до розробки ігор за участю іноземних співробітників. Одна з причин — висока вартість розробників зі США. Інша — китайські ігрові студії досягли достатнього рівня, щоб самостійно створювати ігри класу AAA.
Це підтверджує успіх Black Myth: Wukong від китайської компанії Game Science, яка продала десятки мільйонів копій. Цілком ймовірно, що NetEase планує вийти з усіх міжнародних інвестицій та активів, зокрема й повністю підконтрольних студій. Частково це відбудеться через звільнення, а частково — через продаж студій.
NetEase — другий за величиною видавець ігор у Китаї. Її командний PVP-шутер про супергероїв Marvel Rivals успішно дебютував 5 грудня та приніс компанії у перший місяць запуску $136 млн. Незалежний трекер Circana's Mat Piscatella відзначає, що Rivals наразі входить до топ-10 найпопулярніших ігор на PlayStation, Steam та Xbox.
Доходи NetEase від ігор за останні 12 місяців склали $11,7 млрд. Виникає питання: чи можуть глобальні тенденції, зокрема зростання китайської AAA-розробки, вплинути на інші компанії в Китаї та змусити їх також скорочувати свої інвестиції.