Українська консалтингова компанія «Центр контент-аналізу» опублікувала дослідження того, як користувачі вживають українську мову у різних соціальних мережах. Наводимо нижче кілька основних висновків цього дослідження:

  • В заборонених російських соцмережах українська мова представлена найменше. Більше всього україномовних постів у Facebook, якщо не рахувати TikTok.
  • Автори дослідження підкреслюють: щодо цієї мережі дані неточні через малу кількість проаналізованих постів. Але якщо дивитись на частки україномовного та російськомовного контенту, TikTok — соцмережа із найбільшим відсотком постів українською:
Тут і надалі — скріншоти з дослідження, співвідношення україномовного та російськомовного контенту (за кількістю постів)
  • Якщо дивитись на розподіл мов у соцмережах по областях, вийде така картина:
  • Майже в усіх регіонах люди рідше пишуть українською в соцмережах, аніж спілкуються вдома чи на роботі:
Частка порівняно із російською

Дослідження проводили в такий спосіб: підрахували частоту вживання у кожній мережі пар лексем, у яких відрізняються корені в українській та російській мовах (наприклад, вересень-сентябрь, цукор-сахар, лікарня-больница і т.п.).

Всього проаналізували 2,1 млн дописів у мережах із цими словами за період з 4 жовтня по 3 листопада 2020 року. Для дослідження підбирались пости користувачів, що вказали Україну в профілі.