Туристична агенція Eurotrips запустила франшизу три місяці тому. За цей час у компанію надійшло понад 80 заявок з України, Грузії, Туреччини, Польщі та США. Eurotrips має принцип: один партнер на регіон. На всю Україну відкриють тільки 25 агенцій. Поки вакантні міста ще є, тож можна встигнути «заскочити в поїзд».
Які цінності сповідує компанія і що вона пропонує своїм франчайзі – пояснив AIN.Business співзасновник Eurotrips Дмитро Яремкович. Розповідаємо, скільки коштує франшиза і як відбувається процес запуску.
Що таке Eurotrips
Це молодіжна турагенція, яка організовує автобусні та авіатури Європою, Україною та іншими куточками світу. Загалом компанія на ринку вже 7 років і пропонує більше сотні туристичних напрямків. Eurotrips позиціонує себе як «свій» у туризмі.
«Ми змінили уявлення людей про подорожі і робимо все не так, як всі. Нудних гідів замінили на місцевих локалів, а ще в кожен тур їде професійний фотограф і супровідник. Звичайні туристичні агенції пропонують тури, ми — не профакапити молодість», – так презентує себе Eurotrips.
Минулого літа компанія запустила новий напрямок пакетних турів, який приніс прибуток у перший же місяць. Тоді засновники зрозуміли: час масштабуватися. До 30% агенцій у коронакризу закрилося – можна було забрати частку ринку. Так і запустили франшизу.
Де відкриватися
У компанії є офіс у Києві, Львові, Варшаві, Празі та Мінську. Уже підписали договори в Одесі, Івано-Франківську та Черкасах, ще 4 заявки в Україні на стадії активних переговорів. Партнерам з Харкова, Вінниці та Дніпра довелося відмовити через розбіжності в цінностях, тому територія вільна.
На одне місто Eurotrips відкриває тільки один філіал, щоб увесь регіон був у руках франчайзі.
Якого партнера шукають
Потенційний франчайзі Eurotrips – це молодий підприємець з досвідом в онлайн-маркетингу, продажах і сервісному бізнесі. Він хоче змінювати ринок, має кошти для інвестицій, любить бренд Eurotrips і готовий його розвивати. Партнерів обирають ретельно: за кількістю не женуться.
«Насамперед, ми дивимося на збіг цінностей. У нас є 10 ключових: наприклад, «ми віримо, що великі цілі досяжні», «ми обіцяємо прожити життя весело», «нас об’єднує любов до подорожей» та інші. На співбесідах намагаємося зрозуміти, чи поділяє їх майбутній франчайзі», – розповідає Дмитро.
«Можемо запитати: «Чому ти бачиш себе в туристичному бізнесі?» Деякі відразу відповідають, що тут можна добре заробити, а деякі говорять про любов до подорожей, небажання займатися чимось іншим. Ми шукаємо тих, хто закоханий у цю сферу, а не женеться за швидким заробітком».
Відмовити можуть не тільки через різні цінності, а й через брак досвіду, грошей для старту або слабкий потенціал міста.
Ціна питання
Інвестиції стартують від $15 000. Сума залежить від приміщення (оренди, ремонту, кількості менеджерів) і формату. Можна відкрити велику бар-агенцію або маленьку – на одного менеджера. На запуск потрібно 2-4 місяці. У компанії передбачають, що точка вийде на беззбитковість за 3-6 місяців, а окупиться за рік-півтора.
На розмір паушального внеску впливає місто, формат і потенціал ринку. Це від $5 000 до $10 000. Для кожної бар-агенції внесок розраховують окремо. Роялті – 1-2% від обороту.
Eurotrips зазначає, що їхні франчайзі отримують підвищену комісію від 20 найбільших українських туроператорів. Коли інші заробляють 7-9%, їхнім партнерам відраховують 10% з кожної угоди.
Процес запуску точки
Схема така:
- Заповнити анкету франчайзі.
- Пройти співбесіду.
- Зробити аналіз і фінансовий прогноз ефективності регіону.
- Укласти договір і сплатити паушальний внесок.
- Розробити проєкт відкриття та реалізувати його.
Франчайзі співпрацюють з туроператорами-партнерами Eurotrips. Це Deinde, CoralTravel, JoinUp, AnexTour та інші.
Що дає Eurotrips
Допомагає запуститися
Компанія допомагає підібрати приміщення та розробляє дизайн-проєкт. Франчайзі може наймати співробітників самостійно, але затверджує їх Eurotrips. Є курс навчання для партнера й команди, у якому 24 теми: основи ведення бізнесу, гнучке управління проєктами, впровадження й підтримка операційного ритму, реклам та SMM тощо. Зараз навчання проходить онлайн.
Eurotrips робить ставки на сильний онлайн-маркетинг з налагодженою аналітикою та лідогенерацією.
«Ми робимо для франчайзі сайт, налаштовуємо CRM-систему та IP-телефонію, рекламний кабінет у фейсбуці, рекламу та аналітику в Google. Також передаємо шаблони маркетинг-плану, скрипти продажів і детальні поетапні інструкції до всього цього».
Плюс Eurotrips організовує PR-підтримку. Компанія підключає блогерів, виділяє безкоштовні місця в турах для розіграшів, запускає онлайн-рекламу в місті франчайзі, влаштовує акції з раннього бронювання і допродажу сезонів.
Підтримує після запуску
Компанія вчить аналізувати фінансові показники роботи, зокрема, відстежувати трафік, кількість і вартість лідів, конверсію по каналах тощо. Також консультує з бізнес-питань: наприклад, чи варто співпрацювати з локальним брендом або майданчиком, що запропонували купити рекламу.
«Для агентства-новачка важливим є хороший контент, тому ми ділимося фото й відео з турів, генеруємо контент для SMM. Якщо виникають спірні питання з туроператорами, допомагаємо франчайзі їх вирішувати: великі туроператори охочіше йдуть на контакт з центральними офісами», – розповідає Дмитро.
Контролює роботу
За це відповідає керівник відділу продажів Eurotrips.
Франчайзі повинен виконувати фінансовий план, дотримуватися стандартів та корпоративних цінностей. Це про комунікацію в соцмережах, правила збуту та роботу менеджера з продажу. Щоб контролювати партнерів, Eurotrips прослуховує записи дзвінків, наймає таємних покупців та аналізує, як відгукуються про агенцію в місті.
Нещодавно AIN.Business розповідав, як двоє друзів побудували бізнес на незвичних турах Україною. Читайте історію Deinde.