Маркетологи з американської компанії Storyblock дослідили, що споживачі довше пам’ятають зміст друкованих оголошень, аніж реклами в інтернеті. Щоб установити, як людина сприймає інформацію, фахівці сканували мозок через МРТ, відстежували зорову активність та інші біометричні показники тіла.

Як проводили експеримент

У два етапи:

  1. Спершу учасникам показали низку друкованих та електронних оголошень. У процесі дослідники слідкували за рухом очей, пульсом та електричною активністю шкіри. Опісля людей опитали, як багато вони запам’ятали. 
  2. Через тиждень учасників спіймали зненацька та проанкетували знову. Цього разу їм ставили питання про зміст реклами, контекст та асоціації з брендом.

Що з’ясували

Люди довше розглядали друковану рекламу. Їхні зіниці більше розширювалися, а біометричні виміри вказували на вищий інтерес. Одразу після експерименту учасники однаково добре пам’ятали друковану та онлайн-рекламу. А втім, через тиждень вони краще пригадували зміст друкованої. У цей час вчені фіксували вищу активність їхнього мозку в ділянках пам’яті. 

Чи впливає така тенденція на збільшення продажів, автори не з’ясовували.

Чому так відбувається

Ми інтенсивніше взаємодіємо з друкованою рекламою, тому вона залишає більш глибокий слід у пам’яті. Дотик до паперу активує сенсорні відчуття, виникають міцні асоціації. Вони роблять бренд знайомим і впізнаваним у майбутньому – ми згадаємо рекламу, коли деінде побачимо логотип компанії.

Чому це важливо

Обираючи, які канали використовувати (email-маркетинг, онлайн-реклама), не ігноруйте друковані оголошення (пряму пошту, публікації в журналах, брошури). Їх пам’ятають краще, тому вони можуть бути більш ефективними – навіть якщо дорожчі.