Сучасний мобільний застосунок сьогодні — це must-have, який має бути зручним та легким у використанні. А ще максимально транслювати цінність не лише продукту, але й бренду загалом. Бо діджитал — це вже не тільки і не стільки про нові можливості, скільки про новий формат взаємодії. Ось чому, прийнявши рішення про створення застосунку, критично важливо орієнтуватись на команду, яка може провести якісну експертизу, проявити гнучкість у застосуванні нестандартних рішень та спроможність будувати ефективну комунікацію. Бо саме від цієї взаємодії залежатиме те, наскільки крутий продукт ви створите.
Такого висновку дійшла і компанія Zakaz.ua — один із лідерів сервісу доставки товарів. На українському ринку компанія вже 10 років і продовжує стрімко розвиватися. Сьогодні сервіс працює в Києві, Дніпрі, Львові, Харкові, Одесі, Запоріжжі, Вінниці, Житомирі, та є офіційним партнером провідних ритейлерів: METRO, «Ашан», NOVUS, «Фуршет», «Мегамаркет». Протягом останнього року в компанії відбувається ряд трансформацій: після успішного ребрендингу компанія запустила процес діджиталізації. У ньому особливе місце відводиться мобільному застосунку, який є чудовим інструментом для комунікації з клієнтом на всіх етапах — від знайомства до регулярних замовлень.
Розуміючи важливість розвитку діджитал-напряму, Zakaz.ua дуже ретельно обирала партнера для реалізації застосунку. Кращим варіантом було залучити свою команду, та інтегрувати зовнішню компанію з багатою експертизою в створенні мобільних застосунків. Команда Alty — одна з таких. Про них традиційно згадують в контексті monobank, над мобільним застосунком якого працювали хлопці. Проте, про усі виклики по порядку.
А що там з інсайтами?
Застосунок мав стати особистим асистентом із закупок, якому клієнт довіряє та із задоволенням делегує цей процес. Ключовим викликом тут було змінити сприйняття в голові клієнта — відійти від ситуативної комунікації, та перейти до системної взаємодії. Адже здійснення покупок є невід‘ємною частиною побуту, проте, в житті є безліч більш приємних та корисних речей, яким варто присвятити свій час. Простими словами — перетворити закупку продуктів онлайн у звичну практику та норму на побутовому рівні. 24/7 заходиш у додаток, додаєш товари в кошик у потрібному магазині, обираєш слот доставки, і очікуєш дзвінок у двері. Про все інше подбає сервіс.
Адже у людей в цьому питанні є загальні болі, які покриває сервіс:
- Люди кожного разу купують більш-менш традиційний набір товарів, і формують для цього однакові списки.
- Закупка в магазині є доволі рутинним завданням та водночас дуже особистим — бо у кожного є свій підхід для вибору продуктів, визначенню їх свіжості та якості.
- Люди не хочуть витрачати півтори години свого часу на закупівлю та логістику.
- Закупівлі на тривалий час можуть бути доволі громіздкими.
З цими, та багатьма іншими викликами стикалися обидві команди. Результатом їх плідної співпраці стали 2 додатки для iOS та Android.
Про співпрацю
До впровадження мобільного застосунку компанію певною мірою підштовхнув ринок. Зокрема, поява Glovo та Uber Eats — хоча вони й не є прямими конкурентами Zakaz.ua, але все ж таки «грали» на посилення діджитал-тенденції на українському ринку доставки їжі, де дуже важливим є дизайн та UX-застосунків.
Робота команд Zakaz.ua та Alty над застосунком будувалась в форматі колаборації — спочатку команди детально пропрацювали всі «больові точки» клієнтів сервісу, проговорили завдання, які має вирішити застосунок, і лише після цього запустили процес.
«Для нас в Alty цей проєкт є важливим. Ми спостерігали за розвитком Zakaz.ua з самого початку, і вважаємо, що це один з найцікавіших українських стартапів. Щиро вболіваємо за них, та радіємо їхнім успіхам», — ділиться враженнями Леонід Горєв, СЕО в Alty.
«Обираючи компанію, ключовим критерієм для нас була експертиза. Нам важливо було, щоб як в девелопменті, так і в дизайні команда була сильна, плюс ми зважали на попередні їх роботи. Співпраця з Alty дозволила нам стати частиною глобального тренду з цифрової трансформації на українському ринку. Плануємо тримати високу планку і надалі», — зазначає Андрій Курський, гендиректор Zakaz.ua.
Запуск для Android відбувся на початку січня 2020 року, а для iOS — на початку лютого, тож тепер власники смартфонів можуть легко замовити необхідні товари навіть дорогою на роботу чи додому. Але робота на цьому не припиняється. Щодня розробники працюють над стабільною роботою застосунків, їхнім вдосконаленням та готуються впроваджувати нові фішки.
Плани на майбутнє
І хоча наразі увага сфокусована на розробці функції оплати кошику в додатку, є й багато інших запланованих фіч на найближчий час. Наприклад, функція, яка б дозволяла легко створювати списки покупок та за потреби їх дублювати або змінювати. Зазвичай клієнти купують той чи інший набір продуктів регулярно, а тому хочеться позбавити людей необхідності щоразу з нуля збирати до кошика одні й ті самі товари.
Ще одна запланована фішка — внутрішній чат для спілкування з персональним шопером. Час від часу трапляється, що на сайті товар є, а ось безпосередньо на полицях магазину — ні. Або, наприклад, змінилась ціна, бо акція закінчилась з початком нової доби. У такому разі шопер має швидко реагувати та мати можливість проінформувати клієнта про зміни, щоб підібрати заміну. Чат буде синхронізований з каталогом продуктів, що надасть можливість в режимі онлайн контролювати процес формування кошику.
Для того, щоб впевнитись у перевагах доставки продуктів додому чи в офіс варто лише завантажити додаток Zakaz.ua в App Store або Play Маркет, обрати супермаркет, зробити замовлення та насолоджувати зекономленим часом, адже усі продукти приїдуть до вас додому чи в офіс.