У серії «Ресторани Борисова» AIN.Business розповідає про франшизи мережі GastroFamily. Це потужний бренд на ресторанному ринку, який за кілька останніх років виріс до понад 60 ресторанів у 18 містах України. 

Для цього журналістка Анастасія Дорошенко поспілкувалася з франчайзинговим директором мережі Максимом Цибрієм. Минулого разу говорили про те, як відкрити сидерію «Білий налив». На черзі – франшиза барів і кафе Mushlya. 

Фото тут і далі: Дмитро Борисов / FB

Що таке Mushlya – концепція

Це бюджетні seafood заклади. «Головна місія Mushlya – дати широкій аудиторії доступ до екзотичних і делікатесних продуктів», – каже Цибрій. Морепродукти тут подають за низькою ціною – 40-100 грн. До них іде гарнір – картопляні діпи або, наприклад, кіноа. Плюс напої в «інстаграмних» келихах: в основному це ігристі вина вітчизняного виробництва або доступного імпорту. 

Щоб відвідувачі не сумнівалися в якості, ключові інгредієнти (креветок, лобстерів, рибні стейки) викладають на льодову вітрину, а самі страви готують на відкритій кухні. Устриці та мідії беруть живі, з акваріума. 

Заклад працює тільки в порядку живої черги, без попереднього бронювання, і може пропустити 500-1200 людей на день залежно від локації.

Компанія пропонує 2 концепції «Мушлі»: кафе та бар. 

  1. Mushlya Cafe працює з повноцінним table service і розширеним меню. Тут більш витончені гарніри й соуси, а страви подають у посуді. 
  2. Mushlya Bar – це місце для швидкого перекусу морепродуктами. Тут принцип самообслуговування: гості забирають замовлення на касі. У меню – уніфіковані соуси й гарніри, а страви подають на крафтовому папері.

Обираємо локацію

Зараз в Україні працює 13 закладів Mushlya – у Києві, Івано-Франківську, Черкасах та Харкові. Плюс один – в азербайджанському Баку. Франшиза підходить для міст від 200 000 населення. 

«В Івано-Франківську 240 000. Ми зіткнулися з проблемою, що людям, які там живуть, приїдається меню, бо вони часто туди ходять. Зараз ми почали його змінювати: влаштовуємо, наприклад, сезон креветок на два місяці, потім, скажімо, мідії і так далі. Київ великий: всі сходили по колу, пізніше знову пішли – і не набридає. А в маленьких містах концентрація населення більша, люди відвідують заклад частіше, тому доводиться адаптувати меню», – розповідає Максим. 

Mushlya можна відкрити в приміщенні 150-250 кв. м. з підведеними потужностями в 50 кВт. Для бару потрібні найбільш трафікові локації, а для кафе – просто центральні вулиці міста.

Ціна питання

Паушальний внесок становить $30 000. Роялті – 5% від обігу щомісяця. У цю суму вже заклали витрати на маркетинг. 

У компанії підрахували, що інвестиції в точку складають $800-1200 на кв. м. Заклад має працювати з такими показниками:

  • кількість гостей – 25000 на місяць (у середньому 800 гостей на добу);
  • середній чек – 150-200 грн для Mushlya Bar і 250-300 грн для Mushlya Cafe;
  • F&B cost (собівартість їжі та напоїв) – 45%;
  • торговельний оборот – 1,5 млн грн на місяць;
  • рентабельність – 15%.

Для партнерів, які відкривають кілька форматів GastroFamily, є невелика знижка на паушальний внесок.

Вимоги до партнера

GastroFamily шукає партнера, який готовий вести бізнес у межах установлених і прописаних компанією правил. У франчайзі мають бути підприємницькі здібності, але досвід у ресторанному бізнесі – не обов’язковий.  

«Головне, щоб партнер не ставився до цього як до пасивної інвестиції та кишенькового бізнесу. Ми не зійдемося з людьми, які хочуть просто відкрити заклад і нічого не робити», – додає Максим.  

Процес запуску точки

Щоб зв’язатися з компанією, слід заповнити заявку на сайті. Залежно від «вхідних даних» фахівці GastroFamily можуть порадити, який формат підійде партнеру найкраще. Після переговорів треба підписати договір комерційної концесії та сплатити паушальний внесок.

  1. Знайти локацію.

Іноді варіанти пропонує партнер, але здебільшого приміщення шукає Максим. У нього є контакти рієлторів по всій Україні і список вигідних місцевих локацій. Крім того, чоловік самостійно веде перемовини щодо договору оренди.

  1. Зробити ремонт.

За планування, технічний проєкт і дизайн-план відповідає команда Борисова. Вона дає завдання підрядникам – рекомендує своїх перевірених людей або проводить тендер. 

У середньому на запуск точки йде 3 місяці. 

  1. Набрати команду.

HR-спеціалісти з компанії Борисова спершу заходять кандидатів на керівника та бухгалтера, затверджує людей партнер. Керівник стажується на робочій точці, а потім самостійно набирає персонал.

Згідно з вимогами GastroFamily, франчайзі повинен працювати тільки з рекомендованими компанією постачальниками. 

  1. Запуститися та працювати.

Після того як заклад відкрився, роботу франчайзі курує операційний директор напряму Mushlya. Він перевіряє звіти, консультує з фінансів, товарного забезпечення, рекрутингу тощо. Віднині партнер і компанія Борисова – постійно на зв’язку.