Українська компанія Rozetka запустила можливість відкрити по франшизі точку видачі. Планують запустити близько 1000 точок у країні. Попит виявився колосальним: сотні заявок уже за перший тиждень. У лютому вийшов матеріал про одного з перших власників франшизи: текст активно читали та обговорювали.

У зв’язку з цим редакція AIN.Business розповідає, як відкрити точку Rozetka по франшизі. Зібрали всю інформацію про створення франшизної точки, яку треба знати перед тим, як подати заявку.

Власник компанії «Франч», що створила франшизу для Rozetka, Роман Кирилович у коментарі AIN.UA розповів, яким вимогам повинен відповідати майбутній партнер, у яких випадках компанія може забракувати вибір локації, та поділився іншими деталями співпраці.

Вимоги до партнера

Фото: Rozetka

Як зазначив Роман Кирилович, вимоги Rozetka насамперед стосуються особистих якостей майбутнього партнера: він повинен дотримуватися стандартів сервісу та бути готовим до того, що працює в системі, а не сам по собі.

«Він має бути готовим працювати в системі. Ми не даємо йому «пісочницю», у якій можна гратися як хочеш. Будь-яка франшиза, у тому числі й Rozetka, – це правила гри, які потрібно виконувати. І до цього потрібно бути готовим. Це те, що ми передусім обговорювали з партнерами, які стали франчайзі Rozetka», – сказав Кирилович.

На сайті франшизи Rozetka в розділі «Партнери» зазначено, що компанія шукає людей з управлінським досвідом, які будуть вести цей бізнес як основний і мають власне приміщення.

На початку, після відкриття точки, Rozetka вимагає, щоб партнер постійного перебував на робочому місці.

«У перший час франчайзі повинен працювати на точці повний робочий день. Згодом, якщо партнер Rozetka захоче, він може найняти співробітників. Та спочатку це виключно самостійна зайнятість на точці. Rozetka не пропонує пасивних інвестицій, партнер повинен працювати», – зазначив виконавчий директор «Франч».

Вибір локації

Фото: Rozetka

Rozetka висуває вимоги до локації майбутніх точок видачі. Бажано, щоб це були райони з високим трафіком (наприклад, житлові масиви або зручні розв’язки). Компанія надає рекомендації франчайзі щодо вибору місця розташування.

Вимоги до приміщення під точку видачі:

  • Площа від 40 до 80 квадратних метрів;
  • Можливість щоденного під’їзду транспорту для вивантаження замовлень;
  • Поділ приміщення на клієнтську зону і склад;
  • Можливість організувати простір для персоналу;
  • Приміщення розташовується на першому поверсі.

У будь-якому разі остаточно схвалює приміщення Rozetka. Якщо компанія вирішить, що точка видачі в обраній локації буде неефективною, її забракують.

«Можна сказати, що Rozetka обмежує вибір локації в тому сенсі, що компанія не дозволить партнеру працювати там, де він не зможе заробляти. Це дуже важливий момент – обрати правильне місце. Rozetka з цим допомагає, але шукає орендодавця та домовляється з ним, звичайно, сам партнер», – підкреслює Роман Кирилович.

Інвестиції у відкриття точки

Інвестиції у відкриття точки становлять близько 650 тисяч гривень. З них 140 тисяч – вступний внесок, решта йде безпосередньо на створення точки.

Партнер повинен облаштувати відділення «під ключ»: зробити ремонт, організувати зону для клієнтів, склад, кімнату для персоналу і санвузол.

Також франчайзі самостійно купує все необхідне для запуску відділення: від меблів, обладнання та комп’ютерної техніки до вивіски. Rozetka нічого не дає безкоштовно та не інвестує у відкриття точки.

Що пропонує Rozetka

Інтернет-магазин організовує логістику з доставки товарів до вашої точки, навчає нових співробітників та надає доступ до програмного комплексу Octopus, яким користується сама Rozetka.

Rozetka і франчайзі співпрацюють таким чином:

  • Клієнт оформляє замовлення на Rozetka;
  • Rozetka обробляє і підтверджує замовлення;
  • На складі Rozetka формують замовлення і відправляють на точку;
  • Партнер приймає замовлення і переміщує його на свій склад;
  • Партнер видає замовлення клієнту та отримує винагороду.

Винагорода за видане замовлення – 20 гривень. Сума не залежить від кількості товарів у замовленні.

«Незалежно від того, скільки в замовленні товарів, навіть якщо клієнт купив 25 дротів і оформив їх одним замовленням, франчайзі отримує 20 гривень», – зазначив Кирилович.

Статистика вже відкритих точок

Уже відкрито 4 відділення по франшизі. Ще кілька відкриють найближчим часом – з ними вже підписали договори. Загалом за цей рік Rozetka планує відкрити 88 франшизних точок.

У середньому на точці працює 4 співробітники. Кількість часто більша, але рідко менша – тільки на невеликих локаціях.

У Києві франшизна точка видає близько 250 замовлень щодня. З урахуванням винагороди в 20 гривень за кожне, виходить 5 000 гривень у день.

У Rozetka поки немає франшизних точок у регіонах, але є кілька припущень щодо їх роботи.

«Регіони бувають різні. Якщо регіоном вважати Харків чи інші великі міста, не факт, що там буде менше виданих замовлень у день. Це ще треба перевірити на роботі франшизних точок у цьому році. Якщо кількість замовлень буде меншою – вона буде меншою, як і вартість оренди, зарплата працівників та інші витрати», – припускає Кирилович.