Близько року тому в Україні запустили сервіс «Google Покупки» або Google Shopping. Це візуальна реклама продуктів на вебсайті Google, яку також називають «продуктовими кампаніями». Це виглядає так:

Коли користувач вводить назву товару, який він хоче купити в рядок пошуку, в результатах пошуку в заголовку сайту, безпосередньо під рядком пошуку, ви можете побачити конкретні пропозиції від інтернет-магазинів з зображенням і ціною.

Чому це добре для торговця

На відміну від текстових оголошень, торгові оголошення також містять фотографії, назви продуктів і ціни, назву магазину та іншу інформацію. Завдяки цьому користувачі отримують чітке уявлення про товар ще до того, як натискають на оголошення, тобто продавець отримує більш перспективних покупців.

«Наприклад, при пошуку в Google «круглого акваріума» Оксана може бачити товарні оголошення від продавців, які їх продають. Вона зможе вибрати акваріум на свій смак, тільки подивившись на образ, а також швидко зорієнтуватися, чи зможе вона собі це дозволити, побачивши ціну. Таким чином, не натискаючи на оголошення, Оксана вже має певне уявлення про товар і його вартість, а тому зробить більше кроків на шляху до покупки в порівнянні зі звичайним користувачем Інтернету», — йдеться в описі інструменту на сайті Google.

Крім того, торгові оголошення дозволяють досягти більш широкої присутності. Для пошукового запиту користувача може відображатися одночасно кілька торгових оголошень продавця, а в певних випадках і текстове оголошення одночасно з товарним оголошенням. Тобто один пошуковий запит може охопити вдвічі більше покупців.

Це можна побачити в прикладі нижче:

Кілька цифр

За даними Google, торгові оголошення разом із текстовими оголошеннями досягають таких результатів:

  • 90% відвідують сайт;
  • 83% роблять покупку;
  • 77% відвідують сторінку продукту;
  • 73% додають товар в кошик;
  • 75% шукають бренд.

Українські торговці, які вже працювали з інструментом, в цілому задоволені результатами Google Shopping (92,3% задоволені повністю або частково) і планують інвестувати в нього в майбутньому (78,44% респондентів). Про це свідчать результати недавнього дослідження сервісу «Хорошоп», в якому було опитано понад 100 інтернет-магазинів.

Одному невеликому українському інтернет-магазину за допомогою Google Shopping навіть вдалося збільшити трафік магазинів в 100 разів. Магазин продає книги.

Скільки коштує така реклама?

Торгові оголошення беруть участь в аукціоні та сплачують за клік (CPC). Тобто з вас стягуватиметься плата лише тоді, коли користувач виконає одну з таких дій:

  • Натискає оголошення, яке направляє його безпосередньо на цільову сторінку на сайті.
  • Натискає оголошення, яке спрямовує його на цільову сторінку на сервері Google для локального рекламного ресурсу.

«Ви сплачуєте лише мінімальну суму, необхідну для оголошення, ніж оголошення інших рекламодавців. Зазвичай вона буде нижче суми максимальної ставки», — йдеться в повідомленні Google.

За даними «Хорошопа», більшість респондентів (58,82%) отримують до трьох замовлень на день за допомогою Google Shopping, ще 30% — до 10. При цьому 40% опитаних трейдерів платять до 50 грн за кожне отримане замовлення.

Більшість українських онлайн-продавців витрачають до 500 грн на день на рекламу в Google Shopping.

Як додати товари в Google Shopping

Торгові оголошення надаються на основі Merchant Center — інструменту, який дозволяє завантажувати дані про магазини та товари в Google, а також робить їх доступними для інших служб Google. Наприклад, Google Photo або медійна мережа Google.

Щоб почати роботу з торговими кампаніями, потрібно надіслати дані про товари до Merchant Center і створити кампанію в AdWords або Google Ads. Давайте розглянемо обидва методи.

