Через коронакризу Airbnb звільнив 1900 осіб. Лист СЕО співробітникам

Читати на RU

Компанія Airbnb оголосила про те, що скорочує 25% штату через коронакризу. Це – 1900 осіб. CEO компанії Браян Ческі звернувся до співробітників з відкритим листом з приводу важких часів, які переживає компанія. Редакторка AIN.UA підготувала його скорочений переклад.

Airbnb-1
Брайан Ческі
Bloomberg

Це – сьомий раз, коли я звертаюся до вас із дому. Щоразу, коли ми говорили з вами, я ділився поганими і хорошими новинами, але сьогодні мені доводиться повідомити дуже сумні новини.

Коли ви запитували мене про скорочення, я говорив, що всі варіанти можливі. Сьогодні я маю підтвердити, що ми зменшуємо штат Airbnb. Для такої компанії, як наша, чия місія пов’язана зі згуртованістю, це – неймовірно важке рішення, і ще важче це буде для тих, хто залишає Airbnb. Я постараюся розповісти якомога більше про те, як прийняв це рішення, про те, що ми зробимо для тих, хто йде, і про те, що буде далі.

Дозвольте почати з того, як ми прийшли до цього рішення. Ми всі разом зараз проживаємо найжахливішу кризу нашого життя, і з її початком глобальні подорожі зупинилися. Це сильно вдарило по нашому бізнесу: за прогнозами, виручка на цей рік становитиме половину того, що ми заробили у 2019 році. Реагуючи на це, ми залучили $2 млрд капіталу і сильно урізали витрати, це торкнулося кожного куточка компанії.

Ці дії були необхідні. Але стало зрозуміло, що доведеться зайти ще далі, коли ми визнали дві неприємні істини:

  1. Ми не знаємо точно, коли подорожі відновляться.
  2. Коли вони відновляться, вони будуть іншими.

Ми знаємо, що бізнес Airbnb відновиться, але зміни, крізь які нам доведеться пройти, – не тимчасові. Через це нам доведеться піти на більш фундаментальні зміни, зменшити кількість співробітників, і сильніше сфокусувати бізнес-стратегію.

Із 7500 співробітників компанії 1900 повинні будуть покинути Airbnb, це близько 25% нашого штату.

Більш сфокусований бізнес

Подорожі в новому світі виглядатимуть по-іншому, і нам потрібно відповідно розвинути Airbnb. Людям потрібні будуть варіанти житла ближче до дому, безпечніше і доступніше за ціною.

Але люди також жадатимуть того, що в них відібрали: людського спілкування. Коли ми запускали Airbnb, це було про єднання і спілкування. Криза відточила наш ФОКУС і ми повертаємося до коріння, до того особливого, що є в Airbnb: звичайних людей, які здають свої будинки та пропонують новий досвід.

Це означає, що ми маємо зменшити інвестиції в ті проєкти, які не пов’язані безпосередньо з ядром нашої хост-спільноти. Ми ставимо на паузу свою роботу з транспортом і Airbnb Studios, і зменшимо інвестиції в напрямки Hotels і Lux.

Ці рішення не відображають роботу тих команд, які над ними працюють. І це не означає, що всі члени цих команд мають піти. Скорочення позначиться на всіх командах. Ми зменшимо багато з них залежно від того, наскільки вони вписуються в нашу мету.

Наш підхід до скорочень

Основні принципи для нас у цьому процесі:

  • Прив’язувати всі скорочення до нашої майбутньої бізнес-стратегії та навичок, які нам знадобляться.
  • Зробити все, що в наших силах, для тих, хто йде.
  • Дотримуватися принципу різноманітності кадрів.
  • Організовувати спілкування один на один з тими, хто йде.
  • Почекати з оголошенням рішень, поки не будуть опрацьовані всі деталі.

Я як міг намагався дотримуватися цих принципів.

Процес скорочень

Він почався з побудови більш сфокусованої бізнес-стратегії, побудованої на життєздатній моделі витрат. Ми оцінили кожну команду в цьому ключі, визначили їхню форму і розмір у майбутньому. Потім провели всеосяжну оцінку кожного з команди й ухвалювали рішення, ґрунтуючись на наявності критично важливих навичок.

У результаті ми маємо розлучитися зі співробітниками, яких любимо і цінуємо. Airbnb залишають чудові люди, і іншим компаніям дуже пощастить, якщо вони візьмуть їх на роботу.

