Кур’єри служби доставки Bolt Food почали страйкувати через зміну умов праці. Про це вони домовилися у своєму телеграм-каналі, повідомляє ГО «Трудові ініціативи». 

Що трапилося

«Страйк почався після зниження виплат майже на 50%. Витрати на транспорт ті ж самі, ризики ті ж самі, а грошей вдвічі менше. Це нас обурило!», — пояснює кур’єр Артем.

Тепер працівники щодня після 14:00 вимикають додаток Bolt Food, щоб компанія не змогла працювати через брак робочих рук. Крім того, вони вішають на рюкзаки наліпки «Кур’єри оголошують страйк» та розклеюють по місту постери із закликом долучатися. 

Що просять кур’єри

Ось вимоги кур’єрів до компанії Bolt Food:

  • визначити нижній поріг заробітку за замовлення (коефіцієнт);
  • повернути градацію преміювання (бонуси);
  • полегшити реєстрацію мопедів;
  • страхувати життя та здоров’я кур’єрів;
  • зобов’язати ресторани, щоб ті забезпечували кур’єрів комфортним місцем видачі та очікування.

Кур’єри продовжать протестувати до переговорів з представниками компанії.

Чому це важливо

Бізнес швидкої доставки дорогий і потребує значних витрат. Через це компанії з доставки часто заощаджують на кур’єрах і не забезпечують їх належними умовами праці. До того ж робочої сили удосталь, а плинність кадрів висока: звільнилися одні – прийдуть інші. 

А втім, робота кур’єрів складна і небезпечна. 

«Постійно чуєш про товаришів, які потрапили у ДТП, лікуються, мали операцію тощо. За 7 днів роботи по 8-10 годин кур’єр проїжджає більше 1000 км по міському трафіку. Кожен день ями, постійно треба ремонтуватися, замінювати якісь деталі. Якщо постраждаєш сам, має бути певна подушка, аби не лишитися голодним хоча б на час лікування. А зараз ти працюєш фактично «на сьогодні». Доходи вже не покривають ризиків», — розповідає Артем.

За словами чоловіка, страйки мають нагадати, що саме кур’єри доставляють замовлення, і без них компанії просто не існує. Тим паче вже частішають випадки, коли в години пік компанії не вистачає кур‘єрів — і певний заклад доводиться закривати в додатку.