10 червня набрав чинності закон, за яким Україна поступово перейде з паперових трудових книжок на електронні до 2025 року. До того часу можна використовувати як паперову, так і електронну форми.

Про що закон

  • Пенсійний фонд повинен повністю перевести паперові трудові книжки в електронну форму до 2025 року. Для цього йому треба внести дані про трудову діяльність працівників до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
  • Пенсію призначатимуть автоматично – наступного дня після досягнення пенсійного віку, адже в реєстрі буде повна інформація про трудову діяльність людини і про робочий стаж зокрема. Його не доведеться підтверджувати паперовими документами. За бажанням людина зможе «відкласти» пенсію на потім та самостійно обрати день, коли почнуть нараховувати кошти. 
Електронна трудова книжка

Як отримати електронну трудову книжку

  1. Авторизуватися на порталі Пенсійного фонду.
  2. Звірити персональні дані та прикріпити скановані копії необхідних документів (паперової трудової, військового квитка, довідки про стаж тощо).
  3. Підписати звернення за допомогою КЕП (електронного підпису).
  4. Коли Пенсійний фонд обробить запит, статус звернення зміниться. Людина зможе побачити інформацію про свою трудову діяльність в особистому кабінеті на сайті ПФ.
  5. Опісля роботодавець видасть їй оригінал паперової трудової книжки на руки.