Євгенія Мазуренко, директорка Zagoriy Foundation, підготувала для AIN.Business колонку про «Щедрий вівторок» — день, коли бізнес підтримує благодійні ініціативи. Та пояснює, навіщо бізнес це робить.
Бізнес існує тільки для того, щоб отримувати прибуток — саме така думка достатньо поширена в Україні. Проте в країні працює багато компаній, для яких корпоративна соціальна відповідальність — це не просто словосполучення. В переддень Щедрого Вівторка — Всеукраїнського дня добрих справ, який відбудеться 30 листопада, розберемося, навіщо бізнес підтримує благодійні ініціативи, в чому переваги корпоративної соціальної відповідальності для компанії та дізнаємося в українських підприємців, чому їхні бренди підтримують соціальні ініціативи.
Чому бізнес долучається до благодійності?
Світ змінюється — споживачі стають більш відповідальними та обізнаними, а бізнес намагається відповідати викликам сучасності. Так, згідно з опитуванням, проведеним американським Forbes, понад 88% споживачів вважають, що компанії повинні намагатися досягти своїх бізнес-цілей, покращуючи суспільство та довкілля.
Соціально відповідальний бізнес приваблює кращих працівників та отримує більш віддану справі команду. Так, за даними Forbes, 65% респондентів серйозно подумали б залишити роботу, якби їхня компанія завдала шкоди навколишньому середовищу, а 32% задумалися б про це, якби їхня недостатньо або зовсім не долучалась до благодійності.
Ось ще кілька причин бізнесу долучатись до благодійності:
- Бувши соціально відповідальною компанією, можна зміцнити та покращити імідж бренду.
- Застосування соціально відповідальної політики сприяє залученню та утриманню клієнтів — багато людей із задоволенням платять за товари, знаючи, що таким чином вони також роблять добрі справи.
- Власники бізнесу мають значний ресурс по-справжньому вплинути на світ та побудувати краще майбутнє для всіх.
Як український бізнес запускає соціальні ініціативи
Частіше за все, прикладом соціально відповідального бізнесу виступають західні компанії-гіганти: Google, Apple, Netflix тощо. Проте локальні українські бренди також активно долучаються до благодійності.
The Originals та ДонорUA борються з дефіцитом донорської крові
В Україні спостерігається критична нестача донорської крові — про це повідомляє у своєму Telegram-каналі Міністерство охорони здоров’я. Онлайн ресейл-платформа з продажу та купівлі люксових речей The Originals та платформа для донорів ДонорUA за підтримки українських дизайнерів, інфлюенсерів та благодійників створили благодійний проєкт #SHARITY, аби побороти цю проблему.
Для проєкту українські дизайнери представили апсайкл-речі в одиничному екземплярі — кошти від їх продажу підуть на реставрацію Центру крові Національного інституту раку в Києві. До ініціативи може приєднатися будь-хто охочий — для цього потрібно передати речі для продажу платформі, та обрати: віддати на благодійність всю суму виторгу, або її частину.
«Ми створювали проєкт, який буде не тільки збирати кошти, а й привертати увагу до проблеми та сприяти популяризації донорства. Місія обох проєктів — ділитися. Кров’ю або речами — неважливо. Для бізнесу ця ініціатива — це можливість бути побаченим та почутим в площині цінностей, які він сповідує. Також я бачу в цьому проєкті ще більший сенс — приєднати наслідувачів свідомого споживання до благодійності», — пояснює Марія Маслій, креативна директорка бренду MARSALA, співзасновниця шоуруму сталих брендів THE SUSTAINABLES
KURAZH та Ксенія Шнайдер підтримують локальне виробництво
У 2020 році дизайнерка Ксенія Шнайдер надавала благодійні місця у своєму шоу-румі брендам, які не мали своїх магазинів. Цього року вона об’єдналась з KURAZH аби надати ще більше місця найталановитішим дизайнерам для втілення таких ідей — 10-20 брендів отримали можливість представити свої речі на Куражі безкоштовно.
Також KURAZH та Ксенія Шнайдер відкрили збір на dobro.ua — планується зібрати 270 898 на заміну застарілого обладнання в Київському фаховому коледжі прикладних наук.
