Чому російська компанія хоче заблокувати «Розетку»

Читати на RU

Російська компанія Brand Monitor, яка пропонує послуги із захисту торговельних марок у рунеті, звернулася до реєстратора домену найбільшого в Україні онлайн-магазину і маркетплейсу з проханням заблокувати «Розетку». Про це йдеться в листі Brand Monitor, текст якого частково опублікував засновник «Розетки» Владислав Чечоткін у Facebook.

Примітно, що російська компанія, закидаючи «Розетці» порушення у використанні торгових марок, апелює до законів Російської Федерації, які не працюють на території України. Проте, текст листа Brand Monitor надав українською мовою.

У листі йдеться, що Brand Monitor діє від імені власників торговельних марок, які нібито незаконно використовує на своєму майданчику «Розетка». «Правовласник занепокоєний проблемою реалізації товарів у мережі Інтернет, маркованих товарними знаками, які йому належать», – йдеться в листі. Саме з цієї причини російська компанія хоче заблокувати «Розетку».

заблокировать "Розетку"-1
Російська компанія хоче заблокувати «Розетку»

Далі, посилаючись на статтю 247 адміністративно-правового кодексу і статтю 1219 Цивільного кодексу РФ, автори листа вимагають «забезпечити видалення або обмеження доступу до незаконно розміщених матеріалів», оскільки «Розетка» не надала, як того вимагає російське законодавство, документів, які могли б довести законність реалізації на інтернет-майданчику товарів під цими ТМ.

Відповідь від провайдера попросили надати російською мовою.

У коментарі AIN.UA Владислав пояснив, що «Розетка» не має наміру якось відповідати на претензії Brand Monitor, оскільки в Україні закони РФ не працюють.

«Конкретно цей кейс можна викинути в смітник, тому що це просто якісь російські ***, і вони не можуть на мене впливати законами Російської Федерації. Слава богу, ми поки що не в Російській Федерації», – підкреслив Чечоткін.

Однак, за його словами, цей кейс є лише вершиною айсберга набагато серйознішої проблеми, яка загрожує всьому українському бізнесу. «Ця історія набагато глибша. Було дві ініціативи. Перша – 22 євро, яка означає, що ти маєш розмитнювати будь-який товар дорожчий за цю суму. Паралельно з цим було запущено законопроєкт №5419, який зобов’язує тебе отримати дозвіл від власника торгової марки на купівлю товару. Тобто, коли ти привозиш собі кросівки, наприклад, Nike, які коштують дорожче ніж 22 євро, і йдеш на митницю, щоб заплатити додатковий податок, там тобі кажуть: «Ні, ми не розмитнимо, бо Nike не дозволив тобі ввозити ці кросівки. Цей законопроєкт рухали два депутати: в одного чоловік – представник дистриб’ютора, в іншого – юрист Samsung. Усе шито білими нитками», – розповів Чечоткін.

Обидві ініціативи вдалося відбити спільними зусиллями представників бізнесу, проте депутати подають інші законопроєкти, в яких намагаються протягнути цю норму, каже Владислав. Замість спірного Кабмін 5419 у Раду законопроєкт №5699, який враховує інтереси бізнесу. Зараз він перебуває в Парламенті на першому читанні, і за словами Чечоткіна, депутати вже намагаються прибрати звідти норму, яка закріплює міжнародне регулювання авторських прав.

«Мій пост про те, що сьогодні ви отримали лист від росіян, але завтра можете отримати такий самий від українських – із посиланнями на українські закони, які вони намагаються протягнути. Вони будуть розповідати вам, що ви не маєте права продавати їхні товари, і що я не маю такого права – його має тільки хто-небудь обраний. Це стосується не тільки електроніки – це стосується будь-якого брендованого товару: запчастин для тракторів, одягу, їжі – будь-якого брендованого матеріалу», – підсумував Чечоткін.

Він відмовився назвати торгові марки, претензії на які пред’явив Brand Monitor.

Зазначимо, що компанія Brand Monitor працює в рунеті з 2015 року. За даними РБК, у 2017 році у Brand Monitor було 50 клієнтів-правовласників, 5 з яких – російські. Як пише видання, незаконне використання ТМ «відловлює» система, а далі розбираються фахівці компанії. Спочатку інтернет-магазинам пропонують надати документи, що підтверджують законність використання ними спірних ТМ, після чого Brand Monitor звертається до хостера, посилаючись на вищезгадані статті КПК і ЦК РФ, а також американський «Закон про авторське право в цифрову епоху». Якщо результату немає, справу передають юристам і ініціюють судовий розгляд.

У коментарях до запису Владислава користувачі пишуть, що також отримували претензії від цієї компанії, однак справа скінчилася нічим.

Нагадаємо, «Розетка» переходить на електронний документообіг. На партнерах маркетплейса це не позначиться.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук