TECHPUB – місце, де збираються стартапери, досвідчені підприємці та інвестори. Тут у неформальній атмосфері обговорюють бізнес-ідею, яка не отримала грант від Українського фонду стартапів (USF). Експерти допомагають стартапу «докрутити» проект, бізнес-модель чи пітч, щоб отримати новий шанс на інвестиції.

Експерти:

  • Юрій Лазебніков, керуючий партнер холдингу TECHIIA;
  • Олександр Борняков, заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT;
  • Ігор Маркевич, керівник проєктів та програм Українського фонду стартапів (USF).

Третій учасник TECHPUB – стартап Native in You. Ідея проєкту – створення освітньої платформи з нетиповим підходом до навчання. Від імені стартапу виступив Віталій Зубков, засновник та керівник. Команда вже приходила на пітч одного разу, але не набрала достатньо балів. 

Організатор і хост: міжнародний технологічний холдинг TECHIIA. Співорганізатори: Міністерство цифрової трансформації України, Український фонд стартапів. 

Редакція AIN.Business, партнером запуску якого є TECHIIA, публікує текстову версію TECHPUB.


Що таке Native in You, як він з’явився та працює? Розповідає Віталій Зубков, засновник та керівник стартапу.

Native in You — це система навчання, яка перевертає в освіті все з ніг на голову. Візьмемо, наприклад, іноземні мови. Ви хочете піти і вивчити англійську мову. 

  • Можна піти на курси. На курсах ви отримаєте або мало практики, або мало корекції. Іншими словами, на курсах конкретно вам приділять замало уваги.
  • Можна піти до репетитора. Це великий ризик, бо ви не знаєте, яка у нього кваліфікація, до чого він вас приведе, і це досить дорого, зазвичай. 
  • Ще можна скористатися якоюсь програмою чи застосунком. Та софт не може дати завдання з реального життя, а потім не зможе перевірити творчий розв’язок певної задачі. 

Зважаючи на це, я придумав таку систему, де можна в будь-який момент отримати живе практичне завдання та виконати його по запиту. Після натискання на кнопку з вами на зв’язок виходить викладач, з яким ви відпрацьовуєте та розігруєте цю ситуацію. Далі ви отримуєте зворотній зв’язок. Чітко, з потрібною вам інтенсивністю робите те, що вам необхідно. 

Ми даємо сервіс, який набагато кращий за репетитора, але дешевший від курсів, якщо ми цього хочемо. Або ж дорожчий – залежить від позиціонування. По суті, за $100 можна відпрацювати 2000 реальних ситуацій з реальною людиною. 

Чому вийде не так дорого? Ми використовуємо увагу викладача дуже раціонально. Викладач не організовує клас, не читає матеріал, не дає домашнє завдання, не говорить, на якій сторінці і що відкрити. Він тільки бачить вашу ситуацію, бачить вашу приблизну відповідь. Він розігрує з вами історію і каже “так, молодець”, або “ні, помилився тут” – сесія закінчилась. Вони досить короткі, по 12-15 секунд. Виходить, що за годину він може попрацювати з десятком людей, отримавши свою стандартну винагороду за роботу. 

Важливо зауважити, що ми цілимося не лише у вивчення іноземних мов, а взагалі у весь сегмент навчання. Викладати можна хоч німецьку, хоч квантову фізику. 

Монетизація: Ми проводили подібне в офлайні, тепер хочемо йти в онлайн. За нашими підрахунками, маржа може досягати 75%, тоді як звичні онлайн-платформи заробляють близько 10%. 


Стартап Native in You не добрав балів для отримання гранту від USF. Ігор Маркевич, керівник проєктів та програм Українського фонду стартапів пояснює, чому так сталося: 

Головна проблема у тому, що за весь час пітчу журі так до кінця і не зрозуміло, які конкурентні переваги має проєкт та як саме буде працювати. Окрім цього, є ще два питання:

  1. Як залучати викладачів, зважаючи на те, що 1 на 1 вони потенційно можуть заробляти більше.
  2. Питання масштабування. 

Що радять експерти

Ігор Маркевич, керівник проєктів та програм Українського фонду стартапів

Перш за все раджу попрацювати над поясненням ідеї проєкту і конкурентної переваги. Що я маю на увазі: у вас був пітч на 3 хвилини, але 7 людей, що сиділи перед вами, не змогли до кінця зрозуміти всі плюси платформи. 

По-друге, з боку ідея нагадує платформу для вивчення мов. У вас викладацький досвід, і це екстраполюється на весь стартап. На мою думку, було б краще, якби ви подавали це як платформу для розв’язання проблем чи вивчення якоїсь теми за короткий проміжок часу. Змінити позиціонування. Це дозволить показати, що ринок більший, конкурентна перевага величезна, а економіка вигідна. 

Також не раджу говорити, що спочатку це була офлайн-історія, але з якихось причин її довелось закрити, і тепер ви будуєте онлайн і запускаєте платформу.

Юрій Лазебніков, керуючий партнер холдингу TECHIIA

Я для себе виніс, що ми занурилися в освітню дискусію, відійшовши трохи від проєкту. Я бачу тут підприємницьку історію з зароблянням грошей, і ніякого стосунку до мов вона абсолютно немає. 

Це певна платформа мікропорад у будь-яких життєвих ситуаціях, які можуть знадобитися людині за запитом. Це те, за що б хотілося платити, бо щодня виникають ситуації, коли нам потрібна порада певної людини. І бажано було б отримати її в live-режимі. Це зовсім не про мови. 

З погляду освіти… Я багато разів спілкувався з різними представниками освіти. Кожен розповідає про те, що його методика унікальна і тільки він може навчити правильно. Є різні методики, і на цьому багато хто заробляє. Тут потрібно розділити класну ідею платформи і попрацювати над нею, змусити себе на певний час відійти від того, що це система вивчення мов. Це система вивчення всього і допомоги людям в тих ситуаціях, коли вони не знають кого запитати, як себе поводити. Коли їх штрафують на дорозі, коли їх викликають в прокуратуру на допит, коли вони мають пройти кордон країни чи переїжджають туди жити тощо. Про це все хочеться когось запитати, а немає кого. За це можна брати будь-які гроші, тому що така інформація безцінна. 

Яка б ваша методика вивчення мов не була класна, це буде тисячна платформа, яка в тисячний раз обіцяє людям швидкий результат за короткий період часу. Таких відео в YouTube мільйони. Я не вірю в магічну пігулку, але якщо ви доведете, що це саме вона, буде круто. Тож з підприємницького погляду я б рекомендував відділити класну ідею, яку можна перетворити у великий, дорогий проєкт, що дійсно допомагатиме вирішувати проблеми соціуму. 

Олександр Борняков, заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT

У мене складається враження, що ваша експертність в контексті цього проєкту є вашим ворогом. Були до цього хлопці, вони повна протилежність вам. Вони не експерти, але вони ідейні. Вони толком не розуміють того, куди вони йдуть зі своїм проєктом, тому що вони вірять. А у вас є велика експертність, у вас є розуміння того, як можна навчитися мови, і ви намагаєтесь якось це протягнути через цей проєкт. Відкиньте це.

Зосередьтесь на вирішенні проблеми, яку ми з Юрою обговорили. Лакмусовим папірцем буде те, що ви послухаєте ідеї, які ми озвучили, і прийдете на якийсь наступний пітч. Ми можемо посперечатися, якщо ви переглянете, покажете – і люди вам повірять, то ви, напевно, відкинете оцю всю методологію. Вирішіть проблему людей. Є проблема – є рішення. По методології вас почнуть слухати, коли в межах проєкту у вас буде 100 000 користувачів, С-раунд і десятки тисяч відгуків на сайті. Тоді ви зі спокійною душею вийдете і скажете: я в цьому розуміюся, потрібно робити так.

А зараз це заважає вашому проєкту. 


TECHPUB #2: Welp – фінансова платформа p2p-кредитування

TECHPUB #1: Zernovoz.ua – як злетіти українському «зерновому уберу»?