Магазин домашніх напівфабрикатів запустив франшизу разом із компанією «Франч» три роки тому. Сьогодні мережа налічує вже 350 точок по всій Україні. Оком не моргнувши, «Галя Балувана» знайшла собі куточок в усіх регіонах, центрах і невеликих містечках, а ще встигла запасти українцям у душу крафтовими млинцями, варениками і пельменями. AIN.Business поспілкувався із співласником мережі Володимиром Матвійчуком і розповідає, як відкрити магазин «Галя Балувана» по франшизі.
Що таке «Галя Балувана»
Це магазин напівфабрикатів. Їх називають домашніми, бо продукцію готують вручну прямо на місці – як удома.
«Концепція «Галі Балуваної» полягає у відкритому виробництві. Люди приходять у магазин і бачать на власні очі, з чого ми виготовляємо продукти, яке м’ясо використовуємо. Процес видно за вікном. Усе, що продається на точці, там же і виготовляється», – розповідає Володимир.
Крім коронних пельменів, млинців і вареників, в асортименті є сирники, чебуреки, котлети, голубці, фаршировані перці – усе з різноманітними начинками. Окреме меню – «Галя Шеф», яке пропонує піцу та більш вишукані страви на кшталт жульєну, плову, лазаньї і пирогів.
Вибір локації
Компанія має 13 власних точок у Луцьку, решта – відкриті по франшизі. «Зараз ми повністю покрили країну від заходу до сходу, від півночі до півдня. Магазини точно є в кожному обласному центрі. Практично на пів України франшиз уже не продаємо», – запевняє Матвійчук.
«Галю Балувану» можна відкривати в містах від 10 000 населення. У невеликих населених пунктах на 10 000-15 000 команда запускає лише одного партнера.
Щодо локації – бізнес подібний до формату convenience store, тобто продуктового магазину біля дому. «Галя Балувана» приживеться поруч із такими «мінімаркетами» або поблизу житлових масивів.
Можна стартувати в приміщенні від 60 кв. м із можливістю встановити вивіску на фасаді. Бажано, щоб магазин мав квадратну форму, а поруч було хоча б п’ять паркомісць. Обов’язкова вимога — трифазна система електропостачання та окремий вентиляційний канал.
Вимоги до партнера
Досвід підприємництва не обов’язковий. «Половина наших партнерів не мала жодного стосунку до бізнесу, ми вчили їх самі. Вони працювали директорами, менеджерами тощо. Решта – франчайзі з досвідом, для яких це вже другий або третій бізнес», – говорить Володимир.
Деякі партнери запускають кілька точок: рекорд – 14 магазинів. «За бажання можна лише одну, але, як показує практика, є спокуса до більшого. Зазвичай, партнер відкриває першу точку, а через пару місяців уже думає про другу. Так і покриває райцентр або область», – каже чоловік.
Компанія може відмовити у співпраці тільки тоді, коли обрана локація перенасичена: «Піклуємося за партнерів, які вже в нас працюють».
Умови співпраці
- Паушальний внесок – $9000. Є знижка тим, хто відкриває кілька точок: наступні франшизи коштують по $2500.
- Роялті – 2000 грн на місяць з одного магазина.
- Інвестиції стартують від $30 000-40 000 у магазин на 60 кв. м.
- Маркетингових відрахувань немає.
Партнери мають право працювати із HoReCa – постачати продукцію в місцеві кафе й готелі, обслуговувати їдальні, забезпечувати приватні школи та садочки. Вони домовляються самостійно: «Галя Балувана» тільки постачає сировину.
«Наскільки прибутковим буде бізнес, питання до самого партнера. Усе залежить від його навичок підприємництва та масштабів виробництва, яке він організує», – додає Володимир.
Процес запуску точки
- Партнер зв’язується з «Галею Балуваною». Контакти є на сайті. Сторони укладають договір комерційної концесії (так в Україні називають франчайзинговий). При зустрічі директор мережі консультує партнера, як вони будуть контактувати й запускатися. Передусім, франчайзі отримує вказівки для пошуку приміщення.
- Партнер знаходить приміщення. Спеціаліст із «Галі Балуваної» робить під нього проєкт, підбирає обладнання. Починається ремонт.
- У цей час партнер приїжджає в Луцьк на навчання. «Побувавши на виробництві, він починає зсередини розуміти, як відбувається замовлення й виготовлення, як працюють люди, як магазин контактує з цехом. Опісля людина вже розуміє, як організувати процеси й набрати персонал», – говорить Володимир.
- Пройшовши навчання, партнер повертається у своє місто та читає книгу стандартів. Це такий посібник від «Галі Балуваної» з інструкціями від а до я. Там прописано, за якими КВЕДами реєструватися в податковій, як розрахувати обсяг продуктів для запуску та домовитися з постачальниками сировини. І так далі. За покроковими вказівками партнер готується до відкриття.
- За франчайзі закріплюють відповідального управлінця та команду запуску. Вони консультують з будь-яких питань, налагоджують виробництво й продаж. Також партнера супроводжує бухгалтер і технолог. Разом із командою партнер запускається і далі працює самостійно.