Shopify – це ecommerce-платформа, за допомогою сервісів та інструментів якої, можна створити і розвивати повноцінний онлайн-бізнес. Вона відома своєю простотою у використанні, багатофункціональністю, а також співвідношенням невелика ціна-великі можливості для продавців. Магазини Shopify доступні в 175 країнах, а 2020 року на платформі було здійснено понад 200 млн покупок з усього світу.
Журналіст AIN.UA підготувала покрокову інструкцію про те, як створити онлайн-магазин на Shopify, зробити його максимально зручним і зрозумілим для покупця і які інструменти майданчика використовувати, щоб запустити бізнес швидко.
Крок 1: Зареєструйтесь на Shopify
Під час реєстрації ви автоматично активуєте безкоштовний 14-денний план, який Shopify пропонує продавцям, перш ніж вони розгорнуть свій повноцінний бізнес – такий собі підготовчий період. Цього часу має вистачити, щоб створити онлайн-магазин, готовий до запуску і старту продажів.
Для реєстрації:
- Зайдіть на домашню сторінку Shopify і залиште свій імейл. Після – придумайте пароль і впишіть назву своєї майбутньої крамниці. Так ви отримаєте безкоштовне доменне ім’я у форматі «названиемагазина.myshopify.com».
Продавці Shopify у блозі компанії радять підійти до вибору імені більш серйозно. Воно має бути коротким і таким, що запам’ятовується. У виборі більш коректного доменного імені зможе допомогти генератор Shopify. Сам інструмент безкоштовний, але використання доменного імені коштуватиме грошей – від $11 на рік залежно від домену верхнього рівня.
- Потім майданчик попросить вас заповнити базову інформацію про вас і ваш магазин. Зокрема, вказати, на якому етапі перебуває ваш бізнес, у якій галузі ви збираєтеся працювати, сайт, якщо вже є, а також ваші особисті дані як продавця.
Під час реєстрації майданчик не вимагає вносити платіжну інформацію. Вона знадобиться після закінчення двотижневого пробного періоду – вам потрібно буде перейти на платний план. У Shopify їх три:
- Basic Shopify – $29 на місяць, комісія за транзакцію – 2%;
- Shopify – $79 на місяць, комісія за транзакцію – 1%;
- Advanced Shopify – $299 на місяць, комісія за транзакцію – 0,5%.
Крок 2: Додайте товар
Після реєстрації ви потрапите в панель адміністратора магазину і можете почати наповнювати його товарами.
- Щоб додати товар, перейдіть на вкладку Products і натисніть кнопку Add product.
- Потім необхідно буде заповнити картку товару – вписати назву, опис, вказати ціну, доступну до замовлення кількість товару, його розмір і вагу. Опис має бути коротким і максимально вичерпним. Він має давати відповіді на всі можливі запитання потенційного покупця про ваш товар.
- У картці товару обов’язково потрібно буде додати візуальне оформлення. Це може фото, відео, GIF або навіть 3D модель.
На що варто звернути увагу під час візуального оформлення товару:
- Бажано оформляти всі товари в одному стилі, щоб вітрина магазину мала більш стильний і професійний вигляд;
- Зображення, відео або інші елементи візуального оформлення мають бути високої якості – без розмитостей і пікселізації;
- Якщо у вас немає можливості зробити професійні фото або відео на білому тлі, це легко можна зробити самостійно за допомогою смартфона. Прибрати фон з фото або відео можна онлайн, наприклад, у програмі Kaleido.
- Після того, як ви заповните всі поля картки, особливо уважно варто зупинитися на останньому – Search engine listing preview. У ньому необхідно ввести текст, який буде відображатися в пошуковій системі. В описі важливо використовувати ключові слова – ті, за якими люди можуть шукати ваш товар, щоб сторінка з продуктом ранжувалася вище під час видачі.
- Коли ви додасте кілька продуктів, їх можна об’єднати в колекцію – наприклад, «Dresses», «Shoes», «Sale» тощо. Для цього, не виходячи з вкладки Products, натисніть кнопку Collections, яка знаходиться в ній же.
Крок 3: Створіть сайт магазину
Shopify пропонує велику кількість шаблонів для оформлення вітрини вашого сайту – понад 100 платних і безкоштовних тем, які адаптовані до мобільних пристроїв. Щоб вибрати, натисніть Online Store, потім Themes зліва на адмін-панелі.
Усю колекцію шаблонів можна подивитися тут. Під час вибору не зациклюйтеся на кольорах і шрифтах, їх ви зможете налаштувати. Важливіше звертати увагу на функціонал шаблону, наприклад, рядок пошуку, який буде необхідний вашому сайту.
Євген Созанський, співзасновник компанії Xtheta Consulting – топ-партнера Shopify в Україні, в рамках відеокурсу E-export School від «Укрпошта» про створення бізнесу на Shopify, рекомендує зупинитися на таких шаблонах:
- Warehouse за 180$ – для великих каталогів;
- Startup за 180$ або безкоштовний шаблон Narrative – для монопродуктових магазинів;
- Motion і Impulse за 180$, безкоштовний Brooklyn – шаблони з найбільш гнучким дизайном і функціоналом.
Якщо жодна з тем вам не підійде, ви зможете завантажити свою або найняти експерта Shopify, який все зробить за вас. Вибравши тему, перейдіть до оформлення розділів сайту. Для цього на адмін-панелі зліва натисніть Pages, потім – Add page.
Насамперед створіть такі сторінки:
- Contact us – вкажіть контактну інформацію, розмістіть перехід на сторінку поширених запитань;
- About (Our Story) – розкажіть про ваш магазин. Це може бути коротка історія його створення, інформація про бізнес-модель тощо;
- FAQ – допоможіть покупцям знайти відповіді на поширені запитання;
- Policy pages – розмістіть тут юридичну інформацію: політику конфіденційності, політику доставки, повернення.
Крок 4: Оберіть додаткові додатки
У Shopify є магазин додатків, які потрібні, щоб доповнити функціональність онлайн-магазинів користувачів, спростити виконання продавцем щоденних завдань, допомогти йому розвивати і масштабувати бізнес. З їхньою допомогою, наприклад, можна створити програми лояльності, інтегрувати бухгалтерське ПЗ, оптимізувати сайт, отримати аналітику, налаштувати просування і багато іншого. Загалом у Shopify понад 4200 платних і безкоштовних додатків.
На Shopify є різні категорії додатків, – каже Євген Созанський. З корисних він відзначає такі:
- Маркетинг: Infinite Options, Benchmark Hero, Swell Loyalty & Rewards
- Продажі: ReCharge Subscriptions, ReConvert Upsell & Cross Sell
- Облік товарів: QuickBooks Online or Xero Sync
- Звіти та аналіз прибутковості: Compass – Conversific Store Analytics
- Підтримка та зв’язок із покупцями: Tidio Live Chat, Social Media Stream, Kit, Shoelace.
- Відгуки: Yotpo, Stamped.io, Product Reviews UGC.
Крок 5: Налаштуйте доставку
Щоб налаштувати доставку товарів перейдіть у розділ Settings і натисніть Shipping and delivery. У цьому розділі ви зможете створити зони і визначити вартість доставки в кожну з них. Shopify дуже сильно спрощує завдання з налаштування опцій доставки, ґрунтуючись на ціні замовлення і його вазі. Ви також можете додати безкоштовну доставку і зони для міжнародної доставки.
У продавців з України є дві опії для організації міжнародної доставки:
- Напряму з України: через «Укрпошту» або служби експрес-доставки DHL чи UPS, наприклад.
- Непряма доставка: товар можна відправити на склади за кордон через логістичні компанії, звідки їх доставлятимуть покупцям.
Крок 6: Налаштуйте способи оплати
Shopify надає можливість продавцям підключити різні методи оплати – за допомогою кредитної картки, криптовалюти або ручних платежів. Щоб їх налаштувати, перейдіть у розділ Settings і виберіть Payments.
Оскільки Україна не входить до списку країн, для яких доступна платіжна система Shopify Payments, для оплати онлайн необхідно вибрати іншу. Для цього натисніть Choose third-party provider. Повний список сторонніх платіжних провайдерів, які підходять для бізнесу з України, можна подивитися тут.
Найбільш вигідними і зручними, за словами Євгена Созанського, для українських продавців є Stripe і 2Checkout. Stripe вимагає наявність компанії в США, але для українців є програма Stripe Atlas, яка дає змогу відкрити американське представництво віддалено, після чого підключити фінансовий сервіс до свого магазину. Зі Stripe Atlas гроші можна вивести через Payoneer.
Систему 2Checkout підключити простіше, але вона дорожча. Перевага цього сервісу в тому, що він дає змогу отримувати і виводити платежі резидентам України, компаніям і ФОПам.
Крок 7: Налаштуйте канали продажів
Shopify дає змогу додати на сайт додаткові канали дистрибуції товарів в онлайні – ви зможете продавати продукцію через Facebook, Instagram, Messenger, Google Shopping, а також розміщувати товари на торгових майданчиках, серед яких Amazon, eBay, Aliexpress. Щоб вибрати відповідні вам, зліва на адміністративній панелі натисніть Sales channels. Повний список можна подивитися в магазині додатків – тут.
Далі – просування онлайн-магазину
Після того, як усі налаштування в процесі створення магазину завершено, варто зосередитися на просуванні свого бізнесу. За словами Євгена Созанського, найефективнішими інструментами для цього є:
- Facebook Pixel — з його допомогою можна налаштувати показ реклами для тих, хто вже купував у магазині, а також створити аудиторію згідно з профілем ваших своїх покупців.
- Контекстна реклама в Google – її налаштування збільшить видачу товарів вашого сайті в пошуковику.
- Інфлюенсер маркетинг – Созанський радить активно використовувати колаборацію з блогерами для просування магазину і збільшення продажів. Знайти відповідного блогера можна за допомогою таких платформ, як Hyprbrands, Influencer Marketing Hub, Tagger та Shoutcart.
- Email-маркетинг – для створення email-кампаній можна використовувати Mailchimp, Кlaviyо, Omnisend або сервіс Shopify eMail.
- Google Shopping – реклама в Google Shopping платна, починати варто з бюджету в $10-$50.
План запуску рекламних кампаній може мати такий вигляд: