Освітня платформа Creative Practice опитала майбутніх українських дизайнерів, щоб з’ясувати, які у них очікування і надії від роботи у сфері. Також аналітики провели дослідження серед працедавців і порівняли, наскільки ринок може їх виправдати. Результатами поділилися з AIN.UA.
Портрет молодого дизайнера
Здебільшого, кар’єра дизайнера цікавить жінок. Лише 28,5% з тих, хто вказав стать, — чоловіки. Найбільша частка респондентів припадає на діапазон 21-25 років (34,5%) та 26-30 років (26,1%). Але слід зауважити, що чимало людей в віці 31-35 років також планують почати кар’єру в дизайні, часто змінюючи свою поточну професію (майже 20%).
Найбільша частка майбутніх дизайнерів — кияни та мешканці київської області (понад 50% респондентів). Другим містом за кількістю анкет виявився Львів (11,2%). На третьому — Харків (5,2%).
Популярні напрямки дизайну
Найбільше майбутніх дизайнерів приваблює вивчення напрямків веб-дизайну та UX/UI-дизайну (по 56,7%), з незначним відривом — графічний дизайн (56,1%).
Відповідаючи на питання, в яких компаніях хотіли б працювати, молоді дизайнери найбільше звертають увагу на креативні агенції (62,7%) та дизайн-студії (58,5%). На третьому місці — веб-студії та веб-продакшени (46,1%).
Кар’єрні очікування
Головними факторами вибору роботи студенти зазначили цікаві завдання, професійність команди та дружній колектив.
При працевлаштуванні молоді фахівці готові проходити випробувальний термін, більшість із респондентів (36,4%) вважає, що тривати він має місяць. Працедавці здебільшого схильні роздивлятись нових членів команди дещо довше — більшість із них (33,3%) вважає тримісячний випробувальний термін більш доречним.
При працевлаштуванні молодих фахівців більшість креативних компаній (61,1%) вважає за доречне запропонувати виконати тестове завдання, хоча наявність власного портфоліо для 36,1% працедавців є приводом позбавити молодих фахівців від необхідності його виконувати.
Зарплатні очікування
Бачення того, якою має бути винагорода молодих дизайнерів, у студентів та у працедавців суттєво відрізняється.
Найбільший відсоток (35,9%) респондентів прагне отримувати на позиції молодшого дизайнера не менше 15 000 грн на місяць, і трохи менший відсоток респондентів (32,5%) оцінили бажаний рівень винагороди для цієї позиції — від 10 000 до 15 000 грн на місяць.
У той самий час, понад половина представників компаній (57,1%) вважають справедливою винагороду від 7500 до 10000 грн на місяць, трохи менша частина респондентів з боку працедавців (28,6%) готові були б сплачувати від 10000 до 15000 грн на місяць.
Категорія респондентів молодше 20 років готові працювати за найменшу винагороду. З кожним новим зрізом за віком очікування зростають. Найбільш вимогливими з точки зору заробітної плати є респонденти в віці від 36 до 40 років та в віці від 41 до 50 років.
Якщо говорити в контексті географії, то найбільші зарплатні очікування мають майбутні дизайнери з Києва та області. Друге місце за очікуваннями обійняла Вінниця. За третє місце сперечаються Харків та Львів.
Справка про дослідження
Опитування проводились у травні цього року. З боку студентів в опитуванні прийняли участь 330 респондентів з усієї України.
З боку працедавців — 36 представників креативної індустрії (в опитуванні прийняли участь представники Aimbulance, BBDO Ukraine, deco.agency, Galagan, GRAPE, Kiselev, Postmen, POPEL Agency, Tabasco Creative Agency, Tubik Studio, Vintage, UaMaster, відомі українські дизайнери — Дмитро Буланов, Юрко Гуцуляк, Дмитро Кліщик, Віка Лопухіна, Ольга Протасова, Наталія Тачинська та інші).