Засновник агенції онлайн-маркетингу Promodo Олександр Колб поділився дослідженням ринку електронної комерції. Презентація показує, як змінилися розмір ринку, вподобання аудиторії і які сегменти будуть рости в майбутньому.
- Ринок e-commerce у 2020 році виріс на 30%, прогноз на 2021 – 23%.
- Традиційно для України драйверами є сектори електроніки, одягу, косметики, товарів для тварин.
- Amazon збільшує свій виторг приблизно на $100 млрд щороку, а прибуток за 2020 виріс вдвічі, приблизно з $10 до $21 млрд.
- Електронна комерція в загальному обороті українського ритейлу у 2020 зайняла 8,8%. Прогноз на 2021 рік – 9,2%. Обороту — 4 млрд гривень.
- Мобільний трафік посилює офлайн. Зростання споживання інтернету з телефону корелює зі зростанням живих магазинів на душу населення.
- В абсолютних грошах витрати одного українця в 2020 році в online ледве перевищують $100 на рік. Найближчі країни східної Європи: Польща – $540, Чехія – $840. Ринок Китаю в Ecommerce досяг долі всього ритейлу країни в 44%.
- «Виживанням» на екранах можуть похвалитися далеко не всі ритейл-гравці. Серед таких Розетка, Prom, Olx, і це поки що скромні 10-12% на рік (дані Similarweb).
- Найбільший потенціал зростання в Ecommerce в Україні має сегмент «Одяг та Взуття», при цьому електроніка найближчим часом зросте ще в 2 рази.
- Користувачі остаточно очікують єдиного клієнтського досвіду у offline, online, у додатку.
- Всі бренди стурбовані якістю комунікації з аудиторією, оскільки 69% клієнтів довіряють інформації в соціальних мережах і 45% клієнтів очікують на живу комунікацію з брендом.
За словами Олександра Колба нічого кардинального на ринку не відбулося, але суттєво зросла його динаміка. «Україна, у порівнянні із США, Китаєм та країнами розвиненої Європи, все ще є досить скромним гравцем у грошах і за проникненням Ecommerce у життя українця. Youtube споживання, ринок інфлюенсерів ростуть дуже швидко і потрібно тримати руку на пульсі у пошуках інсайдів та трендів», — пояснив підприємець.