TECHPUB – місце, де збираються стартапери, досвідчені підприємці та інвестори. Тут у неформальній атмосфері обговорюють бізнес-ідею, яка не отримала грант від Українського фонду стартапів (USF). Експерти допомагають стартапу «докрутити» проект, бізнес-модель чи пітч, щоб отримати новий шанс на інвестиції.

Експерти:

  • Юрій Лазебніков, керуючий партнер холдингу TECHIIA;
  • Олександр Борняков, заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT;
  • Ігор Маркевич, керівник проєктів та програм Українського фонду стартапів (USF).

Четвертий учасник TECHPUB – стартап Sugarrr. Ідея проєкту – створення додатку для збору та аналізу даних про діабет для людей, що з ним живуть. Від імені стартапу виступив Богдан Діордіца, засновник та керівник. Команда вже приходила на пітч одного разу, але не набрала достатньо балів (наступного разу грант у $25 000 таки вдалось отримати). 

Організатор і хост: міжнародний технологічний холдинг TECHIIA. Співорганізатори: Міністерство цифрової трансформації України, Український фонд стартапів. 

Редакція AIN.Business, партнером запуску якого є TECHIIA, публікує текстову версію TECHPUB.


Що таке Sugarrr, як він з’явився та працює? Розповідає Богдан Діордіца, засновник та СЕО стартапу.

Слідкувати за діабетом – це метчити між собою багато показників. І робити це в голові, як правило, складно. Тому ми створюємо застосунок, який робить це за людину: синхронізується з усіма діабетичними пристроями, підтягує інформацію та співставляє її між собою. Так вона може передбачити, куди йде рівень цукру і давати певні поради, як це контролювати.

Станом на сьогодні люди використовують або блокнот для відслідковування своїх показників, або ж декілька різних застосунків, у кожному з яких вводять окремі показники. Навіть якщо ми говоримо про діабет першого типу — це інсулінозалежні, 980 000 людей у світі, які користуються безперервним моніторингом цукру в крові. Аудиторія величезна.

На ринку присутні інші гравці, але часто їх можливості обмежені. Наприклад, власні розробки Apple дають якийсь обмежений набір інформації, але зовсім не дають аналітики чи порад — діабетику від цього мало користі. Є розробники якихось пристроїв для діабетиків, але їх застосунки часто створенні лише для підсилення можливостей їх же продуктів, а не щоб закрити взагалі усі питання.

У нас будуть певні обмеження через правила тієї ж Apple, але загалом ми впевнені, що зможемо дати кінцевому користувачу більше, зважаючи на розуміння того, що саме потрібно діабетику і у якому форматі. Наприклад, зможемо передавати батькам хворої на діабет дитини не просто набір якихось даних у різних додатках, а конкретну аналітику, в одному місці.

В команді є Full Stack Developer та advisor, він співзасновник студії мобільної розробки.

Монетизація: попередньо ми хочемо працювати з страховими компаніями. Страхова буде знати про те, як діабетик слідкує за своїм здоров’ям і зможе надавати більш вигідні тарифи. Як у випадку, коли водії, що їздять агресивно, платять за страховку більше.


Стартап Sugarrr з першого разу не добрав балів для отримання гранту від USF. Ігор Маркевич, керівник проєктів та програм Українського фонду стартапів пояснює, чому так сталося: 

Головна проблема у тому, що за весь час пітчу журі так до кінця і не зрозуміло, чим застосунок Sugarrr буде кращим за інші, уже існуючі на ринку рішення.

Що радять експерти

Юрій Лазебніков, керуючий партнер холдингу TECHIIA

Як і говорили інші експерти — я не можу до кінця зрозуміти, які переваги дасть саме твій сервіс.

Говорячи про ту ж Apple: у компанії є свій нативний додаток, що уже працює на американському ринку зі страховими компаніями і передає їм дані, про які кажеш ти. Тобто це уже гравець з бюджетом в мільярди доларів, що успішно працює на ринку. Відсторонившись від Apple — я досить часто і багато чув про те, що компанії, які займаються розробкою заліза та імплементації застосунків по контролю за здоров’ям, вони виділяють час діабетикам і збирають їх дані також. Ці люди знаходяться під спеціальним моніторингом, тому що з діабетом люди живуть довго і щасливо, як і з іншими хворобами. Які переваги дасть твій сервіс? Теоретично пояснення є, але практично — до кінця його не видно, тим паче для людей (мова про потенційних інвесторів), у яких немає діабету чи повного занурення у тему.

Зараз ця вся історія виглядає як певний проект, який люди, які його люблять, які його придумали, можуть самі фінансувати зі своєї кишені, заробляючи гроші на ринку. Я не бачу навіть pre-seed-раунду. Ви можете його профінансувати, заробивши гроші, тисячу доларів, або десятки тисяч доларів, якщо подивитись в перспективі року. І прийти, показавши програму та пояснивши, що гроші необхідні вам на маркетингову кампанію, щоб довести продукт до кінцевого споживача.

Зараз досить складно зрозуміти непрофільним людям цінність для користувача. Було б круто, якби ти дав мені iPhone в руки і показав: ось програма, це мої дані, ось так це виглядає, ми вже три місяці з ним працюємо, зарелізили. Для виходу на ринок потрібно от стільки грошей, ось аудиторія, ось таку реальну проблему зі здоров’ям людей вона вирішує. Був би зараз зовсім інший рівень дискусії. Вам його просто потрібно сісти і зробити.

Моя рекомендація: зробити те, що можна відчути руками, тому що я відчуваю, що ти захоплений цим і ти розумієш, про що ти говориш. Але ми не можемо побудувати якийсь загальний діалог, хоча чомусь у мене внутрішня симпатія є до того, що відбувається, але не можу зрозуміти, звідки вона. Прийдіть з чимось готовим через певний час, покажіть уже якийсь результат.

Олександр Борняков, заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT

Давай уявлю себе на місці споживача. Наприклад, я дитина або підліток, я не сильно розуміюсь в цих речах, але у мене є діабет і я намагаюсь зрозуміти, потрібно воно мені чи ні. Добре, у мене є певний hardware з певним доданим застосунком. Напевно, мені потрібна була б інформація, цей софт сумісний з моїм hardware, який дасть мені інформацію, якої немає в цьому. Було б добре, якби я отримав конкретну відповідь на питання, що саме я отримаю для покращення якості свого життя саме від цієї програми. То, чого у мене немає зараз. Бо для мене це звучить абстрактно. Як уявний споживач, як не розумію, як мені інформація з вашого застосунку допоможе.

Окрім того, я не дуже зрозумів про зв’язок з якимось «залізом». Воно взагалі буде? Потрібне? Має бути якесь конкретне чи як? Чим ваш застосунок буде кардинально відрізнятись від того, що розробник «заліза» кладе у коробку від себе? Вірю, що у вас в голові ідея і пояснення цьому є, але поки з пітчу я цього не зрозумів — вам необхідно це допрацювати. І придумати, як цей застосунок рекламувати для різних сегментів потенційної аудиторії.


TECHPUB #1: Zernovoz.ua – як злетіти українському «зерновому уберу»?

TECHPUB #2: Welp – фінансова платформа p2p-кредитування

TECHPUB #3: Native in You — платформа з нетиповим підходом до навчання