MakeUp: історія та факти про найбільший в Україні інтернет-магазин косметики та парфумерії

Читати на RU

Журнал «Forbes Україна» опублікував статтю про компанію MakeUp – найбільшого гравця на ринку косметики та парфумерії в країні. Редактор AIN.UA вибрала основні факти з історії компанії.


Коротка історія компанії

Засновники MakeUp – Євген Малєв і Сергій Волобуєв – познайомилися в «Люксоптиці», де перший працював директором з розвитку, а другий відповідав за автоматизацію бізнес-процесів. У 2009 році вони вирішили спільно запустити інтернет-бізнес.

Електронікою займатися не стали через конкуренцію з Rozetka і Sokol, книги продавати пробували, але з цього бізнесу не вийшло. Вирішили піти в сегмент косметики і парфумерії, надихнувшись історією успіху західного інтернет-рітейлера parfums.cz (потім Notino) – проєкт запустився 2004 року і швидко злетів, на сьогодні продає косметику в 24 країнах світу з 13 млн зареєстрованих користувачів.

Перший сайт Волобуєв написав сам. У проєкт вклали кілька десятків тисяч доларів власних заощаджень, потім – у міру зростання – ще кілька сотень тисяч від знайомих і друзів.

МаkeUp часто пропонував нижчі ціни на елітну косметику, оскільки закуповував її у посередників, а не за договором з виробником або офіційним дистриб’ютором. Домогтися такого договору дуже важко, у Brocard на це часом йшли роки (особливо в сегменті елітних брендів на кшталт Chanel, Dior тощо). З посередниками простіше: ніякі договори не потрібні і ціни ніхто не диктує.

Водночас, такий товар може бути з терміном придатності, що спливає. Однак за словами Волобуєва, в асортименті MakeUp неліквіду максимум 0,001% – такі дані віддає аналітична система власної розробки MakeUp на ім’я «Катя». Саме «Катя» – одна з причин успіху компанії. Це система, яка працює на динамічних алгоритмах, що реагують на тисячі різних чинників. Наприклад, сезонність, курс валют, ціни конкурентів, згадки. Оновлення – щосекундне. «Катя» вміє прогнозувати з імовірністю 95%, куди і коли буде відправлено товар зі складу, і на 80% – що замовлять разом із ним. Це допомагає економити на витратах складу до 20%.

Відвідуваність і доходи

Крім України, MakeUp працює на 13 ринках, серед яких Польща, Росія, Італія, Франція, Іспанія, Німеччина. На закордонні продажі припадає половина виторгу. Також компанія управляє інтернет-магазином дитячих товарів Panama.ua.

Виторг компанії за 2019 рік перевищив 1 млрд грн. За 2019 рік виручка компанії збільшилася на 79,3% – це набагато швидше, ніж у конкурентів. Для порівняння, у мережі EVA (лідер ринку України в б’юті-сегменті) зростання становило 52%, у Prostor – 39,7%, у Brocard – 10%.

Загальна кількість зареєстрованих користувачів на майданчиках MakeUp у 14 країнах – 7 млн, 3 млн з яких – в Україні. До кінця року MakeUp планує довести це число до 10 млн.

В Україні в першій половині 2020 року середньомісячна відвідуваність MakeUp в Україні становила 6,5 млн користувачів (за даними SimilarWeb). Для порівняння, відвідуваність найближчого конкурента – EVA.ua – 2,1 млн. Загалом, за відвідуваністю MakeUp на четвертому місці в Україні за відвідуваністю після Rozetka, Epicentrk.ua і Allo.ua.

Свій успіх Волобуєв і Мальов пов’язують зі зростанням інтернет-проникнення в Україні. У 2009 році, коли MakeUp тільки запустили, воно становило 2 млн користувачів, сьогодні 13 млн (дані Держстату). Водночас традиційні ритейлери проґавили момент: Brocard відкрив letu.ua 2013 року, Watsons запустив інтернет-магазин 2016-го, EVA – 2017-го, Prostor – 2019-го.

Асортимент і доставка

В асортименті Makeup сьогодні 200 000 найменувань товарів, які компанія закуповує у понад 2000 постачальників.

Зараз у компанії 800 кур’єрів власної служби доставки, на старті їх було лише 10. Вони доставляють 70% замовлень у 162 містах України за добу. У конкурентів доставка часто займає від двох днів.

За словами Волобуєва, від моменту здійснення замовлення на сайті покупцем до моменту, коли посилка укомплектована і чекає на відправлення, минає кілька хвилин – таку швидкість забезпечує «Катя».

Вартість та інвестори

Вартість своєї компанії Волобуєв і Малєв не розкривають. У матеріалі «Forbes Україна» йдеться про те, що засновник Concorde Capital Ігор Мазепа оцінює MakeUp у $100 млн. 2018 року Concorde Capital купив 2% частки в MakeUp.

У травні 2020 року приєднався ще один великий акціонер: Horizon Capital купила частку в MakeUp, залишивши умови угоди в таємниці. Як тоді вдалося з’ясувати AIN.UA, Horizon Capital отримав 18% у компанії, а сума угоди становила $8 млн, а оцінка – приблизно $43,5 млн.

Крім Horizon Capital і Concorde Capital, а також засновників компанії, у MakeUp немає інших акціонерів.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук