Компанія SpaceX Ілона Маска запустила екіпаж із чотирьох приватних астронавтів у рамках місії Fram2, яка вперше в історії прокладе орбітальний маршрут від Північного до Південного полюса. Це нова траєкторія, якою раніше не подорожували люди, повідомляє SpaceX.

Командує місією її спонсор — мальтійський інвестор Чун Ван, криптовалютний підприємець китайського походження, який заснував компанію з майнінгу біткоїнів.

Він і троє його колег стартували на борту капсули Crew Dragon о 9:47 вечора 31 березня за східним часом США (1 квітня о 4:47 за Києвом) із Космічного центру Кеннеді у Флориді. 

Фото: SpaceX

До команди місії також увійшли норвезька режисерка Янніке Міккельсен, яка спеціалізується на зйомках у віртуальній реальності, німецька дослідниця робототехніки та полярний науковець Рабеа Рогге, а також австралійський мандрівник Ерік Філіпс, відомий своїми експедиціями на лижах у полярних регіонах Землі.

Фото: SpaceX

Протягом 3-5 днів учасники місії проведуть 22 наукові експерименти, зосереджені переважно на впливі мікрогравітації на людський організм. Зокрема, екіпаж планує зробити перший рентгенівський знімок у космосі, провести дослідження фізичних вправ для підтримки м'язової та кісткової маси.

Крім того, після безпечного повернення на Землю екіпаж планує вийти з космічного корабля Dragon без додаткової медичної та оперативної допомоги.

Перед стартом екіпаж у супроводі поліції прибув до стартового майданчика в автоколоні Tesla — електромобілів іншої компанії Маска. У цей момент на космодромі відбувся ще один запуск: ракета Falcon 9 вирушила в космос у межах окремої місії Starlink.

Як зазначає Reuters, назва Fram2 є відсиланням до норвезького корабля «Фрам», який на початку 20-го століття першим досліджував Арктику.

Fram2 стала шостою приватною місією SpaceX, що зміцнює домінування компанії у сфері комерційних космічних польотів. Це вже 16-й пілотований запуск корабля Crew Dragon, створеного за підтримки NASA для транспортування астронавтів на Міжнародну космічну станцію та назад.

SpaceX залишається лідером у сфері приватних орбітальних місій, тоді як конкурент Boeing все ще завершує розробку свого корабля Starliner.

Попри те що раніше клієнтами таких місій були здебільшого уряди, готові платити близько $55 млн за місце на кораблі, екіпаж Fram2 фінансується винятково приватними особами.