Пандемія у світі та Україні триває вже другий рік: бізнеси звикають працювати у новій реальності, де принаймні частину часу команди працюють віддалено. Через це часом страждає мотивація та зарядженість співробітників. Навіть компанії рівня Google жалілися на те, що програмісти на ремоуті працюють гірше і втрачають мотивацію. Саме для розв’язання цієї задачі IT-компанія Banza і розробила Banza Gamification — інструмент нематеріальної мотивації співробітників. Рішення було відмічено експертами, та пройшло у суперфінал премії HR Pro Awards у категорії «Діджитальне середовище» (серед фіналістів були представлені такі компанії, як: Imperial Tobacco, StarLightMedia, Metro Cash & Carry Ukraine LTD, SoftServe, EPAM, «Київстар» та ін.)

AIN.UA разом із Banza розповідає, як працює гейміфікація у робочому просторі, як вона додає азарту звичайним робочим процесам. А також: як завдяки гейміфікації можливо покращити комунікації з клієнтами та підвищити їхню лояльність. 


В чому проблема з мотивацією?

Пандемія і непевність у майбутньому змусили багатьох співробітників офісів по всьому світі замислитись над своєю кар’єрою. За дослідженням Bankrate Job Seeker Survey за серпень, більш ніж половина американців зібралися міняти роботу найближчого року. В Україні ситуація не надто відмінна: люди або думають про нову роботу, або ж потайки від роботодавця підробляють: (за даними AIN.UA, більш ніж половина офісних співробітників суміщають кілька фултайм-робіт). 

Чим може роботодавець зарадити у такій ситуації? Які види мотивації (окрім фінансового заохочення) здатні мотивувати людей не тікати з корабля, а краще працювати, при тому не гуглити вакансії на кава-брейках? Можна вдатися до традиційних закликів у стилі «Ми ж одна команда!», обіцяти більше бонусів чи, навпаки, вводити більш жорсткі робочі правила. А можна спробувати радикально новий підхід — гейміфікацію. 

«Людяність + автоматизація — це базис для розвитку та досягнення бізнес-цілей. HR — це завжди про натхнення та емоційну віддачу. І якщо частину емоцій можливо автоматизувати, хіба це не збереже людський ресурс? Результати говорять самі за себе», — Юлія Кудрицька, HR Director Banza.

Як працює нематеріальна мотивація в Banza Gamification 

Гейміфікація — це спосіб зробити звичайні процеси та дії максимально цікавими, перетворює їх на гру або ж змагання, залучає всіх учасників емоційно. Вона працює на тих самих механіках, що залучає дорослих не випускати з рук смартфон з улюбленою грою або збирати нагороди в monobank. 

Як це працює у випадку, коли бізнесу потрібно прокачати мотивацію команди? 

Banza Gamification — це автоматизований HR-сервіс, в якому є безліч функцій та можливостей для залучення команди і досягнення робочих цілей у ігровій формі. Це рішення команда Banza спочатку протестувала на собі, і зрозуміла, що це справді працює. Що можна робити у Banza Gamification: 

  • Ставити команді небанальні завдання із винагородою: пройти курс на Coursera по спеціальності, поділитися своїм робочим місцем у соцмережі, залишити відгук на Google Maps — саме так Banza вдалося всього за два дні верифікувати свій новий офіс на карті. Часто такі завдання передбачають колективну роботу: це розвиває професійні навички спілкування і зміцнює неформальні зв’язки у команді. 
  • Заохочувати команду винагородою за завдання: балами за їхні виконання, стікерами, бейджиками, або ж нематеріальними і фановими бонусами: наприклад, можливістю провести день у кріслі керівника. 
  • За результатами за накопичені бали можна купувати прикольні речі з корпоративною символікою або ж складати рейтинги: хто впорався із завданнями краще. 
  • А для тих, хто адмінуватиме гру, є зручні дашборди з рейтингами та історією усіх користувачів. 

«Це реальний Digital #madeinUkraine! Уявіть monobank всередині компанії, із завданнями, нагородами, аналітикою. І все це — в легкому і зручному інтерфейсі, як для користувача, так і для адміністратора», — пояснює Максим Караша, архітектор Banza Gamification.

Як гейміфікація в Banza Gamification допомагає залучати клієнтів

Краса подібних гейміфікаційних рішень — в тому, що їх можна використовувати не лише для внутрішніх HR-потреб, але й для зовнішніх цілей: кращого залучення та утримання клієнтів. 

За рахунок чого Banza Gamification може працювати на більшу лояльність і задоволеність клієнтів бізнеса? Зокрема, завдяки:

  • Програмам лояльності з ігровими механіками, челенджами та квестами. 
  • Емоційному залученню: адже близько 30% клієнтів не доходять до етапу створення замовлення або активації карти лояльності через те, що зазвичай це — просто нудно. 
  • Мотивації на подальшу взаємодію з рішенням: якщо процес покупки або оформлення картки був для клієнта приємним та фановим, він охоче повернеться за наступними замовленнями. 

Із чого складається рішення гейміфікації Banza Gamification для роботи з клієнтами? Це: 

  • UI-конструктор, що дозволяє планувати найоптимальнішу структуру під бізнес-завдання, яка буде працювати з вашою CRM. За допомогою цього конструктора можна додавати до інтерфейсу будь-які елементи, наприклад, графіки або віджети.
  • Web-платформа гри, де можна взаємодіяти з клієнтами 24/7 без прив’язки до локації, а завдяки PWA-технологіям нею можна зручно користуватись із комп’ютера і смартфона.
  • Вбудована CRM Creatio, яка дає можливість керувати каталогом завдань, нагород, ігровими механіками, та надає доступ до актуальних даних по залученню та комунікації з клієнтами. 

«Ми вже вбудували у рішення популярні механіки і налаштування. При цьому наповнення, зовнішній вигляд, UX/UI можуть адаптуватися під будь-які сфери бізнесу», — розповідає аналітик Banza Gamification Дар’я Ткач.

Таким чином, гейміфікація може стати у пригоді вашому бізнесу як у внутрішніх, так і у зовнішніх комунікаціях: щоб і ваша команда, і ваші клієнти були щасливими.