Співробітники в США отримають 14-тижневу суму базового окладу, плюс тиждень за кожен рік роботи в компанії. Неповні періоди роботи будемо округляти до найближчого року. Наприклад, якщо хтось пропрацював у компанії 3 роки і 7 місяців, він отримає 4 додаткові тижні виплат (або ж 18-тижневу виплату загалом). За межами США співробітники отримають щонайменше 14-тижневі виплати плюс виплати за досвід роботи.

Також ми скасовуємо поріг в один рік для тих, кого найняли протягом останнього року. Тож усі, хто йде, незалежно від терміну роботи, буде акціонером. Датою вестингу для них усіх є 25 травня.

У США ми покриємо 12 місяців медичної страховки за COBRA. В інших країнах – оплатимо страховку до кінця 2020 року. Також ми оплатимо 4 місяці психологічної допомоги за KonTerra.

Також ми плануємо допомогти їм із пошуком роботи. Ось п’ять способів для цього:

  • Ми запустимо публічний сайт, щоб допомогти тим, хто йде, знайти роботу. Такі співробітники можуть за бажанням розміщувати там профілі, резюме, приклади робіт для потенційних роботодавців.
  • До кінця 2020 року значна частина команди рекрутингу стане Alumni Placement Team і допомагатиме співробітникам, які йдуть, шукати роботу.
  • Ми пропонуємо 4 місяці сервісу компанії RiseSmart, яка спеціалізується на кар’єрних переходах.
  • Ми пропонуємо всім, хто залишається, за бажанням приєднуватися і допомагати колегам, які йдуть, шукати роботу.
  • Ми дозволяємо всім, хто йде, залишити свої робочі ноутбуки Apple.

Що буде далі?

Я б хотів внести ясність щодо ситуації для всіх вас якомога раніше. У нас є співробітники у 24 країнах і в кожній це залежатиме від місцевих законів.

Я можу розповісти, що буде в США і Канаді вже зараз. За наступні кілька годин ті з вас, хто залишає компанію, отримають запрошення на зустріч із лідером вашого департаменту. Для нас було важливо, де це можливо, інформувати людей один на один. Останній робочий день для співробітників у США та Канаді – це понеділок, 11 травня. Нам здавалося, що понеділок дасть людям час зробити нові кроки і попрощатися.

Деякі з тих, хто залишається, отримають нову роль і лист про це. Я проведу зустрічі з нашими азіатсько-тихоокеанськими, європейськими та близькосхідними командами. Після цих зустрічей ми будемо діяти відповідно до місцевого законодавства.

Я попросив усіх менеджерів до кінця тижня не збирати нові команди з поваги до тих, хто йде. Я б хотів, щоб усі встигли переварити це за кілька наступних днів. Я також проведу сесію запитань і відповідей цього четверга.

Кілька останніх слів

За останні вісім тижнів я зрозумів, що криза дає ясно зрозуміти, що насправді важливо. І хоча ми потрапили в ураган, деякі речі для мене зараз ясніші, ніж раніше.

Я вдячний усім в Airbnb. Проживаючи цей жахливий досвід, я надихався кожним із вас. Навіть у найгірших обставинах я бачив найкращі прояви кожного з нас. Світу потрібне людське спілкування як ніколи раніше, і я знаю, що Airbnb не підведе. Я знаю це, тому що вірю у вас.

Я дуже глибоко люблю всіх вас. Наша місія – не тільки про подорожі. Коли ми запускали компанію, наш слоган звучав: «Подорожуй по-людськи». І його «людська» складова завжди була важливішою, ніж подорожі. Ми працюємо над тим, що згуртовує людей, і в центрі цього – любов.

Тим, хто залишається.

Один із найважливіших способів виявити повагу до тих, хто йде: дати їм знати, що їхня робота мала значення, і що вони завжди будуть частиною нашої історії. Я впевнений, що їхня робота продовжить жити так само, як і наша місія.

Тим, хто йде,

мені щиро шкода. Будь ласка, знайте, що це – не ваша вина. У світі ніколи не припинять шукати якості й таланти, які ви принесли в компанію, які допомогли її створити. Хочу подякувати вам від щирого серця за те, що поділилися ними з нами.

Рішення звільнити співробітників ухвалила і Booking. Через коронакризу компанія скоротить 4000 членів команди глобально – це 25% штату.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук