Український бренд меблів Drоmmel з’явився у 2014 році. Він починався з індивідуальних замовлень, референсами до яких часто бути картинки столів у скандинавському стилі з Pinterest. За сім років на ринку компанії вдалося налагодити серійне виробництво — вона виконує понад 200 замовлень щомісяця, першою в Україні запровадити підписку на меблі та виростити асортимент онлайн-магазину до понад 300 позицій. Меблі Drommel сьогодні доповнюють найрізноманітніші інтер’єри — від квартир до ЦУМу та офісів міжнародних IT-компаній.
Дмитро Федченко, засновник Drommel, розповів AIN.Business про шлях компанії від крафтовості до повноцінного онлайн-бізнесу з власним виробництвом та впізнаваним брендом.
З Дмитром Федченком зустрічаємося в Creative States на «Арсенальній», в робочому просторі одного із сотні бізнес-клієнтів Drommel та сьогоднішнього офісу компанії.
У 2014 році він разом із Христиною Прошак та Олександром Солов’єм створили Drommel як B2C-бренд мінімалістичних меблів у скандинавському стилі. Бізнес-модель компанії будувалася навколо індивідуальних замовлень, які можна було оформити онлайн — надіслати картинку з Pinterest або фото.
«Ми хотіли побудувати стандартизований B2C-продукт, — розповідає Дмитро. — Індивідуальні замовлення — це кардинально інший бізнес з абсолютно іншою структурою, але тоді вони нам були потрібні, аби напрацювати базу клієнтів та отримати достатньо ресурсів для запуску стандартної, серійної продукції».
Це рішення було стратегічним і виявилося надзвичайно вдалим — майже всі наявні сьогодні в онлайн-магазині Drommel позиції створювалися на основі індивідуальних замовлень, які вдосконалювалися в процесі user experience. Окрім того, одним із напрямків роботи компанії із самого початку був маркетинг та піар. Все логічно — стартові інвестиції фаундерів були мінімальними, бізнес ріс лише коштом доходів від продажів.
Завдяки активному просуванню бренд Drommel швидко став відомим та впізнаваним в Україні — за якісними та стильними меблями клієнти, серед яких поступово з’являлися й корпоративні, йшли до нього. Інтенсивний ріст дозволив компанії зосередитися та виробництві стандартної продукції, опція зробити індивідуальне замовлення зараз доступна виключно бізнес-клієнтам.
У 2020 році Drommel, єдиним власником якого на той час став Дмитро, отримав свої перші інвестиції від холдингової компанії Василя Хмельницького UFuture в межах виробничого акселератора INDAX. Їхній розмір підприємець не розкриває, однак він розповів, що частку компанії у розмірі 29% отримав Хмельницький. Пізніше частки по 10% викупили президент Lean Institute Ukraine Сергій Комберянов та співзасновник бізнес-школи SUPERLUDI Влад Ноздрачов, які познайомились з Drommel у INDAX.
Дмитро наголошує, що завдяки програмі та впровадженню lean-підходу, бізнесу вдалося оптимізувати виробництво та підвищити його продуктивність: «Зараз ми вибудовуємо процеси так, аби наш продукт з’являвся, скажемо так, з-під ножа, — ділиться деталями Дмитро. — У нас немає величезного складу з готовою продукцією — це неефективно і продажі у меблеві сфері достатньо непередбачувані. Звичайно, є «напівфабрикати», заготовки у ефективних залишках. Виробництво одиниці меблів з ними займає до 5 днів, але перед цим ще є підготовчий етап — замовлення та закупка матеріалів, підготовка деталей, над скороченням якого активно працюємо».
Про що бренд Drommel
Це данина Скандинавії, данина трендам того періоду, коли компанія починалась. Сьогодні бренд відійшов від позиціонування себе як виробника мінімалістичних меблів у скандинавському стилі. «Ми бренд українських меблів. Наша концепція — “меблі без зайвого”. В її основі лежить ідея про те, що ми не прив’язуємося до якогось зі стилів. Наша продукція легко вписується в будь-який інтер’єр — в один день вона може доставлятися в бізнес-центр, а потом такі ж столи поїдуть в квартири в будь-який житловий комплекс», — розповідає підприємець.
Суть Drommel, його core product від самого початку — столи — робочі, журнальні, обідні, для закладів: «Наш бренд про відкритість, простоту та прямолінійність — це три основні цінності компанії, яких ми дотримуємося у виробництві. Ми прагнемо донести споживачу, що меблі — це дуже важлива частина нашого життя, без них ніяк. При цьому вони мають бути настільки простими, щоб не звертати на себе увагу, не навантажувати чи захламляти простір, а навпаки. Тому переважна більшість наших продуктів з категорії «Зберігання» не має закритих ящиків — лише відкриті полиці».
Всього в асортименті онлайн-магазину Drommel — понад 300 продуктів, серед яких стільці, пуфи, офісні крісла, стелажі, тумби, полиці, ліжка. Скоро у продажу також з’явиться новинка — комплекти модульних меблів для передпокою, їх компанія розробляє спільно з дизайн-студією Platforma Buro. Та все ж найбільш затребуваними залишаються столи, вони складають до 55% усіх продажів компанії. Найпопулярніші моделі — Simple, Sсandic та Coworking.
Підписка на столи
Наприкінці 2020 року Drommel першим в України почав тестувати нову послугу — підписку на меблі: «Ця послуга з’явилася з інсайту — деякі наші клієнти боялися повернути продукт, замінити його, або не знали, що робити з меблями в процесі переїзду. Якщо зараз ввести Drommel на OLX, відобразиться приблизно 20 оголошень про продаж стелажів, столів у зв’язку зі зміною житла. Підписка — суперзручне вирішення цих проблем», — підкреслює Дмитро.
Суть підписки полягає в тому, що клієнт може замовити собі в користування одну із 17 моделей стола, що зараз доступні для оформлення на сайті, на 6, 12 або більше місяців. Ціни коливаються від 299 до 799 грн/місяць. Після півроку оренди продукт можна викупити, заплативши його повну вартість, через рік — 50%. При цьому клієнт має змогу в будь-який момент повернути стіл або поміняти на інший — змінити колір чи розмір. Доставку, заміну чи вивезення по Україні Drommel зробить безкоштовно. Підпискою вже скористалися 30 клієнтів.
Drоmmel в цифрах та плани компанії
Продажі компанії формують споживачі, тобто B2C-клієнти, та компанії — напрямок В2В, над розвитком якого Drommel активно працює з 2020 року. В портфоліо компанії зараз більше 100 корпоративних клієнтів. Зокрема, такі відомі українські та міжнародні бренди як Goodwine, «Китайський Привіт», «Планета Кіно», Creative States, ЦУМ, Oh My Look, «КиївГаз», «Бітрікс24», EPAM, SoftServe, Samsung, UDP, «Цитрус», Megogo, Uber та багато інших. В середньому щомісяця Drоmmel виконує близько 200 замовлень, частка В2В-продажів складає 35%.
У 2021 році компанія виросла на 15% по об’єму продажів і, за словами Дмитра, не планує зупинятися: «В планах у Drommel — розвивати та розширювати лінійку столів та меблів для зберігання. Ми хочемо зайняти 1% ринку столів та виробляти 8000-10 000 одиниць щорічно. B2В-напрямок зараз будуємо навколо роботи з коворкінгами по всій країні». Із найсвіжіших партнерств Drommel — UNIT.City в Харкові та Creative State of Arsenal 2.