2020 року четверо партнерів запустили перший Konteyner – бар-магазин крафтового пива на районі. Місце обрали не найочевидніше – на вулиці Златоустівський у Києві. Бізнес пішов добре і через рік, навіть попри карантин, вони відкривають уже четвертий заклад – на вулиці Межигірській, на Подолі.
У планах підприємців – робити франшизу та розширювати кількість закладів до сотень по всій Україні.
AIN.Business поспілкувався з Олександром Сірим, Григорієм Царенком та Євгеном Подлєсних про те як мережа Konteyner сприяє «пивній революції», чому їхні заклади мають бути в кожному районі та чому ці бари влаштовані так, щоб там не було зручно довго сидіти.
Читайте також: Ринок пива в Україні. Чи справді прийшла крафтова революція?
Читайте також: Як працює крафтова броварня 2085 — велика історія
Позбавитися зайвого
Konteyner придумали відкрити три друга дитинства: Олександр Сірий, Григорій Царенко та Євген Дудніков. До них приєднався Євген Подлєсних (співзасновник пивоварні Underwood). Ролі розподілили таким чином:
- Олександр Сірий відповідає за асортимент та зв’язки із пивоварами.
- Григорій Царенко займається операційною діяльністю. Функціонування закладів, персонал, стандарти сервісу, кухня, фінанси тощо.
- Євген Дудніков бере на себе технічний розвиток: будівництво й ремонти.
- Євген Подлєсних займається розвитком бізнесу.
Підприємці одразу планували не один заклад, а мережу. Проте розпочали з малого – відкрилися у новобудові на вулиці Златоустівській. Свою концепцію визначили як бар-магазин крафтового пива.
«Ми дорожчі за всі магазини з розливним пивом, але водночас дешевші за будь-який пивний ресторан», – пояснює Олександр Сірий.
Цільову аудиторію засновники не ділять за ознакою віку чи достатку. Радше за географією. Основний критерій – це мають бути люди, яким буде зручно заскочити до закладу на пару келихів і піти далі по своїх справах.
«Наша аудиторія – це сусіди. Люди, які живуть навколо контейнера. Місце, куди ти можеш спуститися із собакою в тапочках», – пояснює Григорій Царенко.
Такий підхід визначив і дизайн закладів. Тут не знайдеш м’яких крісел та диванів. Водночас немає і зручної барної стійки. Три з чотирьох «Контейнерів» мають близько 30 посадкових місць за доволі високими столами, біля яких зручніше стояти, ніж сидіти.
В усьому іншому підприємці намагалися сконцентруватися на найголовнішому – пиві. Та відкинути все вторинне. Тому тут немає офіціантів, великого асортименту кухні та навіть багаторазового посуду, окрім келихів. Працює самообслуговування із замовленням на барі. З кухні – виключно пивні закуски.
«Бармени, які у нас працюють, універсальні. Вони й готують їжу, і наливають пиво, вони ж касири. Ми прибрали посуд. Ми сконцентрувалися на найголовнішому – ми про пиво», – каже Подлєсних.
Натомість для пива розроблена спеціальна система зберігання й охолодження, яку можна знайти в кожному з чотирьох закладів. Це великий холодильник із прозорими стінками, до якого під’єднана спеціальна система подачі пива, яка дозволяє зберігати температуру на етапі подачі та в самому крані.
На кранах зазвичай 10-12 видів розливного пива. Вони знаходяться у постійній ротації, але сітка залишається стабільною. Постійно в крані є лише один вид пива – класичний лагер Pilsner Urquell.
«Крафт – це про історію, про контекст, про спільноту. На відміну від безликих брендів. До того ж продукт відрізняється на смак. Тут ти більше пробуєш майстерність пивовара», – пояснюють свою любов до крафтового пива Женя, Григорій та Олександр.
У перший заклад підприємці вклали приблизно 1,5 млн грн. За дев’ять місяців відкрили другий, а зараз запускають одразу два нових – на Палаці «Україна» та на Межигірській. А також розробили франшизу.
Контейнер у кожний район
«Ми вважаємо нашою місією – донести крафтове пиво до якомога більшої кількості людей. Щоб кожна людина не далі ніж на відстані 1,5 км мав доступ до розливного крафту», – каже Євген Подлєсних.
Підприємці кажуть, що за майже два роки з моменту відкриття першого закладу, навчилися швидко й успішно запускати нові точки, зрозуміли свою аудиторію та, головне, навчилися добре продавати пиво.
Цю експертизу вони хочуть використати для запуску франшизи. Умови такі: запуск нового Konteyner обійдеться у $70 000. До моменту окупності 30% прибутку забиратимуть собі команда Konteyner. Після досягнення точки окупності – прибуток ділитиметься 50 на 50. Повернення інвестицій прогнозують за два роки.
Це буде «керована франшиза». Тобто підприємці беруть на себе абсолютно всі задачі по запуску, будівництву та розвитку нових закладів. Від франчайзі вимагається лише інвестувати гроші.
Також підприємці зараз розробляють концепцію активної франшизи із розширеними можливостями інвестора, але вона ще не прописана до кінця.
«Ми вміємо добре робити одне – продавати пиво. Ми хочемо масштабувати цю навичку. Для цього нам потрібен капітал. Ми даємо можливість заробити, але керувати будемо ми», – каже Подлєсних.
У відкритті подібних закладів є велика кількість неочевидних проблем, із яким можуть стикнутися недосвідчені підприємці.
«Коли ми відкривали перший Konteyner все вже було готово, поки ми не звернули увагу на невеличку примітку «після того, як будівля буде введена в експлуатацію». А нюанс в тому, що до того ми не можемо навіть доробити ремонт. І от розуміти такі речі ніде не навчать», – пояснює Григорій Царенко.
Підприємці вважають, що конкуренція на локації тільки гратиме всім на руку. Наприклад велика кількість закладів довколо «Контейнера» на Михайлівській лише стимулює попит, а не відбирає аудиторію. Там їм вдалося завести дружні стосунки із «БТД», з яким вони ділять дворик.
Те саме зараз відбувається на Подолі. Під час інтерв’ю до нас завітала Даша Мінасенко, співзасновниця «Хвильового». Вона також дружить із засновниками Konteyner.
Підприємці кажуть, що вже зараз у них є перші потенційні інвестори на франшизу. Для них важливо, щоб майбутні франчайзі не просто хотіли заробити гроші, а й стати частиною крафтової революції.
«Навіщо йти в Контейнер – ти заплатиш менше, ніж у ресторані, але отримаєш повний ефект від відвідин пивного бару», – кажуть підприємці.