«Нова пошта» на ринку вже 20 років. Зараз у неї понад 8500 відділень. З них 6700 тисяч працюють по франшизі. Мережа зростає: щомісяця компанія відкриває близько 200 відділень – це більше 2000 у рік. Як працює франшиза «Нової пошти» AIN.Business розповів Максим Мележик, директор з франчайзингу компанії.
Як працює франшиза «Нової пошти»
Вимоги до партнера
Передусім треба бути офіційно зареєстрованим підприємцем. «Нова пошта» співпрацює з приватними підприємствами, товариствами з обмеженою відповідальністю, а також із ФОП 3 групи.
Чим займається партнер:
- забезпечує роботу свого відділення;
- організовує прийом і видачу відправлень;
- стежить за якістю сервісу.
Для цього йому потрібні орендоване або власне приміщення від 25 кв. м, вантажний автомобіль, оргтехніка, інтернет та персонал – щонайменше 2 співробітники.
«Франчайзі повинен розділяти цінності компанії, офіційно працевлаштовувати співробітників, платити їм «білу» зарплату та розвивати бізнес у регіоні.
Значна частина партнерів «Нової пошти» – підприємці, які відкривають одразу кілька відділень. Як правило, за франчайзі закріплений не один населений пункт, наприклад, райцентр, а й низка селищ навкруги. У середньому партнер відкриває близько 9 відділень, але є рекорд – 120 відділень», – говорить Мележик.
Вибір локації
У пріоритеті для франчайзингу районні центри, невеликі містечка та села з населенням 1000 людей і менше, де відділень ще немає.
«Зараз у «Нової пошти» є відділення в кожному четвертому селі. Плануємо покрити всі населені пункти України, тому резерв – як мінімум Х4», – підкреслює директор із франчайзингу.
На сайті компанії є список населених пунктів, у яких партнери можуть відкрити відділення. Щоб подати заявку на відкриття франчайзингової точки, треба заповнити анкету. Важливо, щоб кандидат мешкав у тому населеному пункті, де збирається відкрити відділення або поблизу якого розвиватиме екосистему.
Знайти саме приміщення та укласти договір оренди повинен партнер. Затверджує локацію «Нова пошта».
Крім стандартного відділення, підприємці можуть відкрити пункт прийому-видачі «Нової пошти» у власному магазині (продуктовий ритейл, аптеки, будматеріали, одяг тощо). Такі пункти мають обмеження в габаритах, вазі (до 30 кг) та оголошеній вартості посилок (до 15 000 грн).
Інвестиції у відкриття точки
Стандартне відділення можна відкрити «під ключ» за 2 тижні. Сума інвестицій складає від 50 до 200 000 гривень залежно від розміру. Ці кошти підуть на ремонт, закупівлю техніки й обладнання, маркетинг. У компанії передбачають, що інвестиції окупляться щонайменше за 8 місяців. Паушального (вступного) внеску немає, а роялті (щомісячний платіж) складає 0,5% від винагороди.
«Це та історія, коли ви відкриваєте відділення, отримуєте дохід від діяльності, тобто за прийом і видачу відправлень. Плюс за кожну посилку «Нова пошта» платить винагороду», – пояснює Мележик.
Сам франчайзі заробляє в середньому 30% від сукупного доходу відділення: з кожної послуги йому відраховують різну комісію – до третини від суми транзакції (переказу коштів, плати за доставку тощо). Точний відсоток залежить від площі населеного пункту, кількості мешканців, відстані до терміналу «Нової пошти».
Що пропонує «Нова пошта»
Компанія організовує логістику до вашого населеного пункту, надає маркетингову продукцію, програмне забезпечення й технічну підтримку. Крім того, «Нова пошта» проводить навчальні тренінги для персоналу.
«Ми не лишаємо франчайзі сам на сам, а допомагаємо йому запуститися і стежимо, щоб він дотримувався в роботі єдиних стандартів «Нової пошти». Зокрема, відслідковуємо якість обслуговування, пакування, швидкість доставки тощо, адже це клієнтський досвід і репутація всієї компанії», – наголошує Мележик.
За кожним франчайзі та керівниками його відділень закріплюють територіального менеджера. Він контролює процес згори та допомагає партнеру, коли виникають проблеми з доставкою вантажів.
«Насамперед, франчайзі отримує можливість працювати з національним брендом і розвивати інфраструктуру в Україні. Коли ви купуєте франшизу відомих компаній, у вас чіткий бюджет, менше ризиків і вищі шанси на успіх у конкурентному середовищі.
Крім того, франшиза «Нової пошти» дає доступ на ринок, який розвивається і росте навіть у кризу», – говорить Роман Кирилович, співзасновник компанії «Франч», яка створила франшизу для «Нової пошти».