Українська компанія Grammarly 18 листопада оголосила про залучення $200+ млн інвестицій. Раніше компанія вже залучила $200 млн, отримавши статус єдинорога і оцінку в $2,3 млрд. Однак, за результатами нового раунду, оцінка компанії склала вже $13 млрд.
В Grammarly редактору AIN.UA розповіли про те, навіщо потрібен цей раунд, чи готується IPO і як це вплине на український персонал компанії.
Цей раунд фактично подвоїв суму капіталу, раніше залученого компанією. Чому ця сума? Чи дійсно Grammarly потрібно так багато грошей тільки для подальшого розвитку продуктів і команди?
Grammarly була заснована в 2009 році і дотримувалася моделі самоокупності до 2017 року. Компанія стала прибутковою протягом декількох років після свого заснування і залишається такою. Нам не потрібен зовнішній капітал для підтримки операцій і розвитку нашого бізнесу.
Новий раунд допоможе нам залучити кращих талантів, прискорити зростання команд і розробити інноваційні рішення для продуктів Grammarly. Також до цього раунду приєднуються нові інвестори (компанія Baillie Gifford та фонди і рахунки, керовані BlackRock), які є чудовими фінансовими партнерами для нас. Їх досвід і експертиза допоможуть Grammarly на шляху нових досягнень і етапів розвитку компанії.
Як обирали фонди чи вони самі прийшли з пропозицією? Довго вели переговори? Коли, фактично, закрили угоду?
Перший етап раунду завершився 17 листопада. Другий етап потенційно очікується в грудні.
Попередні інвестори, зокрема General Catalyst, також приєдналися до раунду. Нові інвестори (компанія Baillie Gifford та фонди і рахунки, якими керує BlackRock) — всесвітньо відомі компанії з досвідом і експертизою, які дуже цінні для Grammarly.
Які частки мають засновники в Grammarly сьогодні?
Власників компанії Grammarly більше, ніж засновників. Власниками є інвестори Grammarly (компанії Baillie Gifford, General Catalyst, Institutional Venture Partners, Spark Capital а також фонди і рахунки під керівництвом BlackRock).
Як приватна компанія, ми не розкриваємо детальну інформацію про власників і розподіл акційних часток. Можна відзначити, що частки Максима Литвина і Олексія Шевченка (початкові інвестори) відрізняються від частки Дмитра Лідера, яка становить близько 1%.
Скільки працівників ви плануєте найняти? Який персонал сьогодні в Україні і наскільки він виросте?
Сьогодні в Grammarly працює понад 600 членів команди, з них понад 270 — в Україні, і компанія продовжує зростати.
У наступному році тільки в Україні ми плануємо збільшити команду на 50%.
Яких фахівців ви шукаєте в Україні і що готові їм запропонувати? Чи будете ви давати опціони?
Зараз ми шукаємо фахівців в інженерні команди (Front-End, Back-End, Security, ML, DevOps, MacOS і т.д.), а також у відділ продажів і підтримки користувачів, також в продуктові і рекрутингові команди. Всі відкриті вакансії постійно оновлюються на нашому сайті.
Наша компанія дотримується дистанційної моделі роботи в гібридному форматі: наші колеги можуть працювати віддалено з будь-якого міста України і приїжджати до Києва на щоквартальні зустрічі з командою.
Grammarly пропонує конкурентний пакет компенсацій, який відповідає ринку, галузі та посадам, на які ми наймаємо нових колег. Ми поважаємо конфіденційність членів нашої команди і не розкриваємо інформацію про фінансовий пакет, зокрема опціони.
За останній рік Grammarly випустила багато нових продуктів. Розкажіть, які з них приносять найбільший дохід? Як фінансові результати зростають з року в рік?
Grammarly була заснована в 2009 році і дотримувалася моделі самоокупності до 2017 року. Як приватна компанія, ми не розкриваємо інші дані про фінансові результати.
Чи плануєте ви вихід на ІРО? Якщо так, то які цілі ви ставите перед собою?
Ми розглядаємо інвестиційні раунди як окремі етапи нашого довгого шляху. У майбутньому IPO може стати одним з них. Ми будемо готові поділитися своїми планами щодо IPO у зручний для цього час.
Актуалізуйте дані про активність бази користувачів. Який відсоток платних підписок.
Сьогодні Grammarly щодня використовує (DAU) 30 млн людей у всьому світі, включаючи 30 000 команд бізнес-клієнтів. Тільки за останній рік кількість корпоративних клієнтів Grammarly з великими контрактами зросла більше, ніж на 250%. Серед них такі провідні бренди, як Zoom, Cisco, Expedia та інші.
Який обсяг ринку для Grammarly на сьогодні? З якими головними викликами ви стикаєтеся?
Grammarly прагне допомогти кожному, хто використовує англійську мову в особистому та професійному спілкуванні. Сьогодні Grammarly допомагає створювати ефективні тексти в програмах і на вебсайтах, загальною кількістю яких є понад 500 000. І ми продовжуємо працювати над розширенням покриття нашого сервісу для підтримки користувачів Grammarly скрізь, де може відбуватися їх спілкування англійською мовою.
Ми уже давно зосереджуємось не тільки на базових механіках письма, таких як граматика, правопис і пунктуація. В основі нашої бізнес-моделі лежать кінцеві користувачі, а не рекламодавці або треті сторони. Наше довгострокове бачення полягає в тому, щоб створити комплексного помічника з комунікацій, який допомагає людям краще зрозуміти один-одного. На цьому шляху перед нами ще багато завдань:
- Ми працюємо над складними аспектами комунікації та впровадили рекомендації, які допомагають користувачам висловлюватися більш чітко, зрозуміло і послідовно. У нашому сервісі ви вже можете вибрати мету повідомлення і подивитися поради відповідно до неї. За допомогою датчика тону, ви можете визначити, як одержувач потенційно сприйме ваше повідомлення, і внести в нього зміни, якщо це необхідно.
- Завдяки нашому новому продукту, декстопній програмі на Windows і Mac, ми ще більше розширили нашу підтримку комунікації.
- Ми також зосередимося на розвитку нових партнерських відносин – партнерство з Samsung було одним з перших кроків. Із запуском платформи Grammarly для розробників, ми зможемо підтримати ще більше клієнтів, у місцях спілкування англійською мовою. Доступ до API Grammarly допомагає створити додаткову цінність для інших сервісів і додатків, і заощадити час та ресурси інших підприємств, які пішли б на розробку власних технологічних рішень в області обробки природної мови.
- Пріоритетним напрямком для компанії залишається продукт для бізнес-клієнтів — Grammarly Business. І ми продовжуємо працювати над розробкою нових функцій для підтримки бізнес-клієнтів та їх потреб.
Це лише невелика частина завдань обробки природної мови, над якими команда Grammarly буде працювати в майбутньому.