Трекер AirTag від Apple – як він працює і чому з розробкою ніхто не зможе конкурувати

Читати на RU

20 квітня 2021 року Apple провела презентацію своїх оновлених гаджетів. Крім нових iMac і iPad Pro компанія представила AirTag – Bluetooth-маячок для відстеження місцезнаходження речей. Видання CNBC розповіло, що відрізняє гаджет від інших подібних розробок і чому жодна з них не складе конкуренцію AirTag.

Що таке AirTag

AirTag – це маячок, який відстежує місцезнаходження речей за допомогою Bluetooth. З його допомогою можна відшукати ключі, гаманець, визначити, де знаходиться валіза, і навіть знайти домашню тварину, що втекла. Для зручності, компанія передбачила кілька видів брелоків, підвіску на сумку, дорожню і багажні бирки, в які куди можна інтегрувати маячок. Сама мітка розміром з монету, а як матеріал використовується полірована нержавіюча сталь підвищеної міцності.

Зображення в матеріалі: Apple

Локація предметів, на яких знаходиться мітка AirTag, відображається в додатку Apple «Локатор». Користувач може прокласти до речей шлях, а також натиснути клавішу, щоб AirTag видав звуковий сигнал. Крім того, пристрій захищений від вологи, а однієї батарейки вистачить до року стабільної роботи, обіцяють у компанії. AirTag працює на батарейці CR2032, яку в Україні можна знайти за ціною $1. За потреби, користувач зможе самостійно її придбати та поміняти.

Вартість AirTag у США – $29 за штуку, при цьому набір із чотирьох пристроїв обійдеться в $99. Брелоки та інші аксесуари продаються окремо. Станом на 5 травня 2021 року, на мітки AirTag в Україні можна оформити попереднє замовлення. Ціна стартує від $45 за один пристрій.

Особливості AirTag

Найважливіша відмінна риса AirTag – це не технологія всередині гаджета з нержавіючої сталі за $29, це мережа інших пристроїв Apple. Для пошуку предметів AirTag не використовує сигнал GPS, який швидко розряджає батарею і викликає питання про конфіденційність. Замість цього, мітка відправляє зашифровані сигнали через Bluetooth, які «ловлять» підключені до мережі Apple гаджети. Таким чином, що більше поруч із трекером AirTag пристроїв Apple, то чіткішим буде сигнал і то швидше користувач зможе виявити місцезнаходження своєї речі.

Водночас, якщо AirTag буде загублено в пустелі, коли в зоні дії Bluetooth немає гаджетів Apple, він не зможе надіслати сигнал або ж поділитися з користувачем своєю геолокацією.

«Використовуючи Bluetooth і сотні мільйонів пристроїв iOS, iPadOS і macOS, які активно використовуються по всьому світу, користувач може знайти зниклий пристрій, навіть якщо він не може під’єднатися до Wi-Fi або стільникової мережі», – пояснюють в Apple.

Тобто, будь-який гаджет Apple, на якому активована опція «Ділитися геопозицією», може працювати як пристрій для пошуку. До слова, у 2021 році мережа iPhone і Mac налічує майже мільярд гаджетів. Саме цей факт визначає конкурентну перевагу AirTag, оскільки жоден інший бренд не може похвалитися глобальною системою покриття.

За словами засновника компанії Loup Ventures Джина Мюнстера, AirTag є прикладом того, як Apple використовує свою екосистему для створення привабливішого продукту, ніж ті, що вже присутні на ринку. Зокрема, вона пропонує ефективні можливості для навігації та виявлення, які й можна використовувати для пошуку загублених речей.

Глобальна мережа

Apple описує «Локатор» як «велику глобальну мережу». У квітні 2021 року компанія оновила сервіс і запустила програму «Мережа локатора». Її частиною є додаток Made for iPhone (MFi), завдяки якому, сторонній розробник гаджетів зможе підключити свій продукт до мережі Apple. Таким чином, Apple планує значно збільшити кількість пристроїв, під’єднаних до мережі компанії, що допоможе знаходити загублені гаджети та предмети з AirTag ще швидше.

Як зазначає CNBC, Samsung та інші великі виробники пристроїв не контролюють операційну систему, хоча гаджетами цих компаній також користуються мільярди людей. Це ускладнює впровадження таких функцій, як Find My. Використовуючи свої переваги і розробляючи такі пристрої як AirTag, Apple, найімовірніше, намагається відмовити своїх клієнтів від можливого переходу на операційну систему Android. У CNBC вважають, що продаж міток навряд чи стане основним джерелом доходів.

Конфедеційність

В Apple зазначають, що сервіс «Локатор» захищений від можливих витоків користувацьких даних. Згідно із заявою компанії, інформація про місцезнаходження пристроїв залишається конфіденційною, Apple не зберігає історію пошуку та інших можливих даних про розташування. Компанія створює і використовує децентралізовані системи, які розроблені таким чином, що дані обробляються на самому пристрої, а не на серверах, до яких компанія має доступ.

Що думають конкуренти

Однією з найвідоміших компаній, яка створює трекери для пошуку речей, є Tile. Як і AirTag, трекери Tile не використовують GPS. Замість цього вони покладаються на мережу інших пристроїв Tile, які обмінюються даними один з одним через Bluetooth. З моменту заснування компанії у 2012 році, Tile продала понад 35 млн пристроїв, не враховуючи продукти понад 30 партнерів, у яких технологія була вбудована від самого початку. Мережа міток Tile охоплює 195 країн.

На відміну від AirTag, який можна активувати натисканням однієї клавіші на пристрої Apple, щоб використовувати Tile, знадобитися встановити окремий додаток. Водночас, у Tile багато переваг: мітка представлена в декількох кольорах і розмірах, працює як з iOS, так і Android гаджетами, а також має кнопку, за допомогою якої можна зателефонувати на телефон, якщо користувач не може його знайти.

Зображення: Tile

4 травня 2021 року генеральний директор Tile Сі Джей Пробер під час інтерв’ю авторитетному виданню Bloomberg, звинуватив Apple у спробі монополізувати ринок Bluetooth-міток. За його словами, Apple поставила Tile у невигідне становище з випуском AirTag і недавніми змінами в iOS, які також вплинули на принципи взаємодії з трекерами Tile.

У своїй заяві Пробер згадав 2019 рік, коли Apple запустила застосунок «Локатор» і заявив, що компанія «внесла низку змін». Саме вони спричинили труднощі для користувачів Tile, які хотіли використовувати трекери на iOS. Зокрема, пристрої Tile не отримали доступ до «Мережі Локатора».

«Apple не потрібно використовувати монопольне становище і надавати переваги, якими можуть користуватися тільки вони. Вони можуть зробити ці переваги доступними для всіх компаній, щоб ми могли конкурувати на одному рівні», – прокоментував глава Tile.

Водночас Сі Джей Пробер зазначив, що не турбується про довгострокове майбутнє своєї компанії. За його словами, Tile позиціонує себе як кросплатформний продукт, що є хорошою перевагою.

Примітно, що Tile працює з компаніями Epic Games і Spotify у рамках Коаліції за справедливість застосунків і свідчили проти Apple у судовій суперечці з Epic Games.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук