Українська делегація на початку вересня відвідала Кремнієву долину. Серед зустрічей, що відбулись, була і з керівництвом компанії Google. Зі сторони української делегації звучали ідеї відкрити регіональний офіс Google. Подібний заклик здався незрозумілим: офіс ж і так є. Михайло Федоров, міністр цифрової трансформації України, у колонці для AIN.UA пояснив, що мав на увазі і навіщо в Україні відкривати регіональний офіс Google.

Фото: Мінцифри

Однією з найважливіших зустрічей у ході візиту до Кремнієвої долини стала розмова з віце-президентом Google з питань міжнародних справ та суспільної політики Караном Бхатія. 

Мінцифра співпрацює із Google з моменту заснування. Серед спільних проєктів — освітній серіал «Інструменти Google». Завдяки якому понад 130 000 держслужбовців підвищили свої цифрові навички. А дводенний онлайн-курс Digital Bootcamp навчив ефективно стимулювати економічне відновлення через цифрові навички 1000 представників малого та середнього бізнесу. 

Тому нарешті випала можливість обговорити результат спільних проектів та окреслити перспективи нових. Втім, головною метою було переконати компанію щодо відкриття власного регіонального офісу в Україні. І на це є декілька важливих причин.

Як працює Google в Україні зараз 

В Україні діє представництво, яке займається роботою з рекламодавцями, що працюють на українському ринку. Інші ж питання сьогодні вирішують офіси в інших країнах, але не український самостійно. Наприклад, у варшавському займаються розвитком хмарних сервісів. У Цюріху — штучним інтелектом. Центральний офіс підтримки розташований у Дубліні, а в Ізраїлі — геотехнології. Україною також займаються люди з німецького та чеського офісу.

Зараз у світі в більшості сервісів поступово впроваджують штучний інтелект. Але не весь контент на головних сторінках музичних стримінгів генерується на основі інтересів та поведінкових моделей. А дуже часто відмічається і ставиться руками людей. 

Редакторськими добірками YouTube Music для українських користувачів керують з московського офісу. Модератори обирають, який артист буде на головній сторінці день, а який тиждень, а хто не буде жодної години. Модератори ведуть фізичний діалог з артистами. Модератори вибирають «народження зірки». Російські співробітники вибирають російський контент, що впливає на зміст добірок для українців. Ви не знайдете схожої ситуації у, наприклад, Франції, коли б так потужно пропонували німецьких артистів з перевагою над французькими. Така ситуація неприпустима, враховуючи, що Росія є країною-агресором. 

У деяких країнах навіть створюються регіональні офіси, в яких працюють редактори головних сторінок. Вони займаються модерацією, видаляють фейкові новини, погоджують верифікацію. Питання російського контенту особливо гостро стосується неавторизованих користувачів. Адже для них на стартових сторінках відображається контент, який сформований не на основі їхніх вподобань. Окрім цього, український контент на стартових сторінках сприятиме розвитку нашої креативної індустрії.

Тому ми запропонували Google створити український офіс і залучити незалежних українських редакторів, які займатимуться добором контенту для головної сторінки українського YouTube Music та YouTube. Цього дуже потребують не тільки представники української музичної та креативної індустрії, а й наші громадяни. 

Окрім того, ми сподіваємось, що в найближчому майбутньому Google побачить можливості в Україні для побудови інфраструктури дата-центру Google Cloud. Обговорили цю можливість під час зустрічі у США. Побудова дата-центру в Україні дозволить у майбутньому держсектору використовувати G Suite. На сьогодні, згідно з законами України, ми не можемо зберігати дані за межами України. Побудова в нас дата-центру може вирішити це питання. Для держави використання хмарних технологій — це насамперед гнучкість і можливість заощадити мільярди на закупівлю «заліза». А також впевненість у надійній захищеності даних за світовими стандартами. Але насправді це також вигідно і для бізнесу — адже це розвиток мільярдного ринку та інвестиції. До того ж, ми маємо найкращі умови для створення такої інфраструктури не лише у Східній, а й в центральній Європі.

Чим Україна цікава Google 

Великий ринок. Загальна онлайн-аудиторія України становить понад 29 млн осіб, за даними Hootsuite. Це понад 67% населення України. Майже 31% користувачів користуються інтернетом через смартфони. А понад 79% українців з цього числа користуються смартфонами на Android. До речі, 7.5 млн користувачів здійснили заходи з різних Android-пристроїв у «Дію».

Продукти Google найзатребуваніші. Однією з найпопулярніших програм на комп’ютерах у майже 66% є Chrome, а Google є найвідвідуванішим сайтом — українці в середньому проводять на ньому 15 хвилин на день та гортають приблизно 16 сторінок.

YouTube на другому місці. За часом його переглядають більше — 17 хвилин на день. Але за сторінками відеосервіс поступається браузеру — 9 сторінок щоденно. За інформацією від Gemius, 80% всіх інтернет-користувачів в Україні дивляться відео на YouTube. А споживання локального контенту за минулий рік зросло на 45%. Цікаво, що минулого року в Україні було більше підписників YouTube Premium, ніж навіть у Німеччині. Це говорить про те, що українці активно споживають контент і готові за нього платити.

Соціальний капітал. Також ми маємо сильну технічну базу та потенціал талантів у сфері IT. Ринок ІТ-спеціалістів в Україні — понад 220 000. Щороку ця цифра збільшується на 20%. В українському представництві Google працює лише близько 50 людей. Відкриття дата-центру створить нові робочі місця, а розширення команди Google в Україні дозволить масштабувати діяльність компанії тут. 

 

Автор: Михайло Федоров, Міністр цифрової трансформації України.