За минулий рік кількість публікацій про те, як бізнесу пережити пандемію та без втрат переїхати в онлайн, збільшилась у десятки разів. Деякі з цих матеріалів містять лише теоретичні поради та відсутність можливості реалізації на власному проєкті. Деякі суперечать попереднім і створюють нові міфи про сервіси та послуги. Комерційний директор національного телеком-оператора Vega Юрій Швець розповів про найпопулярніші телеком-міфи.
Міф 1. Ефективних продажів та гідного сервісу не буде, якщо консультанти вашого кол-центру працюють дистанційно
Серед багатьох керівників поширена думка, що коли працівник працює не в офісі – він не працює, продажі падають, бізнес втрачає кошти. Потрібно щоб менеджер завжди був під безпосереднім наглядом. Насправді це не завжди так, а в умовах пандемії – ще й небезпечно для співробітників. Наш власний досвід переходу на «дистанційку» показав, що за наявності налагоджених бізнес-процесів кожен з членів команди чітко виконує свою роль і забезпечує максимальну ефективність незалежно від того, знаходиться він фізично в офісі, чи працює з дому. Щодо ставлення до віддаленої роботи з боку самих працівників, то ми нещодавно проводили опитування серед консультантів власного кол-центру Vega telecom. Результати такі: 80% працівників сказали, що їм комфортно працювати вдома в безпеці, 20% – віддали перевагу роботі в офісі, але це здебільшого пов’язано з тим, що вдома недостатньо умов для повноцінної роботи.
Виникає питання, як керівнику одночасно перевести бізнес на дистанційну роботу, потурбуватись про співробітників і забезпечити клієнтам гідний сервіс? Для таких цілей є віртуальний офіс, ІР телефонія та віртуальна АТС.
Міф 2. Робіть все самі. Не довіряйте аутсорсингу
Якщо у вас великий бізнес, багато послуг та клієнтів, які потребують постійного обслуговування, до того ж у різних регіонах країни, то часом буває складно надати високий оперативний сервіс через інші термінові завдання. А доручати їх підрядникам – страшно, адже від їхньої роботи залежить репутація вашої компанії. Мобільність – це одна з найважливіших якостей, яка потрібна під час пандемії не лише людям, а й бізнесам. Якщо непрофільну частину роботи ви можете передати на аутсорсинг, то зробіть це. Наприклад, обслуговування телеком-інфраструктури потребує постійного моніторингу та підтримки, а утримання відділу технічних спеціалістів у штаті – великих фінансових затрат. Натомість аутсорсери мають спеціалізований штат для роботи 24/7, запас обладнання й матеріалів, програмне забезпечення моніторингу мереж та обладнання, рівень загальної експертизи, які у сукупності дозволять швидше зреагувати на пошкодження, або взагалі його попередити. Економія у клієнтів, з якими ми співпрацюємо, починається від 20-30%.
За допомогою аутсорсингу ви зекономите бюджет та матимете більше часу для бізнес-задач, спілкування з клієнтами чи партнерами, а не займатиметесь розв’язанням дрібних проблем.
Міф 3. Хмарні сервіси незрозумілі звичайним користувачам, вони лише для програмістів
Використання хмарних сервісів для роботи та особистого зберігання матеріалів поширене серед людей, незалежно від їхньої професійної діяльності та масштабів діяльності компанії чи команди. Скажімо, якщо вам потрібно з колегами підготувати презентацію до зустрічі з партнерами, а ви всі знаходитесь вдома через карантинні обмеження. У такому випадку ви завантажите файл в хмару та будете редагувати його одночасно разом, а не пересилатимете лист з корективами поштою один одному. Окрім зручності спільної роботи, хмарні сховища мають великий обсяг пам’яті для зберігання даних. Популярність цих сервісів продовжує постійно зростати, особливо після початку пандемії. Наприклад, у 2020 році користувачі Vega замовляли послугу «Віртуальний офіс» на 45% частіше, ніж у 2019.
Міф 4. Номер немає значення. Клієнту потрібно – він зателефонує
Уявіть, ви заходите на сайт, на ньому немає кнопки «Зателефонуйте мені», а в контактах вказаний лише один номер, до того ж міський. Спочатку ви намагаєтесь знайти інший номер, бажано вашого мобільного оператора, або просто мобільний. Коли таких не виявляється, ви телефонуєте на міський, за збігом обставин на рахунку недостатньо коштів. Ви починаєте нервувати, що власники сайту не потурбувались про своїх клієнтів і натискаєте на хрестик справа. Відкриваєте інший сайт і бачите номер 0800, а біля нього – «Дзвінок безкоштовний». Виникає думка – тут на мене чекали. Щоб не втрачати клієнтів на цьому етапі, замовте номер 0-800 собі.
Міф 5. Для віддаленої роботи статична ІР-адреса – не обов’язкова
Якщо ви маєте бізнес і ваші спеціалісти працюють віддалено – то обов’язкова. Перераховуючи переваги статичної адреси, у першу чергу варто говорити про безпечне підключення і захист даних. Статична IP-адреса – це ваш особистий надійний канал виходу в інтернет, потрібно лише налаштувати VPN на роутері з належним шифруванням. Наприклад, вам потрібно під’єднатися до робочої мережі за межами офісу, використовуючи публічний Wi-Fi. У цьому випадку існує велика загроза, що вашу інформацію можуть перехопити й поширити. Використовуючи призначену адресу в зашифрованому з’єднанні, ви захистите конфіденційність вашого трафіку. Статична IP буде потрібна для ваших хмарних платформ (IaaS, Paas, SaaS) і систем зберігання даних (DAS, NAS, SAN), для побудови хмарних, гібридних або локальних інфраструктур.