Товарні оголошення через AdWords (по-старому)

  • Увійдіть у свій обліковий запис AdWords. Перейдіть на вкладку «Кампанії». Натисніть «+Кампанія» та виберіть «Покупки».
  • На сторінці «Виберіть налаштування кампанії» введіть назву кампанії. Щоб скопіювати налаштування іншої торгової кампанії, перейдіть до розділу«або завантажте налаштування з» та виберіть кампанію зі спадного меню «Поточні кампанії».
  • Додайте ідентифікатор продавця, натиснувши «Вибрати обліковий запис» у випадаючому меню та вибравши «Ідентифікатор продавця». Цей ідентифікатор має посилатися на обліковий запис Google Merchant Center, з якого потрібно рекламувати в цій торговій кампанії.
  • У спадному меню «Країна продажу» виберіть країну, в якій продаються товари з цієї кампанії. Значення цього параметра залежить від переліку товарів з рекламного ресурсу Merchant Center, які будуть рекламуватися в кампанії. Товар буде фільтруватися за пов’язаною з ними країною.
  • Щоб указати додаткові налаштування, наприклад «Пріоритет кампанії» та «Фільтр рекламних активів», або рекламувати товари, які продаються в звичайних магазинах, натисніть «Налаштування покупок (необов’язково)».
  • Якщо один елемент представлено в кількох торгових кампаніях, пріоритет дає змогу вказати, яку кампанію (а отже, і ставку) використовувати. За умовчанням усі торгові кампанії мають пріоритет «Низький». Для окремої кампанії можна вибрати пріоритет «Середній» або «Високий».
  • За допомогою необов’язкового «фільтра оголошень» ви можете обмежити список продуктів, які потрібно рекламувати в торговій кампанії, відповідно до атрибутів, вибраних у Merchant Center. За умовчуванням, у фільтрі рекламних активів використовується параметр «Немає — використовувати всі товари в країні продажу (рекомендовано)». Щоб змінити його, виберіть «Створити власний фільтр». У двох спадних меню в розділі «Відповідає всім наведеним нижче параметрам» виберіть атрибут і відповідне значення для всіх продуктів, які потрібно додати до торгової кампанії. Щоб додати додатковий фільтр, натисніть кнопку + і виберіть потрібні параметри. Ви можете створити не більше фільтрів на основі атрибутів.
  • За умовчанням у торгових кампаніях відображаються товари, які продаються на вебсайтах. Щоб додати товари, які продаються в звичайних магазинах, використовуйте оголошення для місцевих точок продажу. Коли ви надсилаєте підтверджений канал товарів, які продаються в звичайних магазинах, до Центру Google Merchant, ви можете включити ці товари до торгової кампанії, встановивши прапорець «Включити оголошення в локальній точці продажу». Завдяки цьому ви зможете фільтрувати і ділити список товарів по каналах і їх ексклюзивність.
  • Біля опції «Місця» виберіть місце показу товарних оголошень у цій кампанії. Можна додавати та видаляти певне місцезнаходження.
  • За умовчуванням, оголошення торгових кампаній відображаються на сайтах Пошукової мережі Google і на сайтах-пошукових партнерах Google. Якщо ви не хочете показувати оголошення на партнерських сайтах, зніміть прапорець «Включати сайти пошуку партнерів» у налаштуваннях кампанії.
  • За умовчуванням, обрана така стратегія призначення ставок: «Я ставлю ставку на кліки вручну», що означає, що ви вибираєте максимальну ціну за клік. Якщо ви налаштували відстеження конверсій, прапорець «Оптимізатор ціни за конверсію» буде встановлено автоматично. Оптимізатор ціни за конверсію (ECPC) автоматично коригує призначені вручну ставки, щоб ви могли отримувати якомога більше конверсій, не збільшуючи загальних витрат.
  • Додайте максимальну ставку CPC до поля «Призначення ставок за умовчуванням». Ця ставка застосовуватиметься до першого набору оголошень і набору продуктів, створених у кампанії. Ставки можна змінити пізніше на вкладці «Групи продуктів».
  • У розділі «Бюджет» виберіть «Індивідуальний бюджет», якщо потрібно вказати спеціальне значення для цієї кампанії, або застосувати бюджет зі спільної бібліотеки. Якщо ви використовуєте спеціальний бюджет, введіть суму, яку ви готові витрачати щодня в цій кампанії.
  • Налаштуйте додаткові параметри кампанії, як-от спосіб показу, планування оголошень і динамічну URL-адресу відстеження.
  • Натисніть «Зберегти і продовжити». Відкриється сторінка Створення групи оголошень. У розділі «Створити групи оголошень» налаштуйте кампанію відповідно до цілей.

Товарні оголошення через Google Ads (новий спосіб)

  1. Увійдіть у свій обліковий запис Google Ads. У меню сторінок ліворуч виберіть “Кампанії”. Натисніть кнопку з плюсом і виберіть команду — “Нова кампанія”. Виберіть тип “Торгова кампанія” та натисніть “Далі”.
  2. Введіть назву кампанії, яку потрібно знайти пізніше. Ви можете змінити ім’я після створення кампанії.
  3. Виберіть обліковий запис Merchant Center, який містить продукти, які потрібно рекламувати. Якщо ви не бачите жодного облікового запису, спочатку потрібно зв’язати обліковий запис Google Ads із Merchant Center. Створивши кампанію, ви не зможете змінити продавця.
  4. Виберіть країну, де буде продаватися ваша продукція і куди буде доставлена. Оголошення бачитимуть лише користувачі з вибраної країни. Створивши кампанію, ви не зможете змінити країну продажу.
  5. Якщо потрібно обмежити кількість товарів у кампанії, налаштуйте налаштування “Фільтр оголошень”. Для цього вкажіть критерії для товарів, які потрібно рекламувати. До кампанії буде додано лише продукти, які відповідають усім зазначеним вимогам. Створивши кампанію, можна змінити цей параметр.
  6. Виберіть тип призначення ставок, який потрібно використовувати в кампанії. Створивши кампанію, можна змінити цей параметр.
  7. Додайте суму, яку ви готові витратити на кампанію. Якщо ви рекламуєте один і той самий продукт в одній країні продажу за допомогою кількох торгових кампаній, налаштуйте параметр “Пріоритет кампанії”. Він дає змогу вказати, який бюджет кампанії використовувати під час зіставлення продуктів у кампаніях.
  8. За умовчанням оголошення з торгових кампаній відображаються в кількох місцях, зокрема в Пошуковій мережі Google, партнерських сайтах, YouTube і рекомендаціях у медійній мережі Google. Також за умовчанням оголошення можуть відображатися на всіх пристроях, зокрема на комп’ютерах і мобільних пристроях. Щоб обмежити місце показу оголошень, зніміть прапорці для мереж, які потрібно виключити. Створивши кампанію, можна змінити цей параметр.
  9. Використовуйте опцію “Місцезнаходження”, щоб показувати оголошення лише в певних місцях. Створивши кампанію, можна змінити цей параметр.
  10. Якщо потрібно включити продукти в торгову кампанію, які продаються лише в місцевих магазинах, налаштуйте опцію “Рекламувати місцеві пропозиції”. Для реклами продукції місцевого асортименту потрібно відправити дані про них в Merchant Center, а потім перевірити прапорець “Включити рекламу продукції, що продається в звичайних магазинах”.
  11. Натисніть кнопку “Зберегти й продовжити”. Далі виберіть потрібний тип групи оголошень: 1) Товарне оголошення з інформацією про продукт (рекомендовано для тих, хто щойно починає користуватися Google Shopping) – це список для певного елемента, який автоматично генерується на основі інформації з вашого облікового запису Merchant Center; 2) Товарне оголошення-вітринка — це кілька пов’язаних продуктів, розміщених в одному оголошенні.
  12. Введіть назву групи оголошень, за якою ви її знайдете. Ви можете змінити ім’я після створення кампанії.
  13. Налаштуйте ставку для набору оголошень. Після створення набору оголошень ця ставка буде застосована до першого товару, встановленого в наборі оголошень “Усі товари”. Ставку можна змінити в групі продуктів після створення кампанії.
  14. Натисніть кнопку “Зберегти”. Ви перейдете на сторінку груп товарів, де побачите одну групу — “Усі товари”, яка міститиме всі товари з вашої кампанії. Щоб призначати точні ставки, Google рекомендує розділити асортимент продуктів на групи за підгрупами.

