У серії «Ресторани Борисова» AIN.Business розповідає про франшизи мережі GastroFamily. Це потужний бренд на ресторанному ринку, який за кілька останніх років виріс до понад 60 ресторанів у 18 містах України.
Для цього журналістка Анастасія Дорошенко поспілкувалася з франчайзинговим директором мережі Максимом Цибрієм. Минулого разу говорили про те, як відкрити сидерію «Білий налив». На черзі – франшиза барів і кафе Mushlya.
Що таке Mushlya – концепція
Це бюджетні seafood заклади. «Головна місія Mushlya – дати широкій аудиторії доступ до екзотичних і делікатесних продуктів», – каже Цибрій. Морепродукти тут подають за низькою ціною – 40-100 грн. До них іде гарнір – картопляні діпи або, наприклад, кіноа. Плюс напої в «інстаграмних» келихах: в основному це ігристі вина вітчизняного виробництва або доступного імпорту.
Щоб відвідувачі не сумнівалися в якості, ключові інгредієнти (креветок, лобстерів, рибні стейки) викладають на льодову вітрину, а самі страви готують на відкритій кухні. Устриці та мідії беруть живі, з акваріума.
Заклад працює тільки в порядку живої черги, без попереднього бронювання, і може пропустити 500-1200 людей на день залежно від локації.
Компанія пропонує 2 концепції «Мушлі»: кафе та бар.
- Mushlya Cafe працює з повноцінним table service і розширеним меню. Тут більш витончені гарніри й соуси, а страви подають у посуді.
- Mushlya Bar – це місце для швидкого перекусу морепродуктами. Тут принцип самообслуговування: гості забирають замовлення на касі. У меню – уніфіковані соуси й гарніри, а страви подають на крафтовому папері.
Обираємо локацію
Зараз в Україні працює 13 закладів Mushlya – у Києві, Івано-Франківську, Черкасах та Харкові. Плюс один – в азербайджанському Баку. Франшиза підходить для міст від 200 000 населення.
«В Івано-Франківську 240 000. Ми зіткнулися з проблемою, що людям, які там живуть, приїдається меню, бо вони часто туди ходять. Зараз ми почали його змінювати: влаштовуємо, наприклад, сезон креветок на два місяці, потім, скажімо, мідії і так далі. Київ великий: всі сходили по колу, пізніше знову пішли – і не набридає. А в маленьких містах концентрація населення більша, люди відвідують заклад частіше, тому доводиться адаптувати меню», – розповідає Максим.
Mushlya можна відкрити в приміщенні 150-250 кв. м. з підведеними потужностями в 50 кВт. Для бару потрібні найбільш трафікові локації, а для кафе – просто центральні вулиці міста.
Ціна питання
Паушальний внесок становить $30 000. Роялті – 5% від обігу щомісяця. У цю суму вже заклали витрати на маркетинг.
У компанії підрахували, що інвестиції в точку складають $800-1200 на кв. м. Заклад має працювати з такими показниками:
- кількість гостей – 25000 на місяць (у середньому 800 гостей на добу);
- середній чек – 150-200 грн для Mushlya Bar і 250-300 грн для Mushlya Cafe;
- F&B cost (собівартість їжі та напоїв) – 45%;
- торговельний оборот – 1,5 млн грн на місяць;
- рентабельність – 15%.
Для партнерів, які відкривають кілька форматів GastroFamily, є невелика знижка на паушальний внесок.
Вимоги до партнера
GastroFamily шукає партнера, який готовий вести бізнес у межах установлених і прописаних компанією правил. У франчайзі мають бути підприємницькі здібності, але досвід у ресторанному бізнесі – не обов’язковий.
«Головне, щоб партнер не ставився до цього як до пасивної інвестиції та кишенькового бізнесу. Ми не зійдемося з людьми, які хочуть просто відкрити заклад і нічого не робити», – додає Максим.
Процес запуску точки
Щоб зв’язатися з компанією, слід заповнити заявку на сайті. Залежно від «вхідних даних» фахівці GastroFamily можуть порадити, який формат підійде партнеру найкраще. Після переговорів треба підписати договір комерційної концесії та сплатити паушальний внесок.
- Знайти локацію.
Іноді варіанти пропонує партнер, але здебільшого приміщення шукає Максим. У нього є контакти рієлторів по всій Україні і список вигідних місцевих локацій. Крім того, чоловік самостійно веде перемовини щодо договору оренди.
- Зробити ремонт.
За планування, технічний проєкт і дизайн-план відповідає команда Борисова. Вона дає завдання підрядникам – рекомендує своїх перевірених людей або проводить тендер.
У середньому на запуск точки йде 3 місяці.
- Набрати команду.
HR-спеціалісти з компанії Борисова спершу заходять кандидатів на керівника та бухгалтера, затверджує людей партнер. Керівник стажується на робочій точці, а потім самостійно набирає персонал.
Згідно з вимогами GastroFamily, франчайзі повинен працювати тільки з рекомендованими компанією постачальниками.
- Запуститися та працювати.
Після того як заклад відкрився, роботу франчайзі курує операційний директор напряму Mushlya. Він перевіряє звіти, консультує з фінансів, товарного забезпечення, рекрутингу тощо. Віднині партнер і компанія Борисова – постійно на зв’язку.