У липні-серпні компанія Hubber провела опитування серед постачальників товарів та інтернет-магазинів, які користуються послугами платформи, щоб зрозуміти, на які маркетплейси вони роблять ставку насамперед.
У дослідженні взяли участь 218 власників бізнесу (61% – вітрини, 39% – постачальники). Вони виділили 10 найбільших маркетплейсів в Україні та поділилися своєю думкою щодо того, чи зможе хтось обігнати Rozetka.
Топ-10 маркетплейсів України
Найбільші маркетплейси в Україні, на думку постачальників – Rozetka, Prom, «Епіцентр». До речі, останній поки запустив бета-версію маркетплейса і наразі набирає партнерів безпосередньо. Раніше інтернет-магазин epicentrk.ua пропонував товари сторонніх продавців через Hubber.
В цілому, топ-10 виглядає так:
- «Розетка»,
- Prom,
- «Епіцентр»,
- Алло,
- Kasta,
- Bigl,
- Zakupka,
- F.ua,
- Shafa,
- Skidka.
Хто обжене Rozetka
Більшість ecommerce-підприємців вважають головним конкурентом Rozetka – «Епіцентр». Саме йому може виявитися під силу стати №1 маркетплейсом в Україні в найближчі роки. При цьому, 36,6% підприємців думають, що Rozetka обігнати неможливо.
Інтернет-магазини vs маркетплейси
Більшість опитаних вважають, що українці вважають за краще купувати товари безпосередньо зі складу інтернет-магазину, а не товари сторонніх постачальників (товари маркетплейса).
Основні причини, чому покупці віддають перевагу товарам інтернет-магазинів:
- у сторонніх постачальників на маркетплейсах завжди завищені ціни,
- у постачальників гірший сервіс,
- товар часто виявляється не в наявності,
- негативний досвід купівлі на маркетплейсах.
Найбільше маркетплейси страждають через дропшиперів з великим відсотком скасувань. Це посередники, які є другими-третіми руками в ланцюжку продажів: дропшипер розміщує на маркетплейсі прайс не від постачальника, а від такого ж дропшипера.
Які маркетплейси успішніші
За даними Hubber, сьогодні виграють маркетплейси з «нескінченною полицею». Більше карток товару – більше трафіку – більше продажів.