Маркетологи з американської компанії Storyblock дослідили, що споживачі довше пам’ятають зміст друкованих оголошень, аніж реклами в інтернеті. Щоб установити, як людина сприймає інформацію, фахівці сканували мозок через МРТ, відстежували зорову активність та інші біометричні показники тіла.
Як проводили експеримент
У два етапи:
- Спершу учасникам показали низку друкованих та електронних оголошень. У процесі дослідники слідкували за рухом очей, пульсом та електричною активністю шкіри. Опісля людей опитали, як багато вони запам’ятали.
- Через тиждень учасників спіймали зненацька та проанкетували знову. Цього разу їм ставили питання про зміст реклами, контекст та асоціації з брендом.
Що з’ясували
Люди довше розглядали друковану рекламу. Їхні зіниці більше розширювалися, а біометричні виміри вказували на вищий інтерес. Одразу після експерименту учасники однаково добре пам’ятали друковану та онлайн-рекламу. А втім, через тиждень вони краще пригадували зміст друкованої. У цей час вчені фіксували вищу активність їхнього мозку в ділянках пам’яті.
Чи впливає така тенденція на збільшення продажів, автори не з’ясовували.
Чому так відбувається
Ми інтенсивніше взаємодіємо з друкованою рекламою, тому вона залишає більш глибокий слід у пам’яті. Дотик до паперу активує сенсорні відчуття, виникають міцні асоціації. Вони роблять бренд знайомим і впізнаваним у майбутньому – ми згадаємо рекламу, коли деінде побачимо логотип компанії.
Чому це важливо
Обираючи, які канали використовувати (email-маркетинг, онлайн-реклама), не ігноруйте друковані оголошення (пряму пошту, публікації в журналах, брошури). Їх пам’ятають краще, тому вони можуть бути більш ефективними – навіть якщо дорожчі.