2 серпня 2016 року Instagram презентував «Розповіді» або Stories. Незважаючи на актуальність та високе залучення користувачів, більшість українських брендів досі не розкрили весь її потенціал. З’ясуємо, що ж таке Instagram Stories сьогодні, які можливості вони відкривають і як ефективно застосувати їх на практиці.
Stories і з чим їх їдять
Instagram Stories — це миттєві фото та 15-секундні відео, які можна створювати безпосередньо в додатку або використовувати медіафайли, зняті протягом останньої доби. Особливістю таких постів є те, що через 24 години після публікації вони зникають. До базових функцій редагування входить накладення шести фільтрів, додавання стікерів, малюнків та тексту.
З моменту появи у Instagram Stories відбулося декілька суттєвих оновлень: з’явилася вбудована функція зациклених відео Boomerang, можливість відмітки користувачів через @ та додавання зовнішніх активних посилань (наразі функція відкрита не для всіх акаунтів та працює у тестовому режимі).
Пізніше були представлені зникаючі фото і відео для груп та окремих користувачів в Instagram Direct, а у вкладці стікерів з’явилися такі інструменти як геолокація, час та температура повітря.
Величезною перевагою Instagram Stories є те, що вони не губляться в основній стрічці новин, а знаходяться над нею. Відповідно, при перегляді Stories відтворюються одна за одною і автоматично вимикаються після свого закінчення.
Бренди в Stories – для кого це працює
Не існує обмежень щодо того, яким брендам варто використовувати Stories, а яким ні. Потрібно враховувати лише той факт, що більшість користувачів Instagram — жінки. Отже, перевагу автоматично отримують бренди які займаються продажем побутової хімії, косметики, парфумерії, одягу, взуття та подібних товарів для жіночої аудиторії.
Дещо складніше представляти в Instagram Stories окремі послуги або досить специфічні товари. Наприклад, якщо ви — мережа автозаправок, стоматологічний кабінет або бетонний завод. У таких випадках варто додати трішки креативності та використовувати нестандартний підхід. Instagram Stories стануть прекрасним інструментом для його реалізації.
При грамотному та продуманому підході до створення стратегії для Instagram, Stories можна використовувати всім брендам без винятку.
Як створювати Stories, що всім сподобаються
Для того, щоб створювати цікаві та популярні Instagram Stories, варто запам’ятати декілька важливих принципів:
- Це не окремо взяті фото та відео без спільного змісту. Це цілісна розповідь, де кожен попередній кадр доповнює наступний і таким чином формується єдина історія.
- Оптимальна кількість — 5-7 кадрів на одну добу.
- Бажано робити їх щодня, але якщо такої можливості немає, то хоча б 2-3 рази на тиждень.
Які є варіанти використання Instagram Stories для брендів? Припустимо, у вас – бренд одягу. В цьому випадку ваші «розповіді» можуть містити:
- презентації нової колекції, етапи підготовки до них або бекстейдж, тобто все те, що показує закулісне життя бренду і навіть відкриває маленькі секрети;
- анонси подій, активностей, нових постів у блозі;
- міні-інтерв’ю, оголошення та багато іншого.
Stories можуть знадобитись не лише брендам, але і блогерам та лідерам думок. Переважна більшість останніх використовує його не як основний канал комунікації, а як додаток до постів у головній стрічці.
Зазвичай лідери думок роблять це за власним бажанням, а не у якості реклами, хоча саме такі пости викликають у користувачів набагато більшу довіру.
Нещодавно у брендів, підключених до бізнес акаунту Instagram, з’явилася можливість переглядати статистику і для Instagram Stories. Розповіді можна відфільтрувати за показами (загальна кількість переглядів), охопленням (кількість переглядів унікальними користувачами), виходами (переривання розповіді) та відповідями (коментарями, які автоматично відображаються в Direct). Будь-який з цих фільтрів можливо застосувати для розповідей за останні 24 години, 7 або 14 днів.
Stories стають Live
24 січня 2017 року Instagram презентував нову функцію — Live Stories, або прямі трансляції. З цього дня вона стала доступною абсолютно всім користувачам соціальної мережі.
Функція не нова і знайома багатьом користувачам — це відео, яке відтворюється у реальному часі та зникає після закінчення трансляції.
Щоб почати Live Stories, достатньо додати нову «розповідь», де у переліку вже існуючих інструментів трансляція знаходиться на першому місці. Далі Instagram автоматично, проте вибірково надсилає вашим підписникам сповіщення про те, що ви з’явилися у прямому ефірі. На екрані відображається кількість користувачів, які дивляться трансляцію на даний момент, лайки, коментарі та можливість закріплення одного коментаря. Після закінчення трансляції відображається загальна кількість користувачів, які до неї приєдналися.
Одним з ймовірних варіантів використання брендами Live Stories є спеціальні проекти – наприклад, у якості трансляції різних подій, які відбуваються у житті бренду. Це можуть бути бекстейджі зйомок, модні покази (якщо ваш бренд пов’язаний з модою), знайомство з виробництвом (якщо ви мейкер), лекції, зустрічі, презентації, прес-конференції та багато іншого. Пряма трансляція може проходити у вигляді інтерв’ю з популярним гостем або доносити важливі новини компанії.
Перед тим як запускати пряму трансляцію, бажано попередньо проінформувати користувачів про її зміст і час. Популярність прямих трансляцій лише зростає, користувачі все частіше вимагають ситуативного контенту, який дозволить їм просто та оперативно отримати бажану інформацію.
Stories нарешті дали Instagram те, чого йому так бракувало — реальних життєвих моментів. Так Instagram Stories стануть не лише додатковим каналом для розкручування сторінки, але й допоможуть брендам наблизитися до своїх підписників і завоювати їхню лояльність.
Автор: Ольга Трухан, SMM-менеджер та Instagram-фотограф