Як отримати найбільшу віддачу від покупок Google — поради від Google

Торгові кампанії – це ваша вітрина та візитна картка для сьогоднішніх мобільних покупців. Тримайте його в зразковому стані, щоб залучити аудиторію і прибуток. Оцініть свої результати, щоб побачити, що приваблює покупців найбільше.

  1. Перш ніж створювати оголошення, визначте цілі торгової кампанії. Якого результату ви очікуєте? Встановіть чіткі показники ефективності, а потім розробіть план досягнення поставлених цілей.
  2. Використовуйте розумні торгові кампанії, щоб керувати своїм асортиментом, щоб забезпечити оптимальну простоту, ефективність і охоплення. Доповнюйте свої розумні торгові кампанії стандартними кампаніями ремаркетингу для покупок і медійного ремаркетингу, щоб охопити більше покупців і автоматично оптимізувати ставки, аудиторії та продукти. Якщо ви не можете запустити розумні торгові кампанії або не відповідаєте вимогам, виберіть підтип “Стандартна торгова кампанія”.
  3. Ставки безпосередньо впливають на покази й результати оголошень. Виберіть найкращу стратегію призначення ставок для кампанії – розумну або ручну. Якщо вибрати автоматичні варіанти, ваші оголошення відображатимуться для правильних пошукових запитів відповідно до цілей кампанії.
  4. Подумайте про те, чого ви хочете досягти в кожному сегменті продукції і як краще організувати асортимент. Створіть багаторівневе дерево продуктів, розставте пріоритети в стандартній торговій кампанії, створіть окремі стандартні торгові кампанії для кожної мови та об’єднайте структуру стандартної торгової кампанії зі стратегією призначення ставок (докладніше про те, як це зробити — пункт 4).
  5. Щоб підвищити ефективність або трафік, можна призначати різній цільовій аудиторії різні ставки. Якщо ви ставите ставки лише для повторних відвідувачів, використовуючи параметр націлювання, ваші оголошення відображатимуться лише покупцям у списках аудиторій. Однак це може значно обмежити покриття. Натомість можна встановлювати різні тарифи для повторних відвідувань і не змінювати їх для нових користувачів, додаючи списки ремаркетингу до поточних кампаній за допомогою параметра “Моніторинг (рекомендовано)”. Цей параметр дає змогу налаштувати ставки для залучення повторних відвідувачів і продовжувати показувати оголошення всім покупцям, які шукають ваш товар. Використовуйте коефіцієнти ставок на основі значення кожного сегмента користувачів для вашої компанії. Наприклад, застосуйте коефіцієнт ставки +100% для аудиторії, яка включає попередніх покупців, оскільки вони мають більш високий показник клієнта за весь період вашої компанії, а для клієнтів, які переглянули вашу домашню сторінку та пішли, застосуйте коефіцієнт +10%. Продовжуйте коригувати ставки відповідно до накопичених списків ремаркетингу.
  6. Коли ваші оголошення зібрали достатньо даних, ви можете почати використовувати показники конкурентоспроможності, як-от ціни за клік (CPC) і CTR-орієнтири, показники показів і ставки кліків. Симулятор ставок також можна використовувати для вимірювання ефективності оголошень, коригування стратегії призначення ставок і прийняття обґрунтованих рішень для підвищення ефективності кампанії. Докладніше про моніторинг і оптимізацію торгових кампаній ви можете дізнатися тут.