Вигідне резюме: як скласти і що робити далі

Читати на RU

Український ринок праці переживає важкі часи і хорошу роботу знайти вже не так легко, як раніше. Тому під час пошуку роботи дуже важливо грамотно і правильно скласти резюме. Адже перед тим, як ви потрапите на співбесіду і познайомитеся з безпосереднім начальством, ваше резюме прочитає рекрутер і вирішить, чи підходите ви для роботи в цій компанії. Тому, коли все готово, вичитано і перевірено, краще віддати його на повторну перевірку знайомим або друзям. А в ідеалі – показати знайомим кадровикам і запитати їхню думку. Аналітики порталу Rabota.ua склали список із 5 ляпів, яких найчастіше припускаються шукачі роботи і які дратують рекрутерів і роботодавців.

резюме-1
  1. Оформлення тексту

Різні джерела по-різному трактують допустимий розмір шрифту – від 8 до 14 кегля. Зупинимося на розумній середині, тим паче що 80% резюме пишуть 10-12 шрифтом типу Arial або Times New Roman. Більш хитромудрий шрифт може призвести до того, що на іншому комп’ютері (наприклад, у рекрутера) резюме відображатиметься некоректно, і воно відправиться в «кошик».

Неправильний розмір шрифту теж «грає в мінус”: на файл, розтягнутий на 5 аркушів 14 шрифтом або на сторінку, заповнену «дробом» 6 розміру, рекрутер реагує однаково – негативно. Текст має бути не тільки притомного розміру, а й структурований за змістом – розділений на абзаци, виділений відступами, інакше частина нюансів просто загубиться (буде нечитабельною).

  1. Графічне оформлення резюме

Убийте в собі дизайнера, якщо ви ніколи ним не працювали. Неадекватно «оздоблене» резюме – більше мінус, ніж плюс. Не потрібно кілька шрифтів різного кольору на тлі рожевого кольору в сірий горошок. Оптимальний варіант – максимум 2 шрифти і стільки ж їхніх варіацій (жирний/курсив). І ЖОДНИХ ВЕЛИКИХ ЛІТЕР – це просто поганий тон.

Текст краще класичний – чорний на білому. Інші варіації – тільки для фахівців креативних професій. Хоча і в цьому випадку стриманість і гарний смак понад химерність та еклектику. Навіть дизайнерам і художникам раціональніше показувати свої таланти в доданому портфоліо, а не в самому резюме.

  1. Грамотність VS резюме

Доводиться повторювати, що перевірка «правильного написання» перед надсиланням – не бажане, а обов’язкове дійство. Незалежно від того, чи ви молодий спеціаліст, чи керівник із досвідом, не полінуйтеся, перевірте помилки та друкарські помилки. Тоді вам не доведеться червоніти за «перли» на кшталт: «потсопник» чи «грушик помойник» або «Рукаводящяя посада», «прямоутер» чи «приємна для абщення, відповідальна».

Це, на жаль, цитати з реальних резюме. Як ви думаєте, кого уявляє собі представник роботодавця, читаючи перераховане вище? «Відповідального» і пунктуального співробітника чи неохайного і недбайливого «претендента на зарплату”?

резюме-2
  1. Фото в резюме

Ще одна «притча во язицех». Для резюме, що надсилається в компанію, існують два правила.

Перше – якщо ви не претендуєте на посаду, пов’язану з відповідальністю «бути обличчям компанії», або у вакансії немає запиту на резюме з фото, надсилайте резюме без фото, не помилитеся. Досі не розумію, чому програмісти іноді шлють резюме з фото… але це так, відволікаюся.

Друге – за необхідності надсилати з фото потрібно зробити професійне фото хорошої якості. При цьому, вставляючи фото в резюме, потрібно проконтролювати розмір отриманого файлу – у деяких компаніях є обмеження на розмір вхідних повідомлень.

Для дам важливе уточнення: щойно ви міняєте імідж, наступного дня потрібно міняти фото в резюме. Із власного досвіду: поки я розшукувала по всьому холу білявку з пишною косою (як мені уявлялося з резюме з фото), за мною уважно стежила пекуча брюнетка з модним чубчиком по самі вії – моя кандидатка, яка на вихідні вирішила почати нове життя. Тільки почуття гумору в обох сторін допомогло згладити співбесіду, що почалася таким казусом.

Табу – на фото на тлі килима (ще трапляються, повірте), штор, шпалер у квіточку, у кафе з важким виглядом, на тематичних костюмованих вечірках у пір’ї і стразах, у лісі на тлі шашликів, грибів, на пляжі або на тлі Ейфелевої вежі, «вирізані» шматки фото з корпоративів і просто з групових фото.

  1. Явні безглуздості та безглуздості з претензією на оригінальність

Резюме – це не есе про власне життя, не сторінка в соцмережах. Це діловий документ насамперед, і оригінальність – найменше, що від нього очікується. Тож гостро випираюче бажання «бути не таким, як усі» можна зі зручністю розмістити в ті самі соцмережі, на сторінках блогу чи паперового щоденника, на персональній виставці, зрештою. Але не в резюме. Формулювання на кшталт:

  • Офіс у центрі Всесвіту, тьху ти… Києва;
  • Працівник де завгодно;
  • Водій-охоронець з інтимом;
  • Володію високим інтелектуалом;
  • У мене є корочка тракториста ;
  • Обов’язки: Пошук сільських жителів із земельними ділянками для посадки озимого часнику сорту Любаша

привертають до нього увагу рекрутера зовсім іншого роду. Тобто в колекцію смішних цитат ви, найімовірніше, потрапите. А ось на роботу на бажану вакансію – ні. Воно вам треба?

Звісно ж, ми вибрали найяскравіші та гіпертрофовані форми помилок у резюме. На жаль, вони все ще трапляються, тому ми звертаємо вашу увагу на їхню наявність. Перевірка резюме на відповідність загальноприйнятим нормам займе небагато часу, зате принесе безсумнівну користь.

Нагадаємо, що нещодавно на AIN.UA публікувалася добірка з 30 слів і виразів, які потрібно терміново видалити з вашого резюме. Наприклад, ніколи не розповідайте який ви інноваційний, креативний та енергійний. Це бісить усіх без винятку рекрутерів.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук