Джефф Безос заборонив PowerPoint на нарадах. Презентації замінили оповідні записки – так зручніше, вважає керівник компанії Amazon. Видання Inc. наводить три аргументи, чому Безос має рацію. AIN.UA наводить скорочений переклад матеріалу.


Чому Безос заборонив PowerPoint

У своєму щорічному листі 2018 року засновник і виконавчий директор Amazon Джефф Безос повторив правило про те, що PowerPoint забороняється використовувати на організаційних нарадах. Те, чим замінив його Безос, дає ще ціннішу інформацію для підприємців і лідерів.

Безос запретил PowerPoint-1

У своєму листі та в нещодавньому обговоренні на Форумі з лідерства в Центрі Буша Безос показав, що «оповідна структура» ефективніша за PowerPoint. За словами Безоса, нові керівники відчувають культурний шок на своїх перших зустрічах в Аmazon. Замість того, щоб читати ключові пункти на слайді PowerPoint, кожен сидить мовчки близько 30 хвилин, щоб прочитати «шестисторінкову записку, яка оповідно структурована за допомогою реальних речень, тематичних речень, дієслів та іменників».

Після того, як усі закінчують читати, вони обговорюють цю тему. «Це набагато краще, ніж типова презентація PowerPoint з багатьох причин», – додав Безос.

Як студент, який навчається оповідного вислову в бізнесі протягом останніх 20 років, я можу точно сказати, чому це набагато краще.

Наші мізки запрограмовані до розповіді

Описова оповідь, можливо, не настільки важлива для нашого виживання, як вид або їжа, але вона не менш значуща.

Антропологи кажуть, що момент, коли люди отримали контроль над вогнем, став важливою віхою в розвитку людини. Завдяки цьому, наші предки змогли готувати їжу, що було великим плюсом. Але це також принесло другу перевагу. Люди сиділи навколо вогнищ, обмінюючись розповідями. Історії слугували інструкцією, попередженням і натхненням.

Нещодавно я говорив із видатними нейробіологами, чиї експерименти підтверджують те, що ми знаємо протягом століть: людський мозок пов’язаний з історіями. Ми сприймаємо наш світ описово, ми розповідаємо, описуючи, і найголовніше для керівництва – люди запам’ятовують і зберігають інформацію більш ефективно, коли вона представлена у вигляді історії, а не тез.

Історії переконливі

Аристотель – батько переконання. Понад 2000 років тому він розкрив три елементи, які мали бути ефективними для всіх переконливих аргументів. Він назвав ці елементи «закликами». Це: етос, логос і пафос. Етос – це характер і авторитет. Логос – це логіка, аргумент має апелювати до здорового глузду. Але етос і логос не мають стосунку до відсутності пафосу – емоцій.

Емоції – не погана річ. Найбільші рухи в історії були спричинені ораторами, які були обдаровані умінням створювати раціональні та емоційні звернення: Авраам Лінкольн, Мартін Лютер Кінг-молодший та Джон Ф. Кеннеді, який змішував науку та емоції, щоб надихнути на реалізацію Американської космічної програми.

Нейробіологи виявили, що емоція – це найшвидший шлях до мозку. Іншими словами, якщо ви хочете, щоб ваші ідеї поширилися, історія – це найкращий інструмент, який ми маємо, щоб передати цю ідею іншій людині.

«Насправді, я великий шанувальник розповідей у бізнесі», – сказав Безос на форумі керівництва, пояснюючи, чому він читає електронні листи клієнтів і надсилає їх відповідному виконавцю. Найчастіше, каже він, клієнтські історії більш проникливі, ніж дані.

Аmazon використовує «тонну показників» для вимірювання успіху, сказав Безос. «Я помітив, що, коли анекдоти і метрики розходяться в думках, анекдоти, як правило, мають рацію», – зазначив він. «Ось чому так важливо перевіряти дані за допомогою вашої інтуїції та інстинктів, і вам потрібно навчити цього керівників і молодших керівників».

Він ясно розуміє, що логіка (дані) має бути «заміжня» за пафосом (розповіддю), щоб бути успішними. Саме тому Безос заборонив PowerPoint.

Тези є найменш ефективним способом обміну ідеями.

Минулого року я написав статтю під заголовком «Виконавчий директор Google не використовує пункти і вам теж не варто». Він усе ще цього не робить. Так само, як Джефф Безос, Ілон Маск, Річард Бренсон або більшість найбільш надихаючих ораторів у світі.

Тези не надихають. Надихають історії.

Простіше кажучи, мозок не побудований, щоб зберегти інформацію, яка структурована як ключові пункти на слайді. Серед нейробіологів добре відомо, що ми сприймаємо речі набагато краще, коли ми бачимо фотографії об’єкта або теми, ніж коли ми читаємо текст на слайді.

Візуальні ефекти значно ефективніші, ніж один текст. Саме тому, якщо ви вирішите робити слайди, використовуйте більше зображень ніж слів, а тези не використовуйте взагалі. Ніколи.

Під час обговорення на форумі Безос сказав, що він міг провести весь захід, розповідаючи про розповідь. Це означає, що він справді вивчає цю тему і захоплюється цим. І ви повинні. Історії інформують, просвіщають і надихають – це все, чого намагаються домогтися підприємці.