Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) провела щорічне дослідження об’ємів ринку поточного року, та зробила свої перші прогнози щодо розвитку ринку в наступному. Згідно з дослідженням, фактичне зростання ринку інтернет-реклами між 2020 та 2021 роком очікується на рівні 48%, а ринок телевізійної реклами у 2021 зростав навіть швидше за пронози.
Ринок інтернет-реклами
- Як зазначають у всеукраїнській рекламній коаліції, ринок інтернет-реклами продовжуватиме демонструвати у 2022 впевнене зростання щонайменше на 34%, а фактичне зростання між 2020 та 2021 роком очікується на рівні 48%.
- Це пояснюється і подальшою домінацією глобальних гравців, і низьким порогом входу, розвитком Programmatic, і, частково, постковідним адаптаційним пожвавленням індустрії та перелокацією бюджетів з традиційних офлайн медіа.
- Зростання у 2022 році відбуватиметься насамперед внаслідок відео та пошукової реклами, де головними драйверами росту є на сьогодні та будуть наступного року глобальні гравці (Google, Facebook та, ймовірно, посилюватимуться позиції TikTok).
- Очікуване зростання ринку інфлюенсер маркетингу складатиме щонайменше 40% у 2022 році.
Ринок телевізійної реклами
- Ринок телевізійної реклами у 2021 році не тільки ріс, а й робив це швидше за прогнози. Така ситуація була на всіх ринках, включаючи США та Західну Європу, де гостра нестача інвентарю стала несподіванкою для багатьох.
- В Україні вже з червня SOR на основних каналах досяг 100%, що призвело до двозначної інфляції за підсумками року, хоча ще в березні прогноз медіааудиторів перебував у діапазоні 1%-5%. Зростання інвестицій у ТБ-рекламу збережеться й наступного року і складе щонайменше 15%, що викликає інфляцію від 25%, оскільки інвентар скорочується, а попит – ні.
- За зростанням цін на пряму рекламу буде і ріст цін на спонсорство. В ефірі побільшало проєктів, привабливих для спонсорства, до того ж у 2022, як і у 2021, пройдуть дві спортивні події, які традиційно цікаві для ринку — зимові Олімпійські ігри та Чемпіонат світу з футболу. Зростання спонсорства буде дещо нижчим за пряму рекламу, але на свої 10% вийде гарантовано.
Оцінка розвитку ринку маркетингових сервісів
- У ВРК зазначили зростання по всім категоріям маркетингових сервісів на 12% у 2021 році. Спрацював відкладений попит, який накопичувався, попри карантинні обмеження та локдауни, та стрімко зростав цього року.
- Найбільше зростання в Event marketing та спонсорстві на 25%. Компанії проводили гібридні та онлайн заходи, а в літній сезон відбулися великі події та фестивалі.
- Trade та consumer проєкти збільшилися на 10% та 15% відповідно. Такі програми й надалі допомагають максимально захопити увагу споживачів у соціальних мережах та у точках продажів.