Мережа «Привіт» виступає проти сміття та знищення історичних будівель
Ресторатори Міша та Даша Кацуріни не прикрашали свої ресторани до Геловіну — натомість вони обнесли їх будівельним парканом. Таким чином бізнесмени привертали увагу до знищення пам’яток архітектури. Разом з Мапою Реновації вони збирають кошти на юридичний супровід процесу зі збереження трьох новознайдених пам’яток культури, яким загрожує знос.
«У той час, поки весь світ відновлює та ревіталізує будинки, що становлять культурну цінність, у Києві, в ім’я комерційної вигоди, їх зносять, а на їхніх місцях зводять торгові центри», — розповідає у своєму Instagram Даша Кацуріна.
Це не єдина соціальна ініціатива бренду — 12 червня 2021 року команда «Привіту» відкрила на Золотих воротах у Києві Гараж Plastic Club, в якому безкоштовно збирають, сортують та відвозять на перероблення сміття від усіх охочих.
MARSALA привертає увагу до пам’яток українського модернізму
У жовтні 2021 року бренд MARSALA представив нову колекцію взуття FW21/22 — вона присвячена пам’яткам українського модернізму. Разом з художником Олександром Барболіним було розроблено основну концепцію та імідж колекції: сучасна українська жінка у місті, яке потребує її допомоги.
Окрім власне представленого взуття, на картинах зображуються такі пам’ятки, як «Квіти України», експериментальний критий ринок «Залізничний» та Палац культури імені Корольова.
«Бренди — це окремі медіа, що створюють власні змісти, цінності та транслюють їх для своєї аудиторії. Думаю, що завдяки сміливості бізнесів говорити не лише про свої продукти, виникає єдність та близькість, створюється свого роду ком’юніті. Наприклад, цей проєкт дуже відгукнувся нашій аудиторії: дуже багато людей та медіа ділилися ним, а разом з цим і проблемою, яка нас непокоїть. Люди та бізнес об’єдналися навколо цінностей, а не речей», — розповідає Марія Маслій, креативна директорка бренду MARSALA, співзасновниця шоуруму сталих брендів THE SUSTAINABLES
Daily Sleeper та Квітна проти раку грудей
Жовтень — місяць профілактики та боротьби з раком молочної залози. Популярний по всьому світові український бренд домашнього одягу Daily Sleeper вже понад 5 років долучається до присвячених цій проблемі ініціатив. На своїй сторінці в Instagram бренд опублікував відео, в якому разом з онкологом розвіює шість найпоширеніших помилок про рак молочної залози.
Впродовж жовтня у бренду також діяла акція — 20% від продажу товарів рожевого кольору перераховувались до благодійного фонду «Квітна», який надає адресну допомогу жінкам з раком молочної залози, а також веде постійну активну інформаційну та освітню діяльність у цій сфері. З цим фондом компанія співпрацює вже другий рік поспіль.
Kachorovska допомагає розвивати бізнес в Україні
Бренд Kachorovska прагне розвинути ефективне товариство в українському fashion-бізнесі. З цією метою компанія запустила окрему лінійку товарів під хештегом #BH15. Увесь виторг буде перераховано на оплату навчальних програм для підприємиць з регіонів — Kachorovska планує зібрати кошти на навчання 100 людей, які мріють запустити або розвинути власний бізнес.
«Ми хочемо не просто бути брендом, який виробляє якісний продукт — ми хочемо бути брендом, який доносить зміст та цінності. Наша думка, що fashion-бізнес в Україні має частіше застосовувати ресайклінг (прим. recycling — повторне використання сировини) та підтримувати один одного. Саме тому ми обрали фонд Богдана Гаврилишина, аби навчати молодь та побудувати ефективне товариство разом», — ділиться з нами позицією бренду Меркотан Яна, СМО Kachorovska.
Ці приклади показують, що благодійність все частіше стає частиною корпоративної культури різних українських брендів. Бізнес, який об’єднуються з некомерційними організаціями, має величезний ресурс по-справжньому змінити країну на краще. І він це робить, адже український бізнес — небайдужий.