Facebook – одна з найбільших світових соціальних мереж, в якій зареєстровано близько 400 мільйонів користувачів з усієї планети. В Україні Facebook тільки набирає обертів і за даними facebakers.com сьогодні там присутні понад 298 тисяч українців. 77,1% – користувачі віком від 18 до 34 років.

Західні компанії вже кілька років використовують Facebook для просування своїх товарів та послуг і успішно налагоджують пряму комунікацію зі споживачами. В Україні ж цей канал поширення інформації поки що не є приорітетним, але швидко набирає обертів.

Одним із найпопулярніших методів просування у Facebook є створення групи чи сторінки бренду та подальше її просування.

Основні відмінності сторінки від групи: наявність статистики для сторінок та можливість публікувати контент від імені бренду, а не конкретної людини – адміністратора групи.

Можливості сторінки:
Адміністратор може:

  • Публікувати матеріали –  новини, посилання, фото та відео
  • Створювати обговорення
  • Створювати нотатки
  • Організовувати події
  • Відслідковувати статистику відвідуваності сторінки та взаємодії прихильників із контентом.
  • Запрошувати друзів стати прихильниками сторінки
  • Рекламувати сторінку за гроші
  • Налаштовувати права публікації та перегляду контенту прихильниками

Шанувальники можуть:

  • Коментувати матеріали
  • Вподобати
  • Поділитись з друзями
  • Додати контент на стіну сторінки – посилання, фото, відео, текст
  • Брати участь в обговореннях

Доступна статистика:

  • Взаємодія шанувальників із контентом – публікації на стіні, коментарі, вподобання
  • Демографічні дані – стать, вік, країна, мова
  • Динаміка зростання кількості шанувальників сторінки

Вся статистика доступна в зручних графіках та таблицях, які можна експортувати в окремий CSV файл.

Як створити сторінку

Йдемо за лінком http://www.facebook.com/pages/create.php, вводимо назву сторінки, обираємо категорію.? Важливо: уважно поставтесь до вибору назви сторінки, адже після створення її неможливо буде змінити. Можна буде лише відредагувати адресу сторінки коли у групи буде більше 25 шанувальників. http://www.facebook.com/pagename/

Переходимо у вкладку «Інформація» і вводимо дані про свою компанію – рік заснування, веб-сторінка, опис компанії, мета та продукт.

Завантажуємо основне зображення компанії.  Найкраще, щоб це був логотип компанії або інше зображення, яке дозволить користувачам легко вас впізнати.

Публікуємо кілька новин компанії, створюємо фотоальбом, додаємо відео. ?Це необхідно для того, щоб користувачі не пішли з пустої сторінки, а одразу б мали можливість взаємодіяти з контентом.

Запрошуємо друзів стати прихильниками сторінки

Після створення сторінки справа за малим – сформувати спільноту, розкрутити свою сторінку і налагодити ефективну комунікацію із прихильниками.

Методів просування безліч, і ця тема виходить за рамки даної статті, але варто пам’ятати основні складові успіху в соціальних мережах:

  • Якісний продукт
  • Унікальний та корисний контент
  • Своєчасна комунікація з користувачами – відповіді на питання та коментарі, допомога у вирішенні проблем.

Відсутність  одного з цих елементів значно підвищує ризик провалу, а наявність всіх трьох – практично забезпечує ваш успіх.

Також для отримання максимального ефекту важливо використовувати одночасно кілька каналів соціальних медіа: Facebook, Twitter, Vkontakte і т.д. Доцільність залежить від цілей компанії та розташування її цільової аудиторії.

Одними з найуспішніших світових компаній на Facebook є представники сфери FMCG. Серед них Starbucks, Coca-cola та McDonalds.

Додаткові можливості та поради

Ви можете змінити налаштування відображення матеріалів на стіні. Для цього потрібно натиснути на кнопку «Параметри» і перейти до меню налаштувань.

В меню налаштувань ви можете обрати, які повідомлення відображати: лише автора, шанувальників чи змішані повідомлення. Також ви можете налаштувати права шанувальників і визначити типи контенту дозволеного для публікації.

При публікації контенту на стіні у Facebook можна встановити доступ до нього для різних країн та мов. Для цього потрібно натиснути на “Everyone” як на малюнку нижче і обрати з двох варіантів:  матеріал доступний для всіх користувачів чи встановити країни та мови, користувачів яких зможуть прочитати даний матеріал.

Обираємо “Customize”

Встановлюємо потрібну країну та мову.

Окрім вищезгаданих можливостей ви можете залучати шанувальників на свою сторінку за допомогою розміщення спеціального віджета на сторонніх сайтах.  Для цього потрібно перейти на сторінку віджету «Скринька шанувальників» –  http://www.facebook.com/facebook-widgets/fanbox.php та налаштувати відображення віджета.

Далі достатньо просто скопіювати згенерований код і вставити на будь-який сайт.

Автор статьи – Анвар Азизов, project manager агентства